Gå til innhold

Nytt skjermkort, eller ny pc?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en shuttle pc. Pentium 4, 2,80 ghz. 1.000 ram et ATI 800 gto skjermkort. Jeg bruker maskinen hovedsaklig til å spille på. Men, skjermkortet mitt støtter ikke de nye spillene med noe shader greier. Som F.eks stranglehold, medal of honour eller bioshock. Så, jeg må da få meg noe nytt. Det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe meg ny pc eller om jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort. Det er da mer økonomisk å bare kjøpe kortet. Men er ikke nødvendig å kjøpe nytt kort om resten av maskinen er utdatert om en liten stund. Hva sier dere? noen gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil nok oppleve at resten av systemet ditt (hk, RAM og cpu etc.) fort vil bli en flaskehals dersom du bare bytter ut skjermkortet. Hvilket port har du til skjermkortet, AGP eller PCIe?

 

Jeg vil råde deg til å spare litt lenger og bytte ut hele systemet. Du kan jo evt. selge hele den gamle PC-en til noen som ikke skal spille spill? Lykke til.

Lenke til kommentar

Sannsynligheten for PCIe på et HK med P4 støtte er vel ca 50/50 (er vel bare senere versjoner av Prescott som har det). Men det er jo bare å bruke SIW for å sjekke ut hvilket brikkesett etc boksen har.

 

ATI 1950 Pro finnes som AGP. Ca 1400 kr.

 

Personlig ville jeg kjøpt meg ny PC, i og med at en Shuttle er nesten umulig å oppgradere grunnet spesiell størrelse på HK.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...