Gå til innhold

Sammensetting av PC


Anbefalte innlegg

Såvidt jeg kan se så passer budbil-allegorien din bedre med det jeg prøver å si .

 

Du sier firma A vil kommer fortere fra A til B fordi deres bli kan kjøre i 250 km/t og konkurentens bil bare klarer 100 km/t. Vel, faktum er at begge firma vil begrenses av den samme flaskehalsen- i Norge har vi fartsgrense på 90 km/t, og det gjelder ikke engang alle strekningene. Derfor vil det hvis vi ser rent logisk på tallene og ikke går lengre inn i biltekniske detaljer (ikke nødvendig i denne sammenhengen) ikke være noen forskjell på resultatet. Den ene løsningen er dyrere og mer ekstravagant, men den ekstra kapasiteten blir ikke utnyttet på grunn av en ytre begrensende faktor (trafikkreglene).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Såvidt jeg kan se så passer budbil-allegorien din bedre med det jeg prøver å si .

 

Du sier firma A vil kommer fortere fra A til B fordi deres bli kan kjøre i 250 km/t og konkurentens bil bare klarer 100 km/t. Vel, faktum er at begge firma vil begrenses av den samme flaskehalsen- i Norge har vi fartsgrense på 90 km/t, og det gjelder ikke engang alle strekningene. Derfor vil det hvis vi ser rent logisk på tallene og ikke går lengre inn i biltekniske detaljer (ikke nødvendig i denne sammenhengen) ikke være noen forskjell på resultatet. Den ene løsningen er dyrere og mer ekstravagant, men den ekstra kapasiteten blir ikke utnyttet på grunn av en ytre begrensende faktor (trafikkreglene).

 

Du gir meg iallefall en god latter... :D

Men jeg er litt bekymret for deg gutten.

Selv barna i 4'de klasse, med ett minumun av datakunnskap klarte å følge min...ja jeg vi si...enkle skissering. Det var dog ett par unntak, men siden de hadde ett kromosom for mye er de vel tilgitt.

Noe nederlag skal du ikke føle, for alle må jo begynne ett sted...med unntak av unntakene da :-)

Lenke til kommentar

Å, du hellige jul, her har vi virkelig truffet på et interessant tilfelle, gitt.

 

Off Topic:

Ser det ikke er så greit når man hører med til unntakene og samtidig har spaltet personlighet..."her har vi virkelig..."

 

Seriøst!

Hvis du ikke forstår skissering min, så la være å prøve....for her inne er det ingen som tvinger deg til hverken det ene eller det andre.

Av respekt for forumet og detts brukere, avslutter du og jeg, denne...heller lite konstruktive disputten!

Dette håper jeg du forstår.

 

THE END!

Lenke til kommentar

Angående minnebruk...

 

Har enda ikke vært borti noe spill får dårligere ytelse pga for lite minne med 512mb ram, 256 holder for 99% av spillene.

 

Mer enn 512mb ram er praktisk hvis man har spesielle behov, f.eks veldig store photoshop filer, lydredigering, e.l.

 

Angående hastigheter på minnet så må dere huske på at prosessoren (som er den som "bruker" minnebåndbredde) har noe som heter cache som i stor grad gjør at forskjellen mellom forskjellige minner blir utjevnet, f.eks vil man i praksis ikke merke forskjell på cl2 og cl2,5 minne, ettersom forskjellene selv i verste fall er på 5% elns. Det beste beviset på dette er dual ddr pc266 (i7205) som gir 5,3gb båndbredde, den er fra 1-5% hurtigere i de fleste tester enn en maskin med pc333(i845pe) minne... (hvis du måler minnebåndbredde så er forskjellen vesentlig større, men det er totalt uinteressant)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...