Gå til innhold

Skal ha ny PC med skjerm. På nedbetaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fikk ikke opp no på den linken..

men å kjøpe pc på avbetaling er sjeldent no bra investering. betale 20% rente på en ting som faller 60% i pris i året er ikke sååå lurt

9591803[/snapback]

 

Det er jeg fult klar over.

Er faktisk ikke så mye som 20% på det.

Men jeg skal kjøpe maskin som varer i allefall 2år eller mer, med bra instillinger på spill.

Rart den linken ikke funker da, var akkurat inne på den på en maskin her jeg ikke hadde logga inn på.

Kan sette opp en liste her over delene. Er umulig å kjøpe maskin, faller i pris med en gang også når du har kjøpt noe så kommer det noe nytt på markedet.

 

Så nå tenker jeg vi tar det hardt og brutalt så blir jeg ferdig med det :p

Lenke til kommentar
Er det skjermkortet du har valgt virkelig verdt de ekstra 12-1300,- om du samenligner med ett GTS kort ? :hmm:

9592003[/snapback]

 

Har sett litt på noen tester litt her og der, og det er litt mer i fps på det, men er ikke helt bestemt enda, tenkte på 2stk GTS kort, men er veldig usikker enda. GTX er jo en del bedre enn GTS også da.

Derfor jeg legger ut her for å få vite litt mer erfaringer.

Tingene kan se og høres veldig bra ut, men åssen er de i praksis!

Endret av noXelon
Lenke til kommentar

lydkort kan du glatt droppe.. idag er integrerte lydkort på hovedkort ganske ok for de som ikke er heeeelt audiofile.. dessuten har drivere til xfi-kortene til creative litt stabilitetsproblemer i Vista har jeg hørt. Creative generelt har store problemer med vista..

og det finnes billigere gtx-skjermkort enn et til 4800kr.. billigste gtx koster 3700 på prisguiden til hardware

Lenke til kommentar
lydkort kan du glatt droppe.. idag er integrerte lydkort på hovedkort ganske ok for de som ikke er heeeelt audiofile.. dessuten har drivere til xfi-kortene til creative litt stabilitetsproblemer i Vista har jeg hørt. Creative generelt har store problemer med vista..

og det finnes billigere gtx-skjermkort enn et til 4800kr.. billigste gtx koster 3700 på prisguiden til hardware

9592063[/snapback]

 

Derfor jeg kunne tenke meg det lydkortet er fordi jeg har Creative Gigaworks S750.

Det må jeg ha lydkort for å drive i 7.1 ordentlig.

Skal si meg helt enig i at integrerte lydkort er helt greie.

 

Burde jeg ta 2stk 8800GTS kort eller 11stk 8800GTX kort?

 

Har ikke erfaringer med 8000serien i heletatt :(

Lenke til kommentar
Hadde selv gått for 1 GTX, dog det rimeligste jeg kunne funnet. Er det snakk om 2 8800gts 320 ram, så er det ingen tvil i mine øyne... 1 stk GTX pga mer minne.

 

 

 

Oppsettet ditt er fint det noXelon. Kommer til å få veldig bra ytelse langt fremover.

9592206[/snapback]

 

Mer RAM på grafikkortet vil ikke si bedre ytelse.

Men det er også mulig å få GTS i 640Mb, for burde nesten ha litt RAM på kortet.

 

Har sett veldig på GTX og funnet ut at det er en del mer FPS på de kortene mot GTS kortene. For jeg trenger ikke 2 GTX kort i første omgang, ytelsen er ganske høy en stund framover uansett.

 

Holder på å sette opp et litt annet oppsett nå.

Lenke til kommentar
Sier ikke at mere ram gir automatisk bedre ytelse. Sier at i en relativt høy oppløsning kan det komme godt med i fremtidige spilltitler. Iallfall hvis man ønsker mye detaljer AA/AF osv osv...

9592446[/snapback]

 

Sant, sant...

Kommer nok sikkert til å kjøre spill i 1600x1200 siden skjermen ikke klarer høyere.

Tenkte på å gå opp til 24" for å få full HD :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...