Gå til innhold

Feilinformasjon om N73 hos Tele2?


magnusbe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://shop.tele2.no/index.php/Portal/sect...d/1589/action/1

 

Her står det at N73 har HSDPA, noko den ikkje har. Eg kjøpte ein slik med binding til  på Elkjøp på måndag. Eg sjekka telefonen på Tele2 fyrst, og der las eg dette om HSDPA. Eg har teke skjermdump av nettsida, og no lurer eg på kva eg bør gjera. Kva krav har eg i høve til Tele2 her?

9584251[/snapback]

 

Hadde du handlet på tele2.no, så kunne du ha hevet kjøpet mtp på feilinformasjon, men siden du handlet hos elkjøp stiller saken seg anderledes. Så lenge elkjøp ikke har gitt deg noen feil informasjon om produktet, ser jeg ikke at de skal stå ansvarlig for noe ved ditt kjøp.

Lenke til kommentar
Hadde du handlet på tele2.no, så kunne du ha hevet kjøpet mtp på feilinformasjon, men siden du handlet hos elkjøp stiller saken seg anderledes. Så lenge elkjøp ikke har gitt deg noen feil informasjon om produktet, ser jeg ikke at de skal stå ansvarlig for noe ved ditt kjøp.

9585337[/snapback]

 

Eg har jo på sett og vis handal hjå Tele2, ettersom det er eit abonnement frå dei eg har bunde meg til.

Lenke til kommentar

dessverre har du som nevnt flere ganger ingen rettigheter vedrørende feilinformasjon hos Tele2.no siden du ikke handlet der.

 

Elkjøp vil si at du kjøpte mobilen ut i fra spesifikasjoner utenfor deres kontroll og at du kunne undersøkt med dem før du handlet. Tele2 kan si at de ikke har ansvar for produkter som blir kjøpt hos andre enn dem selv, uavhengig av feilinformasjon i deres webshop eller ikke.

Lenke til kommentar

Hadde det derimot stått på Nokias hjemmesider at den hadde HSDPA, noe den så viser seg ikke å ha, da hadde du hatt en sak. Det samme hadde du hatt om du handlet fra tele2.no.

 

Elkjøp kan ikke lastes for hva andre butikker reklamerer med på produkter de selger. Hadde det derimot vært feil informasjon vedrørende abonnementet hos Tele2.no ville de ha vært ansvarlig. Men da kun for abonnementsdelen. I praksis ville du kunne hevet kjøpet på det grunnlaget dersom misvisningen var av vesentlig karakter.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...