Gå til innhold

Zalman Reserator1 v2 og A8R MVP HK. Resultater :)


Anbefalte innlegg

Zalman Reserator1 plus

på A8R-MVP 787_m.jpg

 

 

Det jeg vurderer er da og kjøpe en ekstra chipsett kjøler og en ekstra til skjermkort nr.2

 

Og ha det følgende...

Vannet fra zalman enheten går til cpu ---> svarte kjøleren ---> sølv kjøleren ---> mistex120_380.jpg så får vesken kjølt seg litt ned i denne radiatoren, før den går til skjermkortene og ut av kabinett og tilbake til zalman enheten

 

Er det en god tanke? Er veldig grønn på vannkjøling

 

For å si det sånn det er rimelig hot i kabinett nå, x1650xt kortene kan jo fyke oppi 70 grader på load cpu ligger vel på under 55...har ikke sjekka det egentlig hva den koser seg på i load da.

 

Neon som har troa på dette? Har absolutt ingen ting enda....Kanskje jeg har de ca. 3500 som trengs til jul, slik at det blir julepressang til meg selv...:) Bare greit å vite om det funker sånn at når det er nok penger på konto er det bare å trykke på bestill knappen ;)

 

Takker for innspill

 

edit: endret emne tittel¨

------------------------------------------------------

 

RESULTATER

OK da er opplegget i gang :D

 

Er bare CPU og begge skjermkortene som blir kjølt nå.

CPU gikk fra ca.45 idle til 30 er jo F meg 15 grader kaldere :D

Skjermkortene lå også på sånn rundt 45 idle og ligger nå på 35, altså 10 grader kaldere

 

og har en termostat inni kabinettet, som hang i en kabel...den viste ca.32 grader og den har ramlet ned til 24 grader

 

Studerte ikke hd temp så nøye....men ingen hd over 30 grader, mener og huske de lå godt over det.

 

Konklusjon: Dette kjøler drit bra til og ikke bråker det en eneste liten ting. Må legge øret klin inntill reseratoren for og høre en svak duuuur

 

OK..nå har jeg "varma" opp PC-en nå ligger tempraturene omtrent på det samma som med viftene da....og ser ikke ut som de har tenkt til og gå ned med det første...

 

Men uansett så er jeg kvitt noe ekstremt med støy :D

 

Skall kjøre på litt hardere utover kvelden og se om jeg får testet ut maksimalt

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du tenker å kombinere Reserator1 med en 120 radiator, for å få litt bedre kjøling? Burde gå fint det :yes:

Litt usikker på hvilke nippler du må ha på den da, men det skulle ikke være noe problem det.

 

 

Det er ikke vits med Reserator når du har en radiator. Det holder med en 120 eller 240 radiator.

9603367[/snapback]

Om man ikke har Reserator så må han jo kjøpe pumpe, tank, radiator, slanger osv.

Reserator1 er et komplett sett, ikke bare en radiator.

Lenke til kommentar

Høres ut som en plan med reserator1 plus da, der følger det med til cpu, skjemkort og chipsett. Slenger på en skjøler til skjermkort nr.2 og chipsett nr.2 og den radiatoren + en stille vifte :yes:

 

Var det jeg tenkte at en ekstra radiotor ville hjelpe litt da det skal kjøles en del + at det som skal kjøles har et VARMT utgangspunkt

 

Takker for all hjelp. Godt og høre at jeg ikke var helt på jordet :p

 

Da er det bare og vente på penga ;)

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Takk takk

 

Skal komme med resultater når tiden er inne, er jeg heldig er det rundt juletider :)

 

65% av lønna mi går til lån for øyeblikket + andre utgifter...m.a.o det blir ikke store sparingen pr. måned :cry:

 

Men nå som jeg vet at det bare er og trykke på bestill så fort penga er inne...skal det ikke gå en dag lenger en nødvendig ;):thumbup:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I dag bestilte jeg reserator 1 v2, kostet jo bare noen kroner mer enn plus. Og siden cpu og skjermkort kjøleren var oppgradert i forhold til pluss, så var jo valget enkelt.

 

Hadde ikke rå til "hele" pakka så da ble det kun til skjermkort nr2 ekstra.

 

Så i løpet av uka blir det CPU og begge skjermkortene som blir vannkjølt. Begge chipsett kjølerne og den ekstra radioator må nok vente 1 måned eller 2

 

Skal poste resultater så fort det kommer i posten og jeg har fått montert sakene :)

Lenke til kommentar

En liten update: Blir neppe noe saker før mandag :realmad:

 

Mandag 22 okt: posten har mottatt info om pakken :D

Tirsdag 23 okt: samma

Onsdag 24 okt: samma, jeg sender mail og spør, får svaret: En liten forsinkelse på lageret blir sendt i morra. Beklager så mye

Torsdag 25 okt: posten har ikke fått pakka enda :( Sendt ny mail.

Fredag 26 okt: krysser fingra på at pakka kommer seg ut fra lageret (ble levert inn på postkontoret 18:34)

Lørdag 27 okt: pakka kan da umulig komme så fort :p

søndag 28 okt: :cry: hvor er vannkjølingen? :cry: (håper den koser seg i oslo :p)

Mandag 29 okt: med en DIGER porsjon flaks så får jeg endelig vannkjøling :woot:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Da har jeg slengt inn resultater i 1. post og fy dærsken og jeg er imponert i hvertall

 

Jeg har Zalman resesetator 2. Bruker dette på en q6600@3200 og et ati 2900 xt skjermkort. Bruker de medfølgende vannblokkene. Rom temp er 24 grader. Idle ligger cpu på 42 grader og load på 53. Er veldig godt fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...