Gå til innhold

Hvem er landets beste overklokker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men Aquamark3 gir ett mer nøyaktig bilde over helheten, det finnes også like mye tweaks til AQ som til 3dM.

 

Jeg ser ikke hvorfor dette er ett problem for dere?

 

Dere kan prise dere lykkelige over å slippe 3DM06, det kræsjer ofte i CPU-testen, da må dere kjøre alt på nytt, i tillegg til at Deep Freeze-testen ofte medfører det navnet tilsier - Freeze...

 

Da er det fryktelig kjedelig å måtte kjøre på nytt flere ganger når dere likevel må tweake for wprime/spi/pcmark etc.

 

Og å kjøre 3DM05 er i alle fall tullete...

9584670[/snapback]

 

Helt enig og AQ kan man også kjøre høyere gpu-klokk :)

Så jeg er bare glad for at de tok AQ. For på den tiden man har under nm så er det ikke mange 06 runder man får tid til, så da må alt klaffe maks med en gang.

Lenke til kommentar

Haha skulle likt å se noen klare å tweake en maskin til både 3dm06 og superpi. Samt kjøre begge disse testene på under 30 min. Og at det på samme tid skulle bli den som er best som vinner.

 

Vi snakker tross alt her om å overklokke en CPU til den er på grensen. Og så skal du overklokke et skjermkort en hel del. I tillegg skal du tweake windows til å kjøre 3dmark06 som forøvrig tar 7 minutter (23% av totaltiden)!

I tillegg til dette så skal du herje en hel del til for å kjøre superpi1m.

 

Hadde dette vært slik så hadde ingen turt å ta i. Hadde 3dmark trynt så hadde du ikke rukket tiden.

 

Det som kunne gjort det hele interessant med å ha med 3dmark06 istedetfor AQ var for å gjøre tilfeldighetene for hvem som skulle vinne størst mulig. Men noe sier meg at under et NM er ikke det baktanken.

 

Egentlig under en slik konkurranse som dette burde vi fått ivertfall noen timer på oss til hvert benchmark som skal kjøres. Eller at vi fikk utdelt hardwaren på torsdagen og den som hadde best resultater på søndagen vinner.

Lenke til kommentar

Huff, 30 min funker ikkje for meg altsä.

Kommer til ä stresse noko sjukt.

At eg slipper 3dmark 06 er eg delt posetiv til.

Det var den som skapte tidspresset sist gong, med random frys, men pä ein annan side sä var det grafikkort som var min styrke og det blir ikkje sä veldig mye rä gpu kraft i aquamark.

 

30min med extremkjöling höres pä grensen til skremmende ut, häper nesten ikkje at eg mä gjennom det.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med testutvalget. AM3 er den eneste testen til å teste GPU (litt i hvert fall) på så kort tid. I fjor frøs min på slutten av Deep Freeze og jeg måtte kjøre på nytt med dårlig klokk for å være sikker.. Kjedelig :p Nå er det tweak-trening på gang, føler SuperPI sitter ganske bra så jeg bruker tiden på AM3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...