Gå til innhold

HD2900Pro 512-GDDR3/1024-GDDR4


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. man må bruke 2 program når du klokker cf, om man kan bruke overdrive som et av de funka ikke hos meg, men når det er sagt jeg har hatt unaturlig mye trøbbel før jeg fikk til noe.

 

2. Ja, du får klokka godt forbi XT med stock-kjøler, men da må du takle litt bråk :)

 

800\1000 med stock kjøler uten å øke volt skal du ikke gå uti fra..er du heldig så klarer du 800\900 med stock kjøler uten å øke volt.

 

Håper dette hjalp noe.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

du fluesopp jeg kjører fint igjennom SM3 testene på 3dmark06 uten artifacts på stock volt 806/963 og det er på luft ;)

 

uten ekstra volt ;)

 

på 999 så var det stopp iværtfall det hang den seg så et sted imellom 963 og 999 er smerte grensen skal øke volt etterpå skal bare skjekke kjerne først !

 

Ps. dette er 1 kort

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Ja, var ikke ment sånn...har bare lest om flere som ikke kommer oppi de tallene, alt låser seg jos meg på 800\800, vet ikke om det er noe feil.

Men for guds skyld alt er mulig, jeg liker ikke å si at man kommer til å få høy klokk, kan fort gå andre veien også ;)

Det letteste er å få korta dine flasha til XT.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

ååå er da mer styr å flashe til XT enn å bare stille det opp i eks. ATItool om det funker på maskina de da :p

 

 

uten ekstra volt stoppet core et sted imellom 850-900 og mem 963-999 tester ikke akkurat hvor da det tar får lang tid da jeg uansett snart skal opp på vann prøver jeg å simulere det ved å ha vifta konstant på 100%

 

Nå skal volt opp ifra 1,15/2,2 til 1,25/2,3 ser vi om ikke 1000/999 er mulig evnt mer volt :p

Lenke til kommentar
ååå er da mer styr å flashe til XT enn å bare stille det opp i eks. ATItool om det funker på maskina de da :p

 

 

uten ekstra volt stoppet core et sted imellom 850-900 og mem 963-999 tester ikke akkurat hvor da det tar får lang tid da jeg uansett snart skal opp på vann prøver jeg å simulere det ved å ha vifta konstant på 100%

 

Nå skal volt opp ifra 1,15/2,2 til 1,25/2,3 ser vi om ikke 1000/999 er mulig evnt mer volt :p

 

klart 826mhz /1036mhz med alt stock. satt vifta til 100% under testing i 3dmark.

Lenke til kommentar
ååå er da mer styr å flashe til XT enn å bare stille det opp i eks. ATItool om det funker på maskina de da :p

 

 

uten ekstra volt stoppet core et sted imellom 850-900 og mem 963-999 tester ikke akkurat hvor da det tar får lang tid da jeg uansett snart skal opp på vann prøver jeg å simulere det ved å ha vifta konstant på 100%

 

Nå skal volt opp ifra 1,15/2,2 til 1,25/2,3 ser vi om ikke 1000/999 er mulig evnt mer volt :p

 

jeg mener det er lettere å flashe enn å måtte klokke hver gang PC-en slåes på :tease:

Lenke til kommentar

Prøvde å plassere denne kjøleren på PWM i går - uten hell.

Den korteste enden (61mm) er akkurat 2mm for kort til å dekke alle mosfetene (63mm).

Dessuten er kontaktflaten altfor bred (15mm) slik at den kommer i kontakt med transistorer som ligger på baksiden igjen.. Ikke mulig å dremle heller - da miste man festemuligheten. Too bad.

 

Mens jeg hadde kortet ute av maskinen sjekket jeg loddepunktet for en eventuell Vgpu-mod. Det var lovlig lite!

Kronglete sitter det også. Må nok psyke meg endel opp før jeg tør prøve ;)

post-20353-1193992729_thumb.jpg

Lenke til kommentar
ååå er da mer styr å flashe til XT enn å bare stille det opp i eks. ATItool om det funker på maskina de da :p

 

 

uten ekstra volt stoppet core et sted imellom 850-900 og mem 963-999 tester ikke akkurat hvor da det tar får lang tid da jeg uansett snart skal opp på vann prøver jeg å simulere det ved å ha vifta konstant på 100%

 

Nå skal volt opp ifra 1,15/2,2 til 1,25/2,3 ser vi om ikke 1000/999 er mulig evnt mer volt :p

 

jeg mener det er lettere å flashe enn å måtte klokke hver gang PC-en slåes på :tease:

 

 

Heisann Fluesopp.

 

Kunne du tenke deg å flashe mitt 2900 pro kort? Hadde vært en engel hvis du gadd...

Lenke til kommentar

hei, takker for en god tråd så langt. Vil bare dele mine erfaringer med kortet så langt. Mitt system er noe utdatert AMD 3500+ og Asrock Dual SATA2 hovedkort. Som flere andre har jeg støtt på en rekke problemer siden installasjon. Har koblet til 2x6pins strømkontakter bare for å ha opplyst om dette. Etter å ha brukt Driver Cleaner til å fjerne alle rester av gamle ATI drivere (hadde R9800 pro), satte jeg inn kortet og startet opp. Fikk lasta inn Windows, ca 30sek etter ferdig lastet Win XP -> instant reboot (ikke vanlig windows reboot). Systemet kutta strømmen så jeg hørte harddiskene starte på nytt. Derfra, sikkerhetsmodus. Fikk lagt inn Catalyst 7.10 og prøvde på nytt. Samme reboot problem. Etter litt lesing på nettet fant jeg ut at jeg måtte ha inn en Hotfix fra microsoft, etter denne ble lagt inn samt HD audio drivern fra Ati ser ting ut til å fungere bedre. Men det er lagt fra stabilt, skjer titt og ofte at jeg får reboots og VPU-recover/skjermkortfeil. Prøvd dedikert strømforsyning til skjermkortet da jeg trudde dette var årsaken, men samme problem. I spill sammenheng kan jeg nevne at CS:S har "rosa gulv" i gangene og irriterende fps drop problem når man støter på andre spillere. En annen ting, er når jeg kobler skjermkortet til tv-en via HDMI adapteren. Jeg kan ikke kjøre forskjellige oppløsninger på skjerm og tv da, jeg har forøvring full HD tv.

Er dessverre redd for at kortet går i retur og jeg skaffer meg GT8800 :( Håpet virkelig på et godt produkt etter mye skryt på forumet her og i tillegg liker jeg ati bedre pga bildekvalitet i 2D da jeg skulle bruke kortet endel til hd tv (hd dvd+Blu-ray) i tillegg til spill. Håper på innspill og evt lignende erfaringer/problem her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...