Gå til innhold

Kingston eller Geil


FEAR2

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Har Kingston 4 x 1024MB 533MHz (4200) DDR2.

Vurderer å kjøpe andre type minne ( 800Mhz) . Lurer på hva dere anbefaller: Kingston HyperX 2GB 800MHz DDR2 eller Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra?

Kan man bruke minne fra 2 forskjellige levrandører?

Litt om PC-en min:

WindowsVistaUltimate x64 bit

Skjermkort: eVGA 8800 GTX 768MB.

Processor :Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2400 MHz

Strøm: 620 W

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Geil krever en del spenning å kjør på 800mhz med 4-4-4-12 timings. Øverklokker dårligt og. Har ikke kunskap til kingston borsett i fra at de har stabilt minne på stock hastighet. (lite problem med merket, men vet ikke hvordan de klokker)

 

Edit:

 

Leste en test av kingston minnet og det ser ut til å ver bedre løsning.

 

Kjører 900MHZ på 4-4-4-12 mhz så burde gå til 1000MHz på 5-5-5-15.

 

Geil (av personlig erfaring) kjører ikke stabilt på 900MHz på 4-4-4-12. på 2,3V engang.

 

På stock hastighet så ligger kingston 2.0v mot 2.1v for geil sine.

 

Testen av Kingston

 

Lykke til håper du finner noe hjelp i det eg skreiv. :thumbup:

Endret av Innokentij
Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk du burde satse på Corsair XMS2.

 

Jeg hadde Kingston HyperX fra før, men jeg hadde veldig med problemer med disse. De ville ikke fungere overhodet på SPD instillinger og var heller ikke noe å skryte av overklokkingsevnen.

 

Jeg fikk da muligheten ganske nylig å teste en del rambrikker, som inkluderte Geil, Kingston, Cruzial og Corsair. Corsair XMS2 er oppgitt til å gå med 5-5-5-15 på 800Mhz, mens selv så kjører jeg de på 4-4-4-12 ved 945Mhz (2,25v).

 

Disse var i allefall de jeg kom frem til at fungerte best hos meg, hører også flere som skryter av disse brikkene. I tillegg så var de også vesentlig billigere enn spesielt Kingston.

Lenke til kommentar

Jeg slenger meg på denne tråden siden jeg har Geil PC6400 Ultra 4x1Gb. Disse kjører jeg normalt sett på 800Mhz med spenningen satt til Auto. Tidligere har jeg kjørt Prime95 (blend) på 940 Mhz ved 2,3v og dette har fungert fint, men i dag tenkte jeg å teste litt i Memtest86. I første test prøvde jeg 940 @ 2,3v men det bare rant på med feil. Så jeg klokket meg nedover og nedover og nedover. Det ble færre og færre feil, men det stoppet liksom ikke. Til slutt hoppet jeg helt ned på 800 Mhz, og selv da fikk jeg feil!

 

Da endret jeg vDimm til Auto og prøvde igjen. Ingen feil. Prøvde på 2,1v. Ingen feil. Så nå klokker jeg meg oppover på 2,1v for å se hvor langt jeg kommer. Kjører Memtest nå på 855 Mhz. Når jeg finner grensen, slakker jeg ned timings til 5-5-5-15 og ser hvor langt jeg kommer der.

 

Det var da merkelig at den ikke vil kjøre stabilt på 2,3v. Kan det rett og slett bli for varmt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...