Gå til innhold

The Experience: Alt om Battlefield 2-konkurransen


Gilgamesj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem stiller med servere?

EDIT:

Blir denne compoen (som de andre) vist og kommentert i finale/semifinale?

Spilles finalen her på "finalemaskinene"?

Er det noen form for begrensing på antall lag som må melde seg på?

 

Forresten: bra at dette kom ut i god tid før lanet...

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Skal man spille med en config hvor hitboxene beregnes utifra en ping på 100ms, som er i område ti til tusen ganger anderledes fra den reelle pingen man får ?

 

EDIT: tweaking/config er forresten noe som foregår i alle spill.

CS1.6, CSS, UT0x, CODx, wsw osv.

 

Dessuten er nok ikke praktisk gjennomførbart å skjekke hver eneste pc på den måten. Bare det at PB ikke tar det bør indikere at dette er en lovlig endring. Det er heller ingen online ladders/cups som setter krav til dette, og forskjellen på configs er uansett betydelig større på nett enn på LAN.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
QUOTE(NorthWave @ 25/09-2007 : 19:41)
Skal man spille med en config hvor hitboxene beregnes utifra en ping på 100ms, som er i område ti til tusen ganger anderledes fra den reelle pingen man får ?

EDIT: tweaking/config er forresten noe som foregår i alle spill.
CS1.6, CSS, UT0x, CODx, wsw osv.

Dessuten er nok ikke praktisk gjennomførbart å skjekke hver eneste pc på den måten. Bare det at PB ikke tar det bør indikere at dette er en lovlig endring. Det er heller ingen online ladders/cups som setter krav til dette, og forskjellen på configs er uansett betydelig større på nett enn på LAN.

9573943[/snapback]



Er det da også lov å gjøre endringer som tar vekk tinitus effekt, og som gjør at man hører kun fiendens fottrinn og ikke ditt eget lags fottrinn? Bare fordi det går an? Hvis en ting er lov så er alt lov, og det er akkurat samme type innstillinger.

At tweaking er lov i andre spill er et usaklig argument siden det går an i de fleste andre spill å sjekke hvilke innstillinger man bruker server-side. Dermed kan man sjekke at alle spiller med like forutsetninger.
Om sjekking av hver enkelt maskin er gjennomførbart får admins avgjøre, jeg mener i alle fall at det med så få lag som vi kommer til å få i bf2 compoen blir relativt enkelt å gjennomføre.

Greit at du har et poeng med at man ikke burde spille med 100ms latencycompensation når latency er null og man faktisk kan sjekke config på lan. Derfor foreslår jeg at admins setter opp rettningslinjer for hva som er lov på lanet, og at de sjekker at de rettningslinjene blir fulgt. Dermed blir det en mer rettferdig compo og alle treffer bra.

Mvh. "CAMPY CAMPER"

Endret av eriks4
Lenke til kommentar

Dere er duster. :`\

 

Campy, kan tinitus og fotsteg endres på ved hjelp av en kommando i console, uten modifikasjoner på spillet i seg selv i form av å legge til linjer/modifisere filer? (dette er ukjent for meg)

 

Påstanden om at det ikke var praktisk gjennomførbart var en smule bastant, dette er selvfølgelig noe admins må ta stilling til selv.

 

Merk at min hensikt forrige post var å si at jeg er imot totalforbud av endring av config (mer riktig i dette sammenheng usersettings.con, da config kan bety alt mulig rart), og ikke hvorvidt admins skal ha retningslinjer på akkurat dette. For det bør de utvilsomt ha.

Når jeg også sier at jeg er imot totalforbud, så er dette utelukkende med tanke på latencycompensation, hvor 100ms er alt for langt fra reelle verdier til at det er ideelt i lansammenheng. Videre modifikasjon bør reguleres.

Lenke til kommentar

Endring av filen usersettings.con bør imo være lov. Husk at det er forskjell på pc-er. Noen fungerer bra på default, andre gjør det ikke. Dermed bør det hvertfall være lov å endre latencycompensation/interpolationtime til under 0.100000 / 100

Disse instillingene får spillet til å gå glattere på ping under 100... Extrapolationtime er default 1200, og på mange nye pc-er får man ikke god hitreg før man kommer ned i 200-300 elns. Det kommer an på prossessor og ram, så vidt jeg har forstått. Derfor syns jeg man skal ha lov til å endre usersettings.con.

Men slike innstillinger som i følge campycamper kan ta bort fottrinn etc, bør ikke være lov, det er snakk om noe som gir enkelte spillere direkte fordeler, i motsetning til usersettings.con, som om justert riktig bare gir spillet bedre flyt, og mindre hitboxproblemer. Om det skal stilles slike krav som ikke finnes noen andre plasser i noen andre ligaer eller cuper er upraktisk. Og husk nå at det ikke er noe prob å endre usersettings.con ingame, så å sjekke før start er ikke akkurat idiotsikkert.

Uansett synd at compoen starter på torsdag natt, ettersom jeg og en annen fra klanen ikke kan komme før på fredag kveld grunnet skole.

Lenke til kommentar

Det du mener har med PC-en din å gjøre er renspikka bullshit. Det som har noe å si, er routingen til ISP-en din.

 

Dessuten er det vanlig at finalene spilles på compomaskiner. Hvorfor mener du at det er uvant? Du får jo ta med mus, tastatur og headsett. Dessuten stiller da alle på absolutt samme grunnlag, slik at det beste laget med de beste spillerene vinner.

 

Du springer ikke fortere med noen sko til 2300kr kontra noen til 600kr. :) Det er sprinteren i skoene som faktisk har noe å si.

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...