Gå til innhold

DV-film til DVD(DL) vha Pinnacle


Anbefalte innlegg

Jeg benytter Pinnacle Studio 10.7 til å laste inn (capture) DV-film. En film på 1 time opptar da ca 12gb med harddiskplass,men når filmen etter redigering skal legges på DVD-plate (på beste kvalitet), pakkes den til drøyt 4gb (1/3 av opprinnelig fil).

 

Jeg ønsker å få det endelige produktet i best mulig kvalitet, - kan gjerne benytte tre DVD-plater for å unngå komprimering av de opprinnelige 12gb. Hvordan er framgangsmåten her ?

 

Helst vil jeg ha produktet på DVD-duallayer (DVD-DL). Støtter Pinnacle Studio 10.7 dette formatet ? I så fall hvordan er framgangsmåten her ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

10.7 skal støtte DVD DL. Vil også anbefale deg å laste ned 10.8 patchen fra Pinnacle sin side. Fremgangs måten for å bruke DVD DL er å lage ferdig projektet, gå så til tab 3 å velg innstillinger/settings, og under media velger du DVD DL 8.5GB.

Er ikke helt sikker på om du kan dele opp, tror ikke dette er mulig uten masse ekstra jobb, som innebærer å lage flere projekt.

 

Mvh

 

Kenneth

 

Jeg benytter Pinnacle Studio 10.7 til å laste inn (capture) DV-film. En film på 1 time opptar da ca 12gb med harddiskplass,men når filmen etter redigering skal legges på DVD-plate (på beste kvalitet), pakkes den til drøyt 4gb (1/3 av opprinnelig fil).

 

Jeg ønsker å få det endelige produktet i best mulig kvalitet, - kan gjerne benytte tre DVD-plater for å unngå komprimering av de opprinnelige 12gb. Hvordan er framgangsmåten her ?

 

Helst vil jeg ha produktet på DVD-duallayer (DVD-DL). Støtter Pinnacle Studio 10.7 dette formatet ? I så fall hvordan er framgangsmåten her ?

9561276[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...