Gå til innhold

Hvorfor spiller vi dette spillet?


Anbefalte innlegg

Har tenkt på det flere ganger når jeg spiller. Når du blir sur for noen drepte deg, eller du tapte en roll. Det er jo bare et spill. Hvorfor spiller jeg dette, det er jo bare dumt, har mye annet å gjøre irl, men klarer liksom ikke slutte.

 

Edit: Tok bort "dumme" i emnetittelen.

Endret av Dranc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt på det flere ganger når jeg spiller. Når du blir sur for noen drepte deg, eller du tapte en roll. Det er jo bare et spill. Hvorfor spiller jeg dette, det er jo bare dumt, har mye annet å gjøre irl, men klarer liksom ikke slutte.

9552908[/snapback]

 

Fordi det er morsomt?... ;)

 

Hvis du på den annen side tvinger deg til å spille spillet på tross av at du ikke har lyst er jo det rimelig teit...

Lenke til kommentar
Har tenkt på det flere ganger når jeg spiller. Når du blir sur for noen drepte deg, eller du tapte en roll. Det er jo bare et spill. Hvorfor spiller jeg dette, det er jo bare dumt, har mye annet å gjøre irl, men klarer liksom ikke slutte.

9552908[/snapback]

 

Fordi et hvert menneske har et instinkt i kroppen som tilsier at du vil prøve å forbedre deg i noe, uansett hva det er. I wow vil du prøve å oppnå bedre gear etc for å forbedre char'n din. Og det er gøy til tider, noe som utgjør en farlig kombo. Derfor bruker du masse tid på det.

 

 

Har tenkt på det flere ganger når jeg spiller. Når du blir sur for noen drepte deg, eller du tapte en roll. Det er jo bare et spill. Hvorfor spiller jeg dette, det er jo bare dumt, har mye annet å gjøre irl, men klarer liksom ikke slutte.

9552908[/snapback]

 

Jeg blir ikke sur av å bli drept.

9552917[/snapback]

 

 

Vedder 2'ern min på at du har blitt sur en eller anna gang pga. at du har dødd :p Igjen, vanlig mennesklig reaksjon ved "nederlag" er sinne :ph34r:

Lenke til kommentar
Har tenkt på det flere ganger når jeg spiller. Når du blir sur for noen drepte deg, eller du tapte en roll. Det er jo bare et spill. Hvorfor spiller jeg dette, det er jo bare dumt, har mye annet å gjøre irl, men klarer liksom ikke slutte.

9552908[/snapback]

 

At man blir irritert av å tape noe er jo bare logisk. Det viser at man har et visst engasjement. Hadde man ikke blitt irritert så hadde man ikke brydd seg, og bryr man seg ikke, hvorfor spille?

Lenke til kommentar
Har tenkt på det flere ganger når jeg spiller. Når du blir sur for noen drepte deg, eller du tapte en roll. Det er jo bare et spill. Hvorfor spiller jeg dette, det er jo bare dumt, har mye annet å gjøre irl, men klarer liksom ikke slutte.

9552908[/snapback]

 

Hvorfor lager du dumme poster? :thumbdown:

9553801[/snapback]

 

Vet ikke om din var så mye bedre egentlig. Det er jo et "åpent" forum, og alle kan komme med sine meninger og starte en diskusjon. Er jo det som er litt av poenget.

 

Bare fordi noen ikke er enige med deg, betyr det ikke at de er dumme fordet. :)

Lenke til kommentar

Jeg har spilt WoW siden release og fram til for en månedstid siden.

Sluttet med spillet rett og slett fordi jeg synes spillet krever ALT for mye tid med tanke på at det faktisk bare er et spill. Det gir en falsk følelse av at man oppnår noe i en komplett fiktiv verden.

Siden jeg har et aktivt yrkesliv som til tider krever mye tid av meg, så fant jeg ut at WoW er et spill jeg enkelt og greit bare måtte kutte helt ut.

Har 3 lvl 70 karakterer... og det ble med det. Skal jeg ha et aktivt sosialliv i tillegg til jobben, så går det ikke an for min del å spille WoW.

Når alt kommer til alt, så er det en forholdsvis enkel prioriteringssak som gjorde at WoW er lagt dødt for min del.

MMORPG spill generelt krever for mye tid, så for mitt vedkommene så er det FPS spill jeg går tilbake til som krever mye mindre tid. :)

Quake Wars og Crysis er spill jeg kommer til å spille i stede.

Lenke til kommentar
Det gir en falsk følelse av at man oppnår noe i en komplett fiktiv verden.

9555824[/snapback]

 

Tja, den der kan vel diskuteres. Hvorfor spiller man? For min del er det for underholdningens skyld. Derfor oppnår jeg akkurat det jeg ønsker, i likhet med andre spill/filmer etc.

 

Kan jo sammenligne det med en hvilken som helst annen hobby. Feks en som samler på frimerker. Han bruker mye av fritiden sin på det og han får noe igjen for det. Han kan ikke bruke frimerkesamlingen sin til noe nyttig(bortsett fra underholdningsverdien, og kanskje som et noe labert sjekketriks). Den personen som liker å spille spill som hobby får like mye igjen som han som samler frimerker eller har en annen hobby, man gjør bare noe annet.

Snakker selvfølgelig ikke om hardcore spilleren her, som slutter skole og jobb osv. for å spille. Da er det ikke en hobby lengre..

Lenke til kommentar
Sluttet med spillet rett og slett fordi jeg synes spillet krever ALT for mye tid med tanke på at det faktisk bare er et spill. Det gir en falsk følelse av at man oppnår noe i en komplett fiktiv verden.

 

Falsk følelse av å oppnå noe? Man oppnår vel underholdning. Er det så mye bedre å bruke tia si på å se TV, samle på frimerker/elns, mekke på veteranbilen du egentlig ikke har brukt for, spille paintball, kjøre go-cart, bowle, se kino/film, w/e?

 

Men ja, jeg kan være enig i at WoW krever mye tid, DERSOM man ønsker å bli best (gear- og skill-wise). Om man er casual så trenger man ikke bruke så fryktelig mye tid. Når det ikke lenger er gøy, er det jo bare å slutte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...