Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

aktivisering av windows


Anbefalte innlegg

Hei

Holder på å teste ut en pc for en annen,( kjøpt brukt) bare for å se hvilke programmer som var innstallert. Men da jeg logger inn, får jeg opp en melding om at Windows må aktiviseres først. Jeg ville da forventet at det spørres etter lisensnummer, men jeg blir bedt om å taste servernavn og port. Alternativ oppringing. For meg høres dette mer som en tilkobling til internett, og ikke aktivisering av et program.Hva skal jeg egentlig skrive her? Takknemlig hvis noen kan gi meg et råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ringe selgeren?

 

Hvilket windows er det?

9551655[/snapback]

Det er Windows XP. Selgeren har jeg snakket med, han hadde ikke vært borti dette problemet.Jeg har ingen cd eller lisensnummer til denne PC-en det fikk jeg opplysninger om da den ble kjøpt.Det jeg ikke forstår, er at det spørres etter server og port,( og ikke lisensnummer) som om det skulle ha noe med tilkoblingen å gjøre.

Lenke til kommentar

Du vet sikkert at du trenger "din egen" windows lisens . Og bør installere den fresh.

Høres ut som denne PC-en er medlem av et domene , med f.eks SEUS som peker mot en domene server e.l .

9552011[/snapback]

[/quote Det er mulig du har rett. Løsningen må være å kjøpe en ny Windows- pakke, og innstallere denne.Jeg får koble om og prøve en gang til, før jeg gir meg.Hadde jeg bare kunne kommet inn i enhetsbehandling, uten å måtte logge meg inn, hadde jeg kanskje funnet ut av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...