Gå til innhold

Deling i Vista Nettverk


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har hatt windows vista siden release og er godt over fornøyd på de fleste punktene, nettverksoppsett og deling av filer derimot er noe jævla herk i forhold til XP, fikk i går en bærbar maskin i tillegg, også den med vista(home premium på begge) og vil derfor gjerne dele hele C og D disken på begge maskinene eller ihvertfall en enkel måte å dele mapper på, men nettverket er ikke mitt så et slags passord eller noe ville vært fint. Problemet er uansett at jeg ikke får til deling med vista.. så om noen har en guide eller tips til hvordan man kan dele mapper/stasjoner med vista hadde det kommet veldig godt med

 

MVH GloryMan :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du må gjøre for å dele filer og mapper i Windows Vista er å aktivere deling inne på "Nettverks- og delingssenteret". Her kan du også velge om du vil bruke passordbeskyttet deling eller ikke. For å dele filer på en pc med "Passordbeskyttet deling" påslått, må de som skal ha tilgang til filene/mappene være registrert som bruker på denne PC-en med brukernavn og passord. Hvis "Passordbeskyttet deling" er avslått vil brukere uten brukernavn og passord på PC-en ha tilgang til mapper som er delt med "Alle". Tillatelser på hver delte mappe er nokså likt Windows XP så det går jeg ikke inn på. Deling skal etter dette fungere hvis nettverket er rett satt opp.

Lenke til kommentar
Det første du må gjøre for å dele filer og mapper i Windows Vista er å aktivere deling inne på "Nettverks- og delingssenteret". Her kan du også velge om du vil bruke passordbeskyttet deling eller ikke. For å dele filer på en pc med "Passordbeskyttet deling" påslått, må de som skal ha tilgang til filene/mappene være registrert som bruker på denne PC-en med brukernavn og passord. Hvis "Passordbeskyttet deling" er avslått vil brukere uten brukernavn og passord på PC-en ha tilgang til mapper som er delt med "Alle". Tillatelser på hver delte mappe er nokså likt Windows XP så det går jeg ikke inn på. Deling skal etter dette fungere hvis nettverket er rett satt opp.

9552173[/snapback]

 

så en bruker fra en annen pc må ha username/passord på min pc?

 

redigert: Skjønte det av meg selv etterhvert:) Takk skal du ha for å ha fått meg på riktig spor

Endret av Glory_Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...