Gå til innhold

endre PPoEBrukernavn og Passord


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt nytt bredbånd fra GoBergen, tenkte jeg skulle være smart og ta gjør det selv pakken. Trodde ikke det skulle være så vannskelig. JEg unlot også å bestille nytt modem fra de siden jeg eier det jeg har.

 

Jeg må dermed skrifte brukernavn og passord til modemet mitt, men det er der det stopper. Jeg prøver å koble meg til modemet via ipadressen, men eg finner ingenting (muligens feil adresse?). Modemet jeg har er et Thomson SpeedTouch 516i.

 

Noen som kan hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC-en var oppkoblet direkte til modemet for en liten stund siden.. men pga klager så har jeg vært nødt til å koble om igjen nå.. er enda et par dager til vi blir koblet opp til GoBergen og har derfor fortsatt Tele2 sitt nett. Men jeg ville egentlig bare skjekke hva jeg skulle gjøre før jeg gjorde det.

 

og IP-adresse er tildelt.

Lenke til kommentar

Okay. Da vet jeg det. men så fikk jeg det problemet.. Standard Gateway: (big nothingness of ultra nothing)

 

men nå er ikke modemet koblet direkte opp . Kan ha noe med det å gjøre. Takker for hjelpen i alle fall.

 

Noen andre idéer taes også imot med takk, jeg skal sjekke mer opp i det når det faktisk er mer pressende.

 

edit: Tror jeg gjorde noe feil isted og tenkte litt uklart. Også går jeg på trådløst.. sikkert derfor jeg ikke fant noe standard gateway.. den fører uansett bare til ruteren akkurat nå :) ich bin eine berliner er vel rette utrykket her.

 

liten update her.. jeg kom på at jeg så på trådnettet også som var avslått for øyblikke á deaktivert :p

Endret av Mozzyb
Lenke til kommentar

Den var litt verre. Må nok inn med teskje der.

Care to explain?

 

(kan det stemme med:

opprett ny internett tilkobling -> bredbånd (PPPoE)

skriv inn brukernavn/passord.

 

koble til.

 

?? )

 

(Det virket litt logisk da jeg så det :p .. kan ikke teste før oppkoblingen skjer i morgen da.. satser på at det er rett sånn :) )

 

edit: forresten, aldri sagt at Tele2 bruker PPPoE, sa bare at de var muligens onde som kunne ha forandret ipadressen til modemet.

Endret av Mozzyb
Lenke til kommentar

Nå sier du ikke hvilke andre komponenter du bruker eller om pc`n din skal være den eneste hardwaren etter modemet .

 

Om nå f.eks pc`n er eneste enhet så ligger det alt klart for deg om du kjøre Win XP . Du velger bare å lage en ny tilkobling > trykker Neste > Koble Til Internett > neste > Konfigurer Manuelt > Koble til ved hjelp av bredbåndsforbindelse som krever passord og brukernavn > Neste > Setter in n ett navn > Neste > Setter inn PPPoE info (brukernavn og passord) og lar de to boksene være avkrysset for deretter trykker > Neste > Fullfør .

Lenke til kommentar

okay. For å gjøre alt helt klart her (spør om det er noe mer som er uklart:P):

 

PC (Vista/Fedora) -> router -> modem.

 

Men akkurat det du beskriver har jeg funnet funksjonen for i vista, så det er ikke et problem. Jeg skulle helst konfigurert modemet tror jeg.. men dette byr på problemer viser det seg. Skulle gjerne også fått alt til å fungere i Fedora også, men det er kanskje en annen historie fordi jeg vurdere å skifte til Ubuntu. (prepare for Fedora-fanboyphlame?)

 

Jeg har som du sikkert kan se, prøvd i flere dager å finne en IP som gjør at jeg kan finne den fine GUI'en til modemet mitt uten å lykkes, jeg har vært koblet direkte til modemet, gjennom switch, koblet rundt,bort,over,under,utenfor og feil uten at det har hjulpet stort. Begynner nesten å bli litt irriterende. Vurderer sterkt å bare be om en boks fra GoBergen. Men da må jeg hoste opp et par spenn for den og er ikke sikker om jeg er så veldig villig til det.

 

edit: fant nettopp ut at jeg har sotte å vært teit i et par dager.

er jo bare å endre greiene i ruteren så skal vel alt funke helt prima. :blush:

(kommer med nye spørsmål i morgen om det ikke funker :p )

 

Edit 28.09 : Fikk ikke tid til å skrive noe i går, Det funker helt fint nå. Måtte bare legge til PPPoE inn i ruteren.

 

btw. GoBergen/CombiTel/MTULink har ikke egne montører. Ble litt overrasket egentlig. Ble nemmelig oppringt av han som koblet opp bredbåndet i går. Snakket en liten stund med han og spurte om hva jeg skulle gjøre, bare for å forsikre meg egentlig. Det jeg oppdaget var at han snakket som han ikke viste helt hva jeg snakket om. Han svarte på det jeg spurte, men han svarte med antagelser. Lite interessant, ja... forteller jeg det selv om? jepp.

Endret av Mozzyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...