Gå til innhold

Får jeg pengene tilbake?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk du fikset ram volten? Ble litt usikker på om du fikk eller ikke.

Men det kan heller ikke være feilen tror jeg da... :hmm:. Har OCZ ram 6400, som ble startet opp på 1,8v (2,1v er normalt) og merket ikke noe ytelsesdropp.

 

Kanskje du kan prøve andre programmer, som memtest, super pi, etc. Noe som ikke har med grafikkortet å gjøre, så kanskje vi kan utelukke noen ting.

 

Alltid hyggelig å hjelpe folk :), selv om noen ganger hjelpen blir litt dårlig forklart, utydelig eller misforstått.

Lenke til kommentar
Funker det å kjøre gjenom 3dmark06 nå da? ...

 

-Stigma

9551261[/snapback]

jepp, hva kan grunnen være for at jeg bare fikk 2000 i score? :dontgetit:

9551310[/snapback]

 

vel, 2000 er ihvertfall alt for lavt. Du skal ha minst 2-4 ganger den scoren om jeg husker riktig.

 

Ny-installerte du skjermkort + chipset driverene som jeg foreslo tidligere? Det er de to driver-relaterte tingene som vanligvis forårsaker slowdowns.

 

spenningen på RAmen vil ikke direkte påvirke ytelsen for å svare ham over. Enten er det stabilt med en viss sepnning, eller ikke, og da crasher det, thats it ;)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hmmm... veldig merkelig. Git at du bruker standard settings i 3dmark06 da så har jeg ingen god forklaring på det.

 

Det eneste er som sagt å sjekke tempen på skjermkortet og se om det kan indikere noe feil.

 

Neste steg kan kanskje være å kjøpe en prime benchmark så kan vi ihvertfall utelukke evt. feil i ytelsen på CPU og minnesystem (og dermed sansynliggjøre at feilen ligger ved grafikk-kortet, eller ting vedrørende det).

 

Utover det så er jeg for øyeblikket tom for ideer... :(

 

-Stigma

Lenke til kommentar
fikk 4000 på 3DMark06 nå nettop og temperaturen på skjermkortet ligger på rundt 50 grader

9556051[/snapback]

 

50 grader på full last? det er jo ingenting... virker jo nesten som om skjermkortet ikke brukes fullt ut. Jeg tror ihvetfall aldri jeg har sett et 8800GTS på max load gå så noe i nærheten av så lavt som 50celcius.

 

Jeg anntar du ikke mener det som idle temp?

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Sjekk temp på CPU, og om kjøleren er festet skikkelig, min pc ble møkk i 3d fordi cpukjøleren var for dårlig festet.

9560368[/snapback]

 

Det stemmer at dårlig kjøling (om den ikke er kritisk dårlig) kan føre til at maskinen virker, men automatisk nedklokker seg.

 

Den beste måten å sjekke dette på enkelt og greit ville være å ta et benchmark i prim95 som vil stresse nestne kun CPU. Vi kan sammenlige det men eksiterende reultat og se om det ligger mye under det det bør være.

 

Noe er tydeligvis veldig galt her, men når vi ikke har en klar mistake er den beste måten å gå systematisk til verks med feilsøkingen.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Men over til det egentlige spørsmålet. Har Netshop noe ansvar å fikse dette? Nå vet ikke jeg hva som ligger i pc-bygger tilbudet men skulle tro at når Netshop setter sammen maskina så garanterer de også at maskina fungerer optimalt.

 

Her har riktignok bruker i etterkant installert et annet OS en det opprinnelige, men det skal ikke ha no å si. Det kom jo tross alt ikke frem fra tilbudet at "Denne maskina fungerer ikke med XP" eller noe lignende, eller hva Snekker'n ;)

Lenke til kommentar
Men over til det egentlige spørsmålet. Har Netshop noe ansvar å fikse dette? Nå vet ikke jeg hva som ligger i pc-bygger tilbudet men skulle tro at når Netshop setter sammen maskina så garanterer de også at maskina fungerer optimalt.

 

Her har riktignok bruker i etterkant installert et annet OS en det opprinnelige, men det skal ikke ha no å si. Det kom jo tross alt ikke frem fra tilbudet at "Denne maskina fungerer ikke med XP" eller noe lignende, eller hva Snekker'n ;)

9561607[/snapback]

 

Om maskinen ikke fungerer opp mot det den bør så har kunden klart rett til å få det fikset,altså ta kontakt med kundeservice og forklare dette for så å sende inn maskinen og at de går gjennom den og tester maskinen sikkelig,eventuelt bytter deler med feil på.

Her kan det foreligge en feil på en komponent som gjør at maskinen ikke fungerer optimalt,det kan være så enkelt som feks en kjøler som ikke står korrekt,men slik jeg forstår det så er brukeren temmelig nybegynner og da er det vel best at maskinen leveres inn til rep.

Som sagt så ville jeg tatt en telefon til dem,forklart problemet på en grundig og hyggelig måte og fått et returnr for rep, i tillegg ville jeg skrevet et brev og lagt ved maskinen der jeg nøye beskrev problemet.

Da er jeg rimelig sikker på at dette ordner seg smertefritt og greit .

 

Når det gjelder os så blir det jo flere og flere som ikke har driverstøtte for xp,dog er det i hovedsak på bærbare maskiner,så jeg tror ikke det er problemet her, spørsmålet blir jo da, er det et orginalt os som brukes eller er det en piratkopi.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...