Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilbakemelding på hjemmeside (ikke noe frontpage tull!)


Anbefalte innlegg

Hei!

Satt i et par uker for å få opp designet på den nye hjemmesiden min.

Er snart ferdig, men det mangler litt innhold.

Designet skal være oppe å gå, så jeg lurte på om dere har noen innvendinger?

 

Ikke klag på shoutboxen. Den er ikke ferdig tweeket enda :)

Det er mulig å poste meldinger i den da!

 

På forhånd, takk!

 

(for de som ikke finner www linken nederst: www.strupstad.net )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda hardere: Den har ikke doctype fordi da går det i krøll med php.

Har jeg doctype, fører det til en parsing error i linje #1 når man skal laste siden.

Derfor :)

Kan sikkert gjøre slik at den valideres korrekt. Men er det noe problem når den vises korrekt i de fleste nettlesere?

 

Vises siden min korrekt i Opera og Netscape? hehe.. har ikke noen av de leserne..

Lenke til kommentar
Hehe, fint du putta inn doctype, men no har du to... ein øverst, og ein midt nede i koden.

Ja.. jeg bruker php include til å inkludere de filene jeg vil. Det er egentlig *vanlige* html filer, men har php endelse i tilfelle jeg vil putte inn no php der en gang. Gjør vel ikke no om de har doctype også?

 

Dessutan har du script-tag mellom head og body.

Hmm.. Tror jeg har lest at javascripts skal være i en egen fil, og inkluderes i dokumentet det skal brukes i... tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Ja.. jeg bruker php include til å inkludere de filene jeg vil. Det er egentlig *vanlige* html filer, men har php endelse i tilfelle jeg vil putte inn no php der en gang. Gjør vel ikke no om de har doctype også?

Nja, det er vel ikkje skadeleg, men det beste ville vel vere å putte DOCTYPE øverst i hoved-php fila di. Og dei filene du inkluderer treng ikkje å heite php, sjølv om dei skulle ha php-kode i seg, den blir parsa likevel så lenge den er innafor <?php ..... ?>

Hmm.. Tror jeg har lest at javascripts skal være i en egen fil, og inkluderes i dokumentet det skal brukes i... tar jeg feil?

Neida, riktig det, men slik det er no så er det som dette:


<head>

</head>

<script> noe skriptgreier </script>

<body>

Det burde vere slik:


<head>

<script src=etellerannetfilnavn.js />

</head>

<body>

 

Håpar det var forståeleg :-)

Lenke til kommentar

Grunnen til at Doctype kolliderer med PHP er at du har satt <!DOCTYPE> taggen over <?php ?>

Og inni PHPkoden din bruker du enten en form for "header()" funksjonen, eller noe annet som fikser header informasjonen som skal sendes til nettleseren.

<!DOCTYPE> kan lett flyttes under PHP koden. du kan alltids dele opp phpkoden i flere <?php /*Din kode her*/ ?>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...