jemartinsen81 Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 (endret) Jeg ville satt stor pris på litt hjelp her. Dersom man har et program som begynner med en hovedmeny, hvordan kan man gå tilbake til denne (altså restarte programmet) uten å måtte kjøre det helt på nytt fra utenfor programmet? Jeg har satt "//" ved stedene i den fiine eksempel-koden hvor jeg trenger denne hjelpen: import java.util.Scanner;public class OperasjonRettferdighet { public static void main(String [] args) { Scanner input = new Scanner(System.in); System.out.println("Tast 1. for å gi sosialister et realt rumpespark"); System.out.println("Tast 2. for å bare gi Martin Kolberg rumpesparket"); System.out.println("Tast 3. Dersom du har sørget for nok rettferdighet idag."); int valg = input.nextInt(); if (valg == 1) System.out.println("*sosialistene har fått en velfortjent lærepenge*"); // Restart programmet her if (valg == 2) System.out.println("*Martin Kolberg kommer til å være sår i flere uker*"); // Restart programmet her if (valg == 3) System.out.println("Takk for å ha gjort fedrelandet en tjeneste!"); } } På forhånd takk. Endret 19. september 2007 av jemartinsen81
aC Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Det vanligste er at man bruker en løkke, som regel while eller do while while (stillRunning){ System.out.println("Tast 1. for å gi sosialister et realt rumpespark"); System.out.println("Tast 2. for å bare gi Martin Kolberg rumpesparket"); System.out.println("Tast 3. Dersom du har sørget for nok rettferdighet idag."); int valg = input.nextInt(); if (valg == 1){ runCodeHere(); } if (valg == 1){ runCodeHere2(); // Hvis dette var avslutt så stillRunning = false; } // osv osv }
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå