Gå til innhold

Problem med HDMI tilkobling på skjerm


Olaat

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle kjøpe ekstern skjerm å bruke på min nye bærbare, valgte jeg en med HDMI da jeg hadde HDMI utgang på laptopen.

Men jeg får ikke dette til å funke noe særlig, når jeg koblet til med vga kabel og installerte drivere osv funka skjermen bra med det. Men når jeg nå prøver å bytte til HDMI blir blidet helt rævva, feilposisjonert og max 30hz, flimrer som faen. Prøvde også å installere driver på nytt da det var en for digital og en for analog uten at dette hjalp. noen ideer hva som er problemet?

 

skjerm: Benq fp222wH

 

http://www.mamoz.no/produkt/9J.03V72.USE/B...2WH_22_TFT.html

 

pc: Asus V2s (geforce 8600gs)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener å ha hørt at det finnes PC-er som krever at du er innom Bios (på samme måte som en del eldre PC løsninger krever at du er innom Bios om du oppdaterer med mer memory).

Pass også på at du avinstalerer den ene driveren før du evt instalerer en ny.

9546191[/snapback]

 

ehm.. innom bios? hva er det som må endres på der ?

Lenke til kommentar
har skjermen full HDMI støtte?

 

Har du sjekket Asus sitt forum, kan være "known issue".

 

kan det være pixel saplingen som fucker til? at skjermen ikke støtter 1:1 pixelsampling?

9561929[/snapback]

 

står ca ingenting på asusforum som jeg kunne finne dessverre..

vet ikke helt hva full HDMI støtte betyr, men den er nå HDCP sånn som skjermkortet så det burde jo liksom funke da.

 

Hvordan sjekker jeg pixelsamplinga?

 

Har nå fått det til å funke opp til 1280*720 med 60hz ved å bytte skjermkortdriver atter en gang.. men hvis jeg setter oppløsningen høyere enn det er det tilbake til fantastiske max 30hz og flimmerhelvete.. bilde i 1280*720 er vel heller ikke noe særlig og skryte av.. men det flimrer hvertfall ikke, er bare uskarpt, noe som simpelt hen kan komme av den lave oppløsninga tror jeg. native på skjermen er jo 1680x1200 eller noe i den duren..

Endret av Luthorcorp
Lenke til kommentar
Native på den skjermen er 1680x1050. Sikker på at skjermkortet ditt støtter den oppløsningen..?

9568474[/snapback]

 

ja det funker nå med VGA kabelen.. opp til 1920x1080, kan velge det med HDMI og, det er bare at da får jeg ikke mer enn 30hz som er rimelig ubrukelig.

Lenke til kommentar
Så ikke at skjermen støtter HDCP, men det har vel kanskje ingen betydning.

 

Og har sjekket HDMI kabelen på en tv -> dvd spiller?

 

Last ned Powerstrip. Du kan stille på refresh raten mye bedre der. Kanskje den løser problemet ditt :thumbup:

9569758[/snapback]

 

har ikke noe annet å sjekke den på akkuratt nå.. prøvde powerstrip nå. og det hjalp meg ikke.. på capabilities står det 1680x1050 @ 75hz , men får ikke valgt noe jeg ikke fikk valgt istad.. prøver jeg den oppløsningen låser refresh raten seg i windows default som er fantastiske 25hz..

har mistanke om at det er skjermkort driveren, men jeg har liksom prøvd ca 10 forskjellige og de nyeste fra laptopvideo2go.com , kan det hende at det ikke finnes driver som greier det?

Lenke til kommentar
Jeg mener å ha hørt at det finnes PC-er som krever at du er innom Bios (på samme måte som en del eldre PC løsninger krever at du er innom Bios om du oppdaterer med mer memory).

Pass også på at du avinstalerer den ene driveren før du evt instalerer en ny.

9546191[/snapback]

 

ehm.. innom bios? hva er det som må endres på der ?

9561888[/snapback]

 

Ingenting må endres.

Men en kamerat av meg skulle kobble en prsojektor på VGA utgangen på en laptop (HP). Vi fikk det ikke til å virke, så vi gikk inn i bios (uten å endre noe) og gikk ut igjen.

DA virket prosjektoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...