Gå til innhold

P4 Boxed problemer?


Swix

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en P4 2,4 GHz. Har nettopp kjøpt meg nytt kabinett(Thermaltake Xaser 6000 II) med 5 innebygde kab. vifter. Men problemet mitt er at temperaturen fremdeles er ganske høy (ca 65grader) på max load.

Men etter å ha sett litt rundt etter en feilkilde, har jeg funnet ut at det svarte belegget under P4 boxed kjøleren er delvis skrapt vekk. Så spørsmålet mitt er, vil kjøleren virke bedre hvis jeg skraper alt vekk? Sånn at det blir den blanke undersiden av kjøleren rett mot prosessoren?

 

Eller bør jeg fjerne det helt og erstatte det med "kjøle pasta"som leder varme? :cry:

 

Prossesoren er uklokket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...65 grader er ALTFOR høyt, jeg hadde 32 grader med 100% load med boxedvifta mi

tror du at hvis jeg påfører ny kjølepasta så vil dette halvere varmen? eller er det noe gale med prosessoren?

evt hvor mye tror du ny pasta vil hjelpe?

 

65 grader er helt normal for en boxed kjøler. Ikke noe galt. Og når du påfører ac3, vil temp. maks synke et sted mellom 5-10 grader.

 

Du burde ikke være urolig før pc'en din begynner å bli ustabil.

 

Som sagt er den temp'en du får på cpu'en helt normal!

Lenke til kommentar
...65 grader er ALTFOR høyt, jeg hadde 32 grader med 100% load med boxedvifta mi

tror du at hvis jeg påfører ny kjølepasta så vil dette halvere varmen? eller er det noe gale med prosessoren?

evt hvor mye tror du ny pasta vil hjelpe?

 

65 grader er helt normal for en boxed kjøler. Ikke noe galt. Og når du påfører ac3, vil temp. maks synke et sted mellom 5-10 grader.

 

Du burde ikke være urolig før pc'en din begynner å bli ustabil.

 

Som sagt er den temp'en du får på cpu'en helt normal!

 

ok, for ble litt usikker når jeg så at andre hadde ca halve temperaturen. Skal bestille kjølepasta imorgen. For se når jeg får den om den kan hjelpe litt på.

Lenke til kommentar

vel....65 grader skal det ikke være uansett helst da, men det som er sannsynlig er iaffal at det er blitt dårlig kontakt mellom ribba og heatspreadern uans =), jeg har iaffal klokka opp med 10%, og det er ikke mye, men da holder tempen sin seg fint der den der på 34 grader under 100% load =)

Lenke til kommentar

65 grader med 5 kabinettvifter????? det hørtes sinnsykt ut.. kjører for tida prosessoren i signaturen på 2450mhz og 1,45v og den blir 60-62 (elns), men nå er system temperature på 50 grader elns (yeah yeah, er ikke så varmt i kabinettet da, men et eller annet sykt sted på hovedkortet) er fordi jeg har en crappy lav rpm 80mm vifte... og elendig sirkulasjon i kabinettet. kjølepasta vil max hjelpe med et par grader hvis du ikke dreit på leggen når du satte på cpu'n første gang ;)

Lenke til kommentar

nei nei nei, jeg mener ikke det ikke er høyt i forhold til oppsettet. det er ikke for høyt mener jeg. Det er ingen fare, og ingen grunn til å ofre det en tanke, hvis han ikke overklokker.

 

Men, han har sikkert viftene sine satt skikkelig feil, og masse kabler som bremser luftstrømmen.

Jeg har en P4 2.4 GHz med bare 1 vifte i hele kabinettet og oppnår 60 grader på full load. Nå er min kjølt med en kjøler som benytter termorør da... 30-45 på lav belastning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...