Gå til innhold

Guide: Anlegg i båt!


csViRuS

Anbefalte innlegg

Dette er det som jeg tenker på å ha i båten min:

 

-En vanntett radio f.eks:

http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?templa...mp;artnr=130131

eller:

http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?templa...mp;artnr=130135

 

-Fm-sender sender. Jeg har kjøpt min på biltema og er veldig fornøyd med den. Den kan gå både på strøm og på 2 stk. AAA batterier og den er kraftig nok til å overdøve de kjedelige radioprogrammene som faren min hører på i bilen :)

Den kostet 99 kroner, men om dere er raske nok kan dere kanskje få den på tilbud til bare 50 kroner nå!

 

Fm-senderen kobler jeg til mp3-spilleren min og legger i en isboks.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Mener du marine-høyttalere?

 

Ville absolutt ikke gått for "vanlige" høyttalere.

Grunn: Sjøluften (gjerne sjøsprut også) vil bidra til rust og irr på skruer, ledninger osv..

 

mener valige høytalere ja. jeg bruker rustfrie kruer og jeg bruker fortinnet kabel. det kan bli litt sprut av bølger, vasking, står på vannski osv. er det best å kjøpe maritim høytalere?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
nice innlegg! tenkte jeg skulle legge anlegg i min nye lille båt, gjøre den litt smooth, men en ting jeg lurer på..hvor fester du sikringene? sammen med bryterne eller et eget sted? :new_woot:

 

 

Har vell lettere sagt ingen erfaring.

Men jeg tror sikringene er ca 5 - 15 cm unna bryterne, på ledningen.

Lenke til kommentar

trenger en del informasjon..veldig presis. har aldri lagt inn anlegg før, hvor stort battieri trenger jeg? hvor skal de støgge sikringene? "bryterskapet" mitt er ødelagt, skal noe innom der? og jeg har " skjult " anlegg, hvordan får jeg koblet til lanternene også?? faen så vanskelig..!!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg planla også og sette inn en anlegg i en lik båt som din, bare at min er sånn hardplast..

 

Planla ca sånn som han over her sa, men etterhvert fant jeg ut litt;

 

Veit ikke om det er sånn på din, men på min så kan det komme vann inn inni selve "boksen" der jeg planla og ha høytalerene osv, ("boksen" mener jeg bare inni der rattet er), så derfor kunne jeg ikke ha det der. Så fant jeg ut at det ikke fungerte og få strøm fra motoren min, så derfor kan jeg ikke plassere batteriet der det er vanskelig og få det inn og ut. Og da blir det vrient hver gang jeg må ta med batteriet og lade det..

 

Så tenkte jeg på og lage litt av hvert, og sette tanken foran, men jeg fant ut at båten mistet veldig mye fart på og ha tanken foran..

 

Så nå har ihvertfall jeg gitt opp anlegg i min båt.

Om din er sånn som min, veit ikke jeg. Men det er mye du bør tenke på..

 

Husk også at sånne helt åpne båter uten kalesje ( eller åssen i all verden det skrives ) får ekstremt mye fukt så og si overalt i båten.

Så da må du sikkert bruke ekstra penger på og få stereo og høytalere som tåler fukt.

 

Åssen du velger og gjøre dette er jo opp til deg, bare husk litt på det jeg har skrevet her.

Ellers lykke til.. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...