Gå til innhold

HD-E1? et par spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vil kjøpe meg en HD-dvdspiller og har en del spørsmål. Jeg har sett på toshibas "HD-E1" og lurer på en ting. Over alt hvor jeg ser står det at den har "720p/1080i", men er det bildekvaliteten fra HD-DVD eller fra vanlig DVD? Når jeg leser om den står det at den er "bakoverkompatibel og kan oppskalere bildet på dvd-plater til 720p eller 1080i". Betyr dette at HD-DVDene alikevell kjører i 1080p? eller går alt under samme kam? hvis denne spilleren faktisk gir meg 1080p på hd-dvdplatene så kommer jeg til å kjøpe den med en gang! da er det ikke spørsmål lenger.

 

En annen ting også. Jeg skal kjøpe ny data (når amd phenom kommer ut, nvm, poenget:) lønner det seg da å kjøpe en HD-dvdspiller til å ha i datamaskinen og bruke denne til å spille av filmene mine (prismessig altså)? og vil jeg da få full HDCP?

 

Takk for alle svar jeg måtte få!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Idag har jeg kjøpt HD-E1 :) Jeg er fjorten år å syns dette er godt nok til å begynne med. Jeg testet ut The Bourne Ultimatum og jeg ble helt overasket over den glimrende kvaliteten. Nærbildene av fjesene til folka var helt sykt, eksplosjonene var også veldig bra. En ting jeg lurer på. Jeg har jo garanti, så jeg bør kansje spørr nå. Er det MYE forskjell i 1080i enn i 1080p?? Vi skal kjøpte 40" Full HD LCD tv. Og derfor lurer jeg på dette, om det er stor forskjell i 1080i mellom 1080p? Vis det er stor forskjell vil jeg bytte og heller trø til med en tusenlapp til, og bytte til HD-EP10. Takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar

Nå er fullHD på en 40" fullstendig bortkastet etter min mening da men det er nå så.

 

Nei, det er ikke noen forskjell mellom 1080i og 1080p, sånn i utgangspunktet, kjører 1080i selv. Det som skjer er rett og slett at skjermen deinterlacer signalet istedetfor at spilleren gjør det. 1080i signalet innholder all informasjonen som et 1080p signal har.

Men noe som kan gi forskjell er hvis du har en skjerm med dårlig bildebehandling spesielt innen 3:2 pulldown, noe som vil gi "motion-judder" dvs hakking ved panorering, jeg var selv veldig plaget av dette på min forrige skjerm, noen reagerer på dette og andre ikke. Et alternativ er hvis skjermen godtar og i tillegg gjengir et 1080p24-signal korrekt, da vil du slipp all den nødvendige bildebehandlingen og du med fordel kan velge EP10 siden den gir dette signalet ut, som HD DVD består av. Jeg har selv E1 og har nå helt glatte panoreringer, så dette kommer helt an på skjermen.

 

Joda, den kan gjøres sonefri på SD.

Endret av sageman
Lenke til kommentar

Skulle akkurat lage en lignende tråd!

 

HDE1 er jo på tilbud på Elkjøp til 2000 kroner, og jeg lurer virkelig på om hvordan jeg kan gjøre den sonefri(SD) Har nemlig en rekke amerikanske DVD-er som jeg gjerne skulle spilt av, og denne spilleren ser jo ut som et kupp og er en glimrende anledning til å teste TV'en min fult ut.

Lenke til kommentar
Idag har jeg kjøpt HD-E1 :) Jeg er fjorten år å syns dette er godt nok til å begynne med. Jeg testet ut The Bourne Ultimatum og jeg ble helt overasket over den glimrende kvaliteten. Nærbildene av fjesene til folka var helt sykt, eksplosjonene var også veldig bra. En ting jeg lurer på. Jeg har jo garanti, så jeg bør kansje spørr nå. Er det MYE forskjell i 1080i enn i 1080p?? Vi skal kjøpte 40" Full HD LCD tv. Og derfor lurer jeg på dette, om det er stor forskjell i 1080i mellom 1080p? Vis det er stor forskjell vil jeg bytte og heller trø til med en tusenlapp til, og bytte til HD-EP10. Takk på forhånd. :)

Ville heller byttet den ut med en Blu-ray spiller.

I lys av at Warner Bros. nå har annonsert at de kun kommer til å utgi filmer på Blu-ray så er HD-DVD et dødt format.

Lenke til kommentar
Idag har jeg kjøpt HD-E1 :) Jeg er fjorten år å syns dette er godt nok til å begynne med. Jeg testet ut The Bourne Ultimatum og jeg ble helt overasket over den glimrende kvaliteten. Nærbildene av fjesene til folka var helt sykt, eksplosjonene var også veldig bra. En ting jeg lurer på. Jeg har jo garanti, så jeg bør kansje spørr nå. Er det MYE forskjell i 1080i enn i 1080p?? Vi skal kjøpte 40" Full HD LCD tv. Og derfor lurer jeg på dette, om det er stor forskjell i 1080i mellom 1080p? Vis det er stor forskjell vil jeg bytte og heller trø til med en tusenlapp til, og bytte til HD-EP10. Takk på forhånd. :)

Ville heller byttet den ut med en Blu-ray spiller.

I lys av at Warner Bros. nå har annonsert at de kun kommer til å utgi filmer på Blu-ray så er HD-DVD et dødt format.

 

De mange, mange hundre HD DVD filmene som allerede er ute slutter ikke virke etter denne annonseringen fra Warner. Ei heller spillerne fra Toshiba.

 

Dog - de som skal kjøpe seg spiller i morgen... vel.. ville nok valgt blått da ja.

 

Har selv en HD E1 - kjører denne i 1080i til en 1080p projektor. Gjør det samme med både PS3 og Panasonic BD - da med 1080p fra disse to. Bildene fra 1080i til 1080p skiller seg ikke ut på denne 1080p projektoren. Så det som ble sagt lenger opp viser seg i praksis. 1080i siganlet inneholder all informasjonen fra 1080p24 signalet på plata, det er opp til de enktelte TV'er og de-interlace det til 1080p riktig.

Lenke til kommentar
Idag har jeg kjøpt HD-E1 :) Jeg er fjorten år å syns dette er godt nok til å begynne med. Jeg testet ut The Bourne Ultimatum og jeg ble helt overasket over den glimrende kvaliteten. Nærbildene av fjesene til folka var helt sykt, eksplosjonene var også veldig bra. En ting jeg lurer på. Jeg har jo garanti, så jeg bør kansje spørr nå. Er det MYE forskjell i 1080i enn i 1080p?? Vi skal kjøpte 40" Full HD LCD tv. Og derfor lurer jeg på dette, om det er stor forskjell i 1080i mellom 1080p? Vis det er stor forskjell vil jeg bytte og heller trø til med en tusenlapp til, og bytte til HD-EP10. Takk på forhånd. :)

Ville heller byttet den ut med en Blu-ray spiller.

I lys av at Warner Bros. nå har annonsert at de kun kommer til å utgi filmer på Blu-ray så er HD-DVD et dødt format.

 

De mange, mange hundre HD DVD filmene som allerede er ute slutter ikke virke etter denne annonseringen fra Warner. Ei heller spillerne fra Toshiba.

 

Dog - de som skal kjøpe seg spiller i morgen... vel.. ville nok valgt blått da ja.

 

Har selv en HD E1 - kjører denne i 1080i til en 1080p projektor. Gjør det samme med både PS3 og Panasonic BD - da med 1080p fra disse to. Bildene fra 1080i til 1080p skiller seg ikke ut på denne 1080p projektoren. Så det som ble sagt lenger opp viser seg i praksis. 1080i siganlet inneholder all informasjonen fra 1080p24 signalet på plata, det er opp til de enktelte TV'er og de-interlace det til 1080p riktig.

 

Ok :D Jeg er veldig i tvil nå.. det er bare to store amerikanske selskap som kommer til å gi ut HD-DVD nå.. Tror det er Universal og Paramount??.. så jeg vet ikke.. hvor lang kjøpsgaranti er det på varer fra elkjop? Kjøpte den for omtrent en veke siden.

Lenke til kommentar
Idag har jeg kjøpt HD-E1 :) Jeg er fjorten år å syns dette er godt nok til å begynne med. Jeg testet ut The Bourne Ultimatum og jeg ble helt overasket over den glimrende kvaliteten. Nærbildene av fjesene til folka var helt sykt, eksplosjonene var også veldig bra. En ting jeg lurer på. Jeg har jo garanti, så jeg bør kansje spørr nå. Er det MYE forskjell i 1080i enn i 1080p?? Vi skal kjøpte 40" Full HD LCD tv. Og derfor lurer jeg på dette, om det er stor forskjell i 1080i mellom 1080p? Vis det er stor forskjell vil jeg bytte og heller trø til med en tusenlapp til, og bytte til HD-EP10. Takk på forhånd. :)

Ville heller byttet den ut med en Blu-ray spiller.

I lys av at Warner Bros. nå har annonsert at de kun kommer til å utgi filmer på Blu-ray så er HD-DVD et dødt format.

 

De mange, mange hundre HD DVD filmene som allerede er ute slutter ikke virke etter denne annonseringen fra Warner. Ei heller spillerne fra Toshiba.

 

Dog - de som skal kjøpe seg spiller i morgen... vel.. ville nok valgt blått da ja.

 

Har selv en HD E1 - kjører denne i 1080i til en 1080p projektor. Gjør det samme med både PS3 og Panasonic BD - da med 1080p fra disse to. Bildene fra 1080i til 1080p skiller seg ikke ut på denne 1080p projektoren. Så det som ble sagt lenger opp viser seg i praksis. 1080i siganlet inneholder all informasjonen fra 1080p24 signalet på plata, det er opp til de enktelte TV'er og de-interlace det til 1080p riktig.

 

Ok :D Jeg er veldig i tvil nå.. det er bare to store amerikanske selskap som kommer til å gi ut HD-DVD nå.. Tror det er Universal og Paramount??.. så jeg vet ikke.. hvor lang kjøpsgaranti er det på varer fra elkjop? Kjøpte den for omtrent en veke siden.

 

 

Elkjøp har vel 30 dagers returrett på alle sine varer så sant du har beholdt orginalembalasje og kvittering.

 

Og ja, nå virker Universal og Paramount ganske alene på HD DVD siden med tanke på filmstudioene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...