Gå til innhold

Noen som vet om noen gode titler som likner?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann! :D

Jeg bare lurte på om noen visste om noen gode titler som er av sjangeren "problemløsning" (vet ikke helt åssen jeg skal utrykke meg der).

Et spill som likner på Alundra 1 (spilte det på PS1, og det var konge!), og kanskje som DaVinci Koden til PS2 (utenom all snikingen og slossingen).

Edit: er også veldig glad i The Curse of Monkey Island! (2Dspillent)

jeg har ikke noe imot eldre 2D spill i denne sjangeren, behøver ikke å være no fancy 3D stuff :)

Jeg liker virkelig disse spillene hvor du må tenke og klø deg i hodet, hvor du blir fristet til å søke hjelp på internett mot din egen vilje.

Noen som vet?

Endret av Xeax
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den lengste reisen. Uten tvil. Hvor mangen som gjor dette vet jeg ikke, men jeg spilte hvertfall gjennom spillet på norsk. Noe jeg syns ga spillet en helt fantastisk stemning. Enten om du spiller det på engelsk (The Longest Journey) eller norsk(Den Lengste Reisen) passer hvertfall spillet din beskrivelse.. Et spill du egentlig ikke bør gå glipp av om du ikke har spilt det enda! :)

Endret av DarkerGlow
Skrevet

grim fandango er min personlige favoritt. Det er også kompatibelt med nyere windows.

ellers har du: day of the tentacle, broken sword, full throttle, monkey island, sam and max

Skrevet (endret)

Som nevnt, Monkey Island spillene, Grim Fandango og Den Lengste Reisen (spill det på norsk for guds skyld, stemmearbeidet er fantastisk) er kanskje noen av de spillene som burde ansees å være obligatoriske innen problemløsnings sjangeren. Det er ikke uten grunn at DLR fikk kjempe anmeldelser selv etter lokalisering. Grim Fandango er rett og slett bare ufyselig underholdende og skrullete og Monkey island er jo den hellige gral av pek og klikk mysterie spill (kanskje delt med Myst).

Det eneste som er å si er egentlig "løp og kjøp!".

Endret av Saggy
Skrevet

Tusen takk alle sammen! :) skal jakte dem ned og teste litt!

Patney: hadde jeg ikke spilt Zelda hadde jeg antakeligvis skammet meg litt :/ essensielt for enhver som spiller enten konsoll eller håndkonsoll :)

Men noen som vet om noen kodeløsningsspill? slik som DaVinci Koden til PS2? UTEN slossingen? knekke koder, samle spor som brukes for å knekke koder, ikke helt som Monkey Island spilla osv, blir litt vanskelig å forklare :/

Uansett: TUSEN takk for svar :)

Skrevet (endret)
Den lengste reisen. Uten tvil. Hvor mangen som gjor dette vet jeg ikke, men jeg spilte hvertfall gjennom spillet på norsk. Noe jeg syns ga spillet en helt fantastisk stemning. Enten om du spiller det på engelsk (The Longest Journey) eller norsk(Den Lengste Reisen) passer hvertfall spillet din beskrivelse.. Et spill du egentlig ikke bør gå glipp av om du ikke har spilt det enda! :)

9513971[/snapback]

Dette kunne jeg ikke vært mer enig i, flott spill med hjernetrimm. Satt i strekk til jeg hadde vært igjennom hele, sjeldent et spill får meg til og bli helt oppslukt. En annen god tittel er Fahrenheit. Burde testes absolutt av de som liker Den Lengste Reisen.

Fantastisk historie, bra gameplay og en del hjernebrakere der også :)

En link med noen Sreenshots og litt om gameplayet

:D

Edit Holdt nesten på og glemme ett annet sinnsykt bra spill (syns jeg da)

Dead Reefs, god historie og masse hjernetrimm

Lenke til dette også med noen screenshots info osv

:)

Endret av Danbannan
Skrevet

Men noen som vet om noen kodeløsningsspill? slik som DaVinci Koden til PS2? UTEN slossingen? knekke koder, samle spor som brukes for å knekke koder, ikke helt som Monkey Island spilla osv, blir litt vanskelig å forklare :/

Uansett: TUSEN takk for svar :)

9520090[/snapback]

Nå har jeg ikke prøvd DaVinci-spillet, så mulig jeg bommer litt. Men du burde sjekke ut Gabriel Knight 3. 3D Adventure med fantastisk historie, løst basert på en virkelig myte. En del samling av tegn, symboler og slikt som må kombineres for å skjønne den store sammenhengen. Sjekk det ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...