Gå til innhold

Hva er det med nextgentel?


Anbefalte innlegg

Sendte en mail til nextgentel for å høre om hvorfor vi betaler nesten 50,- mer pr. måned en det som de har websidene i dag.

 

Melding jeg sendte til nextgentel:

Hei,

 

Vi betaler nå 498,- pr mnd. for vårt abonnement.

 

Type: ADSL2+ MegaFree

Student: NTNU

Fakturaperiode: 1 måned

Nextgenphone: Nei

Fasttelefon: Nei

 

Når jeg går inn på deres sider, http://www.nextgentel.no/privat/bestilling....php?kode=94789 så er grunnprisen 398,- pr. måned. (For det abonnementet med høyest hastighet)

 

Totalt prisen uten fasttelefon/nextgenphone blir da 458,- pr måned.

 

Hvofor betaler vi nesten 50kr mer i månden?

 

 

Så fikk jeg svar fra nextgentel

 

Takk for din henvendelse.

 

For det første, så er ikke abonnementet på siden du henviser til det samme som det abonnementet du har pr. i dag.

 

Du ligger heller ikke på den nevnte rabattkoden, du ligger på en annen kode, som gir andre priser.

 

Ditt abonnement er ADSL 2+ MegaFree, som du sier, som ikke er det samme som ADSL Mega 20000.

 

Du betaler pr. i dag 498,- for ADSL 2+ MegaFree, og betaler ikke linjeleie.

 

Du ligger i tillegg på løpende abonnement, noe som gjør at du normalt blir fakturert 100,- ekstra pr. måned - dette skjer ikke med NTNU-avtalen, der er prisen den samme, men det må tas hensyn til ved evt. bytte av abonnement.

 

Vi kan legge deg over på nytt abonnement, og evt. legge inn ny kode, men det vil da tilkomme et produktendringsgebyr på 299,- samt nye avtalevilkår, som du kan finne her:

http://www.nextgentel.no/ressurser/vilkaar...-2007-03-07.pdf

 

Det vi trenger fra deg er godkjenning av vilkår, godkjenning av gebyr, og hva slags type abonnement du ønsker: uten binding, men med 3 måneders oppsigelsestid, eller med binding (12 måneder) og 6 ukers oppsigelsestid - dersom du sier opp en linje med binding innenfor bindingsperioden, så tilkommer det et fast gebyr på 1000,- for brudd på binding.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

 

 

Hva slags service er dette?

De skriver mye svada som jeg i grunn ikke har peiling på, alt jeg ønsker er at vi betaler til samme pris som det abonnementet som er på websiden til de.

(I og med at vi har ingen bindingstid og 1mnd faktura)

 

>Ditt abonnement er ADSL 2+ MegaFree, som du sier, som ikke er det samme som ADSL Mega 20000.

 

Hva er i grunn forskjellen på dette ? MegaFree finnes ikke lengre og det dyreste/største pakken de har er jo Mega 20000.

 

>Vi kan legge deg over på nytt abonnement, og evt. legge inn ny kode, men det vil da tilkomme et produktendringsgebyr på 299,- samt nye avtalevilkår

 

Så med andre ord kan jeg ikke få endret dette uten å betale 299?

Latterlig, da sier jeg jo heller opp pakken og går til en annen leverandør, gratis.

 

Skjønner ikke bæra :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å forklare det veldig enkelt. Abonnementet er mer enn bare en hastighet. Det er en pakke med diverse vilkår samt en hastighet. ADSL Mega 20000 har en del endringer når det gjelder vilkår. Det er altså ikke det samme abonnementet. Feks 3 måneders oppsigelse mot 6 ukers oppsigelse. ADSL Mega 20000 innholder også delen om linjeleie, noe som ikke er tilfelle for mange kunder med ADSL2+ MegaFree. Hvor rettferdig og fornuftig dette er kan sikkert diskuteres i det uendelig, men den enkle sannheten er at NGT bare overholder vilkårene du har godtatt.

Lenke til kommentar

Ja det er klart at NGT overholder sine forpliktelser men det er ikke greitt at de holder på med ting som løpende kontrakter med dertil 100,- ekstra pr måned .

 

De sier da selv på sine sider at de ikke opererer med bindingstid selv om de faktisk gjør dette og spesielt vanskleig er det å forstå dette for de av oss som har blitt oppkjøpt da vi ikke om man vil kverulere litt har godtatt disse vilkårene .

 

Nå har jeg selv holdt med på en lignende sak med NGT som resulterte i at jeg fikk en deal som innebærer gratis overgang til Mega 20000 , ingen binding og jeg slipper også dette tullet med løpende kontrakt .

 

For å forklare så er jeg en tidligere kunde hos PcSupport som ble oppkjøpt og hvor jeg hadde ADSL2+ abbonemang til en pris som skulle tilsi denne såkalte megafree tingen . Ingen informasjon noen gang om at man etter overgan da skulle bli belastet med noen løpende kontrakt tillegg .

 

Siden de rotet noe voldsomt så hadde jeg plutselig Swing abbo når NGT tok over og siden jeg da kun betalte 419,- så lot jeg være gjøre noe men når NGT etterhvert fant ut at her var det noe som ikke var som det skulle ble hastigheten satt ned noe som er normalt .

 

Dette var ikke i min interesse og dermed oppgradcerte jeg linjen online til det jeg trodde var deres høyeste hastighet i forhold til deres websider men dette var altså Megafree med løpende kontrakt viste det seg .

 

De sier i en epost i dag til meg at for to måneder siden var deres ADSL2+ abbo Megafree med ett tillegg på 100,- for løpende kontrakt det eneste option jeg kunne velge men vi vet da alle at dette ikke er korrekt .

 

Uansett så ser det ut til at jeg nå har fått orden på sakene da jeg har opplest og vedtatt deres nye vilkår som for tiden ivertfall for mitt vedkommende da blir mega uten binding og ingen tillegg .

 

Hvor smart dette er får vise seg for det er snakk om at man kunne binde seg for 12mnd og fortatt ha deres utgåtte abbo megafree men jeg skjønner ikke forskjellen på min linjelengde da jeg uansett ikke får noe mere utbytte enn jeg allerede har angående hastighet .

 

Hvorvidt man skjønner hva de holder på med er ett heller merkelig men det er ett utspekulert system som gjør at man lett kommer i klemma .

 

Hva brukeren MAR mener med "ADSL Mega 20000 innholder også delen om linjeleie, noe som ikke er tilfelle for mange kunder med ADSL2+ MegaFree" gjør hele tingen litt mere komplisert da man fort kan lese dette til at med Mega vil man måtte betale 60,- i linjeleie mens man med Megafree kan man slippe eller noen kan slippe ?

 

Men igjen er jeg enig i at NGT nok holder seg innenfor sine retingslinjer bare at disse ikke alltid svarer til det kunden har av oppfatting av sannheten og dermed kan skape situasjoner som denne og mange andre jeg kunnet fortelle om hadde jeg giddet skrive mere ....

Lenke til kommentar

Tidligere var ikke linjeleien nevnt i vilkårene/prislistene til NGT. Så når denne ble innført hadde NGT 2 valg. La de gamle kundene fortsette uten linjeleie. Eller varsle om endring av vilkår, i et slikt tilfelle ville alle de berørte kundene (uavhening av bindingstid) kunne avslutte sitt abonnement uten noen gebyrer.

 

Jeg oppgraderte også til ADSL MegaFree før den siste endringen, dermed fikk jeg ADSL MegaFree uten linjeleie. Hadde jeg oppgradert i dag hadde det blitt med linjeleie. Grunnen til at jeg ikke har NextPhone er at jeg får linjeleie dersom jeg bestiller det, tro det eller ei.

 

Det med linjeleie har egentlig ikke så mye å si nå lenger siden ADSL MegaFree er dyrere enn det nye abonnementet med tilsvarende hastighet.

 

Jeg er enig med at NGT ofte håndterer faktura relaterte saker på en måte som det nesten må bli bråk av, men en del saker kunne nok vært unngått dersom folk satt seg inn i de avtalene de inngikk.

Lenke til kommentar

Ja det er sant nok det med at folk må vite hva de sier ja til men det er ikke like lett å se skogen for bare trær .

 

Når du sier linjeleie snakker du om de 60,- kronene som man blir belastet om det ikke finnes en aktiv telefon på linja ikke sant ?

 

Uansett så ordnet det seg for mitt vekommende og jeg har nå Mega 20000 med en dertil hyggelig pris men det vil ikke nødvendigvis si at alle andre er fornøyde .

Lenke til kommentar

Nei det er rent tap men nå er jeg ikke så sikker på at alle "gamle" Megafree kundene hadde gratis linjeleie da jeg kjenner flere som har fått pålegg på regningen med 60,- .

 

Men trådstarter var altså eller er student med og sikkert med en eller annen spesiell avtale og i denne anledning tror jeg nok ha slipper unna disse seksti kronene nettop på grunn av dette så det går altså ann å bli 10,- fattigerer ved å bytte abbonemang .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hiver meg på denne tråden istedet for å starte en ny:

 

Jeg sitter nå og stusser når jeg har mottatt faktura nr to fra Nextgentel.

Jeg benytter meg av studentrabatt slik som trådstarter, dvs 399kr i måneden.

Jeg ble oppringt av nextgentel under perioden jeg ventet på abb., og ble tipset om at jeg kunne slippe unna avgiften på 60kr i "ingen-fasttelefon-avgift" ved å velge med Iptelefoni fra dem og jeg trengte ikke engang bruke adapteret.

Og jeg ser nå på spesifisert faktura at de har krevd 400kr for etablering av dette, PLUSS 60kr ekstra i mnd for månedsavgift: altså jeg sparer IKKE de 60kr i det hele tatt, i tillegg til at jeg har måttet betale EKSTRA penger.

Jeg ble ikke fortalt dette i det hele tatt når de ringte meg, de sa ikke noe om at det ville koste noe mer, bare at jeg ville spare 60kr.

Dette gjør meg sint da jeg tenker de har svindlet.

Lenke til kommentar

Er man student slipper man ikke linjeleie om du oppgraderer til et av dagens abbonoment eller bestiller nytt.

 

Det lages vel stadig vekk nye avtaler, men den avtalen man sitter med er den man er bundet til så lenge man har abbonomentet, bytter man så inngås det en ny avtale.

 

Er ikke vanskeligere enn å lese og se hvilken avtale man har, dette gjelder i grunn alle nettleverandører.

 

Vær glad at noen leverer nett til en rimelig penge :)

Lenke til kommentar

Samme problem som trådstarter her. Jeg trykte på "oppgradering" i kundesidene og ble da satt opp med ADSL2 MegaFree. MegaFree er et gammelt abonnement, så hvorfor i huleste ble jeg oppgradert til det i stedet for et av de abonnementene som eksisterer i dag?? Dette minner om lureri, eller at NGT må se å oppdatere kundesidene sine.

 

NGT har fått mail, og jeg håper jeg får tilbud om å bytte til Mega 20000 ettersom jeg ikke er videre interessert i å betale 499 for ei linje som koster 469 (minus enda litt til ettersom jeg er student).

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Samme problem som trådstarter her. Jeg trykte på "oppgradering" i kundesidene og ble da satt opp med ADSL2 MegaFree. MegaFree er et gammelt abonnement, så hvorfor i huleste ble jeg oppgradert til det i stedet for et av de abonnementene som eksisterer i dag?? Dette minner om lureri, eller at NGT må se å oppdatere kundesidene sine.

 

NGT har fått mail, og jeg håper jeg får tilbud om å bytte til Mega 20000 ettersom jeg ikke er videre interessert i å betale 499 for ei linje som koster 469 (minus enda litt til ettersom jeg er student).

9648876[/snapback]

 

Grunnen ligger nok i nye avtaler med nye linjer.

 

Feks gamle linjer som Megafree har vel en oppsigelsestid på 6uker går du over på Mega 20000 er det 3mnd om jeg ikke tar feil.

 

Forstår ikke hva som er problemet? Les og se igjennom avtalen hva dere får, muligens er dere også et club medlem som gir en del fordeler.

"Ny" linje = ny avtale og ny pris.

Lenke til kommentar
Vel jeg aner ingenting om MegaFree, ettersom NGT ikke har noen info om det på sidene sine lenger. Det eneste jeg kan tenke meg er at de kommer til å kreve uhorvelig mye penger for å la meg bytte til abonnementet jeg opprinnelig skulle ha.

 

Du har vel fått vilkårene tilsendt på mail i sin tid? At de ikke ligger på nett lenger er vel for å ha det ryddig, er vel merkelig å ha mange forskjellige vilkår liggende ute.

Syns ikke det er rart du må betale gebyr for bytte av abbonoment, da det koster administrativt. Samt megafree inkluderer en antiviruspakke som egentlig koster penger, slik jeg har forstått det.

Du får det du betaler for.

 

Edit: opprinnelig har du vel bestilt en MegaFree linje? og ikke en Mega 20000?

Endret av Samcki
Lenke til kommentar
Jeg hiver meg på denne tråden istedet for å starte en ny:

 

Jeg sitter nå og stusser når jeg har mottatt faktura nr to fra Nextgentel.

Jeg benytter meg av studentrabatt slik som trådstarter, dvs 399kr i måneden.

Jeg ble oppringt av nextgentel under perioden jeg ventet på abb., og ble tipset om at jeg kunne slippe unna avgiften på 60kr i "ingen-fasttelefon-avgift" ved å velge med Iptelefoni fra dem og jeg trengte ikke engang bruke adapteret.

Og jeg ser nå på spesifisert faktura at de har krevd 400kr for etablering av dette, PLUSS 60kr ekstra i mnd for månedsavgift: altså jeg sparer IKKE de 60kr i det hele tatt, i tillegg til at jeg har måttet betale EKSTRA penger.

Jeg ble ikke fortalt dette i det hele tatt når de ringte meg, de sa ikke noe om at det ville koste noe mer, bare at jeg ville spare 60kr.

Dette gjør meg sint da jeg tenker de har svindlet.

Jeg hadde samme problem når jeg hadde NGT..

De lovet meg gratis iptelefon og nevnte ikke at jeg måtte betale for å få den boksen..

 

Videre, måtte jeg betale frakt for den også!

Når jeg hadde adsl2+ fra NGT, så var det mye tull..

 

Samme når jeg bestillte trådløs router fra de, jeg fikk først regning pga jeg ikk hadde levert org routeren..

Så leverte jeg den da..

 

Men når jeg sa opp NGT..

Tror dere jeg fikk tilbake de 700kr som jeg hadde betalt for den trådløse?

 

NEI

 

De krevde den i retur, ellers krevde de penger av meg.

De sendte faktisk faktura på routeren, den trådløse.. Den som jeg hadde betalt 700kr for.

Nok et "lureri".. Får bare håpe BKK kommer med fiberen i bergen snart :-)

Lenke til kommentar
Edit: opprinnelig har du vel bestilt en MegaFree linje? og ikke en Mega 20000?

Opprinnelig hadde jeg ADSL Classic. På siden "oppgradering" i NGT's kundesider fantes en link "trykk her for å oppgradere til ADSL2 Mega osv". Trykket på denne i den tro at jeg da ville få se villkårene før jeg bekreftet, men det neste som skjedde var at abonnementet ble automatisk oppgradert.

Jeg fikk aldri noe valg om å velge et av de nye produktene, noen villkår for ADSL MegaFree er nowhere to be found og prisen er heller ikke nevnt noe sted som jeg kan finne. Det var ingen gebyr for oppgraderingen, det er jo vel og bra, men jeg er forberedt på få høre at jeg må betale skjorta for å bytte til et produkt som faktisk eksisterer.

 

I dette øyeblikket savner jeg faktisk UPC som i sin tid lot meg oppgradere til et aktuelt produkt uten noe humbug :)

Lenke til kommentar
noen villkår for ADSL MegaFree er nowhere to be found

 

Tror ikke du har lettet noe særlig:

http://www.nextgentel.no/ressurser/vilkaar...-2007-03-07.pdf

Alle vilkår ligger på nettsidene til NGT

http://www.nextgentel.no/privat/vilkaar/

 

Verste tilfelle kunne du ha ringt inn og spurt hva det gikk i, det er jo ikke slikt at de ikke svarer på slike ting. Informasjon kommer til den som søker.

Ikke for å være frekk eller uhøflig (eller for å flame dere) mot de som på denne tråden tydelig har en sak som de oppfatter som et problem problem, men jeg kan ikke se at dere har noe særlig med tyngde bak deres sak.

Rutere til NGT er merket at det er deres eiendom, ikke mulig å ta feil der. Står i vilkårene også.

Og når man vil oppgradere og man stusser over noe så søker man informasjon, tror enkelte av dere hadde spart mye frustasjon på det (som sagt min personlig mening og er IKKE men som en nedsettende kommentar, kun en litt kritisk observasjon).

Lenke til kommentar
Tror ikke du har lettet noe særlig:

http://www.nextgentel.no/ressurser/vilkaar...-2007-03-07.pdf

Alle vilkår ligger på nettsidene til NGT

http://www.nextgentel.no/privat/vilkaar/

 

Verste tilfelle kunne du ha ringt inn og spurt hva det gikk i, det er jo ikke slikt at de ikke svarer på slike ting. Informasjon kommer til den som søker.

Ikke for å være frekk eller uhøflig (eller for å flame dere) mot de som på denne tråden tydelig har en sak som de oppfatter som et problem problem, men jeg kan ikke se at dere har noe særlig med tyngde bak deres sak.

Rutere til NGT er merket at det er deres eiendom, ikke mulig å ta feil der. Står i vilkårene også.

Og når man vil oppgradere og man stusser over noe så søker man informasjon, tror enkelte av dere hadde spart mye frustasjon på det (som sagt min personlig mening og er IKKE men som en nedsettende kommentar, kun en litt kritisk observasjon).

hva heter din arbeidsgiver? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...