Gå til innhold

Ny spill-PC, prisklasse 7-8k


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg tenkte jeg heller skulle satse på å bygge en pc selv, fremfor å slå til på Kompletts pakketilbud-PC som også kostet rundt 7000, da ytelsesnivået kan bli noe helt annet ved selvbygg.

 

Planlegger ikke å overklokke, og trenger ikke tastatur, mus, eller høyttalere.

(MEN! Om noen vet om et bra skjermtilbud, på en skjerm med bra oppløsning, si gjerne fra!)

 

Tenkte på følgende komponenter:

 

- Core 2 Duo (Conroe) Model E6750 (2.667GHz), EM64T (Extended Memory Technology 64), 1333FSB, 4MB Cache (Socket 775), BO, (SHG, 1 468,-)

 

- GeForce 8800GTS, 640MB GDDR3, Dual DVI, TV-Out, HDTV, HDCP Ready, PCI-Express, Retail (SHG, 2 676,-)

 

ASUS MB P5K LGA775 Intel ICH9R (P5K) (AMENTIO, 911,-)

- Intel LGA775 Platform

- Intel® P35 chipset

- Dual-channel DDR2 1066/800/667 MHz

- Heat Pipe

- 2x1394

- 12xUSB 2.0

 

- GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2x1 GB (AMENTIO, 683,-)

 

Corsair HX520W (SHg, 721,-)

 

Dette blir 6 459,- til sammen, så jeg tenkte jeg skulle spørre om dette så greit ut? Er det noe jeg til en ikke altfor heftig prisendring kan forbedre? Evt., hvor mye må man ut med for et bra kabinett i tillegg til dette?

 

Jeg har ikke funnet et passende kabinett, men så lenge det er solid og praktisk, trenger det verken være flashy eller lett/"LAN-kompatibelt".

Endret av JWGrawe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du har fått et ganske bra oppsett der. Veldig mye for pengene.

Med tidligere erfaring med Antec virker Sonata III ganke bra for sin prisklasse. Om det stemmer som Svenni212000 sier, at strømforsyningen er solid, er det nesten et kupp.

 

Jeg tror det vil være lurt å lese at par guider for hvordan man bygger PC. De fleste er noen år gamle, men prinsippene er fortsatt de samme. Med manualene i tillegg er du godt på vei, og finner sannsynligvis svar på eventuelle avik fra guidene.

Lenke til kommentar
stemmer som Svenni212000 sier, at strømforsyningen er solid, er det nesten et kupp.

9510387[/snapback]

 

Kansje dette kan være litt mer beroligende?

 

OC Modshop

The power supply does as advertised, delivering very high efficiency, with excellent power regulation and quiet operation at all load levels.

No frills, rock-solid performance, dual 12v rails, just a good power supply.

-4 out of 5 stars-

 

TechAddicts

Techaddicts.net would like to give this power supply a 9 out of 10 rating and the 'Recommended' Award for its excellent value, quietness, and performance.

 

DragonSteelMods

Well, it's Antec and it's stable under load, what more can be said? Seriously though, the EarthWatts is a great PSU that anyone would be happy with to have powering their system, while it might not be flashy it does get the job done, and does it efficiently and with stability. Having the 80Plus certification, Active PFC , and RoHS all combine to make a great PSU.

DragonSteelMods gives the Antec EarthWatts 500Watt PSU a 4.5 out of 5 score.

 

Jonnyguru.com

So there we have it. The Antec EarthWatts EA-500 500W power supply doesn't put out as much power as a lot of the power supplies we've been seeing lately, but it does put out enough for any one video card no matter how high end, and I would venture to say that it could easily support a pair of Nvidia 7x or ATI x1900 cards. It doesn't look like much, but it's quiet, efficient and has a very stable +12V output and you won't need a load shark to get the funds together to buy one.

The Good:

*Very stable +12V.

*Very efficient.

*Very quiet.

*Very affordable.

The Bad:

*Nothing really "bad" about this unit unless you're going to hold it's looks against it.

Performance 9.5

Aesthetics 6

Value 10

Functionality 8

Total Score 9

 

 

Her er noen bilder fra Antec EarthWatts EA-500 vs Gigabyte Odin 550W

 

The first efficiency test’s “Load” value was done with an overclocked processor and the graphics card at stock speeds while running Company of Heroes. The values are the highest peak power draw over the 1 hour test period.

24046aab68a62059.jpg

 

The second efficiency test’s “Load” value was done with an overclocked processor and a heavily overclocked (both 2D and 3D overclocked to the same value) graphics card. Company of Heroes was played while Orthos was running on the processor in the background.

24046aab68a5ebd1.jpg

 

The third efficiency test was run with 2 8800GTS 320MB cards in SLI running at stock speeds with the processor overclocked to 2.6Ghz. Company of Heroes was then run for 1 hour to determine load values.

test3.jpg

Lenke til kommentar

Nå må det sies at dette bare er sakset fra diverse tester.

Jeg kan aldri vite om Antec folkene har betalt TechAddicts og de andre for å skrive godord om deres produkt.

Dog tviler jeg sterkt på dette, og antar man trygt kan stole på reultatene som er gitt.

 

Jeg har selv Sonata III kabinettet, og til nå har det gitt hva det lover og mer til.

 

Når det gjelder guider, kan du ta en titt på denen siden:

(Den viser litt eldre komponenter, men fremgangsmåten er den samme)

http://www.home.no/byggpc/

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...