Gå til innhold

Klikkelyd fra Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA


Lonestarr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en Samsung disk, og min lager også klikkelyder.

Hos meg er det ikke noe gale med selveste Harddisken. Jeg har tatt en full test på den, både med et 3parts diagnoseverktøy og med produsentens diagnoseverktøy for å utelukke feil.

Denne klikkelyden ble hos meg redusert etter jeg fikk Antec Sonata III kabinettet og installerte Harddisken på de medfølgende silikonføttene.

 

Om denne klikkelyden virkelig irriterer deg, har du jo produkter som;

Scythe Quiet Drive -og- Nexus Drive-A-Way

Lenke til kommentar

Generelt pleier diskene å ryke en stund etter at de starter å lage klikkelyder.

Får håpe det ikke er feil på diskene men bare en egenskap med denne serien.

Kan uansett være greit å ha SMART-monitorering på og følge med denne.

Selv er jeg godt fornøyd med HDD Health som finnes her:

 

http://www.panterasoft.com/download.html

 

Har ikke testet i Vista, men funker fint i XP.

Lenke til kommentar

Dei klikkelydene du høyrer i vista er eit eller anna strømsparing.

 

Det kan du skru av, slik at diskene dine spinner heile tida, eller i allefall sette opp tida til eit par timer.

 

Les denne tråden for å endre på det. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=827671

 

Men har du klikkelyder med strømen på heile tida ville eg tatt ein sjekk av disken, kopier i allefall ut datanene som er på disken om dei er viktige for deg.

 

ha alttid backup av viktige ting!

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen. Hjalp ikke å fikse på strømsparer greia i vista.. lager fortsatt klikkelyder.

 

Skal sjekke det opp litt mer. holder på å sjekke harddisken for feil nå, så det gjenstår å se om det er noe galt med den :dontgetit:

 

Noen som vet hvor lang garanti det er på disse Samsung diskene?

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar

Sjekka disken med HD Tune nå. Ingen feil på harddisken sier den.

 

Svenni212000, hvordan programmer brukte du for å sjekke disken?

 

Er kanskje også lurt å nevne at hver gang harddisken begynner å lage disse klikkelydene/knitrelydene blinker det i den blå lampa foran på kabinettet. virker som om det er hver gang den jobber med noe :hmm:

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har mailet Samsung og MPX (de jeg kjøpte harddisken fra). De sier at det ikke er noe farlig. klikkelydene er bare leserhodet som beveger seg. Jeg har til og med tatt opp lyden og sendt den til dem, og de mener at det ikke er noe farlig. bare normale lyder harddisker lager når de jobber.

 

Jeg får fortsatt ingen bad blocks med HD tune, så jeg tror ikke det er noe å bry seg om.. men jeg leser fortsatt i en del forumposter rundt omkring at det er farlig med klikkelyder fra harddisken :hmm: vet ikke helt hvem jeg skal høre på..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når det er snakk om klikkelyder mener jeg lyder som er mye høyere og sjeldnere enn de vanlige lydene disken lager når den skriver og leser. Mer som en skikkelig *klank* lyd.

 

Alle diskene jeg har hatt som utvikler denne typen lyder har feilet kort tid etterpå.

Lenke til kommentar
Når det er snakk om klikkelyder mener jeg lyder som er mye høyere og sjeldnere enn de vanlige lydene disken lager når den skriver og leser. Mer som en skikkelig *klank* lyd.

 

Alle diskene jeg har hatt som utvikler denne typen lyder har feilet kort tid etterpå.

 

Det er nok de vanlige lydene jeg hører :p Harddisken lever fortsatt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...