Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kjøpt ny laptop, vil ha XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjører vista selv på en pc som er temmelig lik ihht specs, det flyter problemfritt her, så vær obs på at noe kan være galt med maskinen du har fått. den burde takle vista helt fint, selv om mer ram selvsagt alltid vil være et pluss. kanskje en idé å kjøre noen ram-tester og se etter om du har fått en maskin med dårlig ram?

 

grunnen til at vista ikke lar deg installere xp er av samme grunn som det er med alle andre os; du kan ikke installere et os fra et annet os på samme partisjon. med andre ord; start installasjonen fra xp-cden, så skal du se at du får formatert og installert xp. men som sagt, sjekk først om det er noe fysisk galt med maskinen din, virker slik siden du mener "alt er treigt og fucka".

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for at harddisken din er serial ata så kunne du jo bare bootet fra cd, formatert og installert windows. Men XP vil ikke finne disken din før du har installert drivere for serial ata... med mindre det er noen "degraderings" muligheter fra vista til xp så må du prøve å lage en xp cd MED serial ata drivere... har dessverre ikke peiling på hvordan, men er bare å søke, lykke til :)

 

Eller enda enklere hvis det var floppy på PC-en:

http://www.buildyourown.org.uk/pc-installing/windows-xp/

Endret av krutselno
Lenke til kommentar
kjører vista selv på en pc som er temmelig lik ihht specs, det flyter problemfritt her, så vær obs på at noe kan være galt med maskinen du har fått. den burde takle vista helt fint, selv om mer ram selvsagt alltid vil være et pluss. kanskje en idé å kjøre noen ram-tester og se etter om du har fått en maskin med dårlig ram?

 

grunnen til at vista ikke lar deg installere xp er av samme grunn som det er med alle andre os; du kan ikke installere et os fra et annet os på samme partisjon. med andre ord; start installasjonen fra xp-cden, så skal du se at du får formatert og installert xp. men som sagt, sjekk først om det er noe fysisk galt med maskinen din, virker slik siden du mener "alt er treigt og fucka".

9503716[/snapback]

 

dette har jeg prøvd, men jeg syntes uansett ikke vista er noe tess, jeg får ikke lov å benytte meg av deamon tools engang, hadde pc en netopp på service pga at jeg hadde innstalert det.

Lenke til kommentar
Vel, som hintet til i en annen tråd, du må installere Deamon Tools for Vista, ikke XP-versjonen... Hvis dét er ditt eneste problem så ville jeg holdt meg til Vista.

9503868[/snapback]

 

jess, var litt rask her , men det er ikke det eneste problemet mitt,

 

jeg får ikke spilt gta san andreas, noe jeg spiller en del på nettet, det er fullt av masse tall som blinker når jeg åpner opp spillet

Lenke til kommentar
Mtp. nedgradering av OS; Har hørt rykter om at garantien hos noen leverandører ryker hvis en avinstallerer OS-et maskinen kom med.

9503969[/snapback]

 

Det er fordi noen av selgerne er idioter. Det er egentlig det samme som å si at "du har brukt bittorrent på maskinen din, garantien gjelder ikke". Selgeren selger en datamaskin som skal kunne brukes til hva du vil så lenge det er mulig. Ingen kan skylde på deg om hardware ryker fordi du kjører et program på maskinen.

 

At butikken ikke vil gi support skjønner jeg, det er kjipt med folk som ønsker support sine underlige løsninger.

 

edit:

Om det ikke gjør noe for deg at vista slettes så kan du sette inn XP CDen under oppstart og trykke på F12 (eller en annen F-tast") for "Boot Menu". Da kan du velge å boote fra CDen. Da kommer det opp "trykk en tast for å boote fra CD...", trykk en tast og XP installasjonsprogrammet starter. OBS! XP kan ikke formatere Vista partisjoner, disse må slettes og lages nye.

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...