arnebellinda Skrevet 15. september 2007 Skrevet 15. september 2007 Har en Asus laptop som har fungert utmerket i litt over 2 år, helt til den ikke ville lade batteriet lenger. batteriet gikk fra å vare i 2,5 timer til ingenting.. ladelampa lyser ikke og den begynner å blinke sammen med strømlampa når jeg lukker igjen skjermen. Regnet med at det var batteriet som var kapput så jeg kjøpte meg ett nytt fra Adem.no, men ingen ny reaksjon når jeg puttet den inn. Har prøvd med en annen strømforsyning, men uten hell.... noen som har noen tips?? har lett "over alt" på nettet, men ikke funnet noe info....
Pengu Skrevet 15. september 2007 Skrevet 15. september 2007 Høres ut feil med ladeelektronikken eller at det er dårlig kontakt til batteriet. Fungerer PC-en så lenge strømforsyingen er tilkoblet? Dette høres ut som en reklamasjonssak. Hvis det er snakk om et privat kjøp har du 5 års reklamasjon jfr. forbrukerkjøpsloven (i og med at en en PC er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år).
arnebellinda Skrevet 18. september 2007 Forfatter Skrevet 18. september 2007 Høres ut feil med ladeelektronikken eller at det er dårlig kontakt til batteriet. Fungerer PC-en så lenge strømforsyingen er tilkoblet? Dette høres ut som en reklamasjonssak. Hvis det er snakk om et privat kjøp har du 5 års reklamasjon jfr. forbrukerkjøpsloven (i og med at en en PC er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år). 9503726[/snapback] PC-en fungerer utmerket med strømforsyningen tilkoblet. Tror ikke det er dårlig kontakt til batteriet da jeg aldri har tatt batteriet ut eller inn.. og det har jo fungert i 2,5 år. Har snakket med Asus support nå (utrolig dårlig support!!) og de sa jeg bare måtte sende inn PC-en (til holland) for sjekke der også får jeg beskjed om det går på reklamasjon eller ikke (hvis det ikke gjør det så koster BARE transporten 1500,- ) Har snakket med batteri leverandøren også, de skal sende meg ett nytt batteri nå så får jeg testet det før jeg eventuellt sender inn maskinen....
vegham Skrevet 18. september 2007 Skrevet 18. september 2007 Fleste laptopper bruker lipo batterier, hvis en lipo celle når under 3.7v dør cellen og du får ikke ladet det opp. Bare et forslag til feilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå