Gå til innhold

Mx518 'detter ut'


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte meg en mx518 for sann ca 5 måneder siden og alerede nå begynner den og 'klikke'.

Det som skjer er at den detter ut av og til, kobler jeg den i USB porten skrur musen seg av, og det kommer feilmelding om at windows gjennkjenner ikke en av USB enhetene som er koblet til PC-en. Kobler jeg den i mus porten stopper bare musen av og til. jeg tror ikke at den skrur seg av da også (ikke som jeg har observert), men den stopper alikevell ?. Hvorfor skjer dette og hvordan fikser jeg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brudd på ledninga ? jeg tror ikke det (i alle fall ikke noen synlige brudd), men tar og skjekker på noen andre PC-er nå jeg ;- )

 

EDIT: Jeg testa i sånn ca 1 min med og bevege musa frem og tilbake, opp og ned fort og sakte (som om jeg gamer) men datt ikke ut en eneste gang. Kan det ha noe med PC-en min og gjøre kansje ? løse kabler inne i PC-en ?

 

EDIT #2: har testa litt mer på min egen pc og ser ut til at musen min klikker 5k ganger mer når jeg gamer en bare sittter her og chiller. kan det ha noe med spill instillingene og gjøre ? God ide og reinstalere driveren ? (if it is then imma go hunting for it ;D)

Endret av CrystoN
Lenke til kommentar

Skjer akkurat det samme med meg! Strever med samme problemet.. jeg prøvde med en MX510 og fikk akkurat samme problem! defor tenkte jeg som så, det er tvilsomt at det er musen som har skylden her (ivertfall når det er to forskjellige muser som klikker)

 

Dette begynnte å skje med meg etter at jeg installerte den nye Steam Updated. Nå går bare musa helt vill, og den klikker mye oftere i spill etc, selv om det kanskje bare er et rolig sjakk spill?

 

Jeg skjønner det ikke.

Lenke til kommentar

Vil bare informere om at hvis det faktisk er noe galt med musa, så har logitech veldig bra kundeservice. Etter at den ene knappen på min mus sluttet å fungere skikkelig etter ca et år, tok jeg en telefon til Logitech's kundeservice. Etter å ha gitt serienummrene som står på undersida så var alt ordnet. 1 uke etterpå fikk jeg pakke på døren med en ny mus.

Lenke til kommentar
Vil bare informere om at hvis det faktisk er noe galt med musa, så har logitech veldig bra kundeservice. Etter at den ene knappen på min mus sluttet å fungere skikkelig etter ca et år, tok jeg en telefon til Logitech's kundeservice. Etter å ha gitt serienummrene som står på undersida så var alt ordnet. 1 uke etterpå fikk jeg pakke på døren med en ny mus.

9530554[/snapback]

Uten å måtte gjøre noe med den gamle?

Lenke til kommentar

Kan informere om at jeg har samme problem. Og ja, det skjer mye oftere (om ikke kun) når jeg spiller spill, fra steam (har ikke testet med andre).

Musen stopper å reagere i få sekunder.

 

Fikk tips i en annen tråd om å gå til enhetsbehandling (Høyreklikk "Min Datamaskin", velg "egenskaper", gå til enhetsbehandling) for så å huke vekk "Tillat datamaskinen å slå av denne enheten for å spare strøm" på USB-portene.

 

Skal spille nå, kommer til å redigere posten min så snart jeg finner ut om det hjalp.

EDIT: Virket ikke. Problemet er der ennå.

Endret av ferrgott
Lenke til kommentar
Vil bare informere om at hvis det faktisk er noe galt med musa, så har logitech veldig bra kundeservice. Etter at den ene knappen på min mus sluttet å fungere skikkelig etter ca et år, tok jeg en telefon til Logitech's kundeservice. Etter å ha gitt serienummrene som står på undersida så var alt ordnet. 1 uke etterpå fikk jeg pakke på døren med en ny mus.

9530554[/snapback]

Uten å måtte gjøre noe med den gamle?

9530583[/snapback]

Ja. Det eneste de vil jeg skulle gjøre var å klippe av usb-delen å sende den en plass, men det var helt frivillig.

Lenke til kommentar

Har vel hatt min MX518 i ca 10mnd nå.

Har samme problemet, den mister kontakten med USB inngangen på Hovedkortet.

 

Det var også grunnen til at jeg byttet ut min MX510, den varte i over 3år så virker som om det var høy kvalitet på den. Men at musen bare varer 10mnd er litt dårlig.

Det er jo garanti så er vel bare å sende inn.

Lenke til kommentar
Har vel hatt min MX518 i ca 10mnd nå.

Har samme problemet, den mister kontakten med USB inngangen på Hovedkortet.

 

Det var også grunnen til at jeg byttet ut min MX510, den varte i over 3år så virker som om det var høy kvalitet på den. Men at musen bare varer 10mnd er litt dårlig.

Det er jo garanti så er vel bare å sende inn.

9573296[/snapback]

 

Ja skal enten få byttet min eller så må jeg bare kjøpe ny... knallgod mus da!

Du vet ikke om jeg får byttet den, er ca. 2,5 år gammel, kjøpt hos Elkjøp.

For gammelt?

 

Edit: Sendte en e-post til Elkjøp jeg for noen dager siden, og fikk svar nå.

De svarte med "Nei dessverre, dette er varer med kun 1/2 års garanti."

1/2 år? Det var jo veldig kort...

Endret av ferrgott
Lenke til kommentar

 

Ja skal enten få byttet min eller så må jeg bare kjøpe ny... knallgod mus da!

Du vet ikke om jeg får byttet den, er ca. 2,5 år gammel, kjøpt hos Elkjøp.

For gammelt?

 

Edit: Sendte en e-post til Elkjøp jeg for noen dager siden, og fikk svar nå.

De svarte med "Nei dessverre, dette er varer med kun 1/2 års garanti."

1/2 år? Det var jo veldig kort...

9579740[/snapback]

 

Et halvår stemmer ikke så der løy de deg full, hehe. Jeg jobber selv i elektrobransjen og vi opererer etter loven med 2 til 5 års reklamasjonsrett. Dette er ikke det samme som garanti. Garanti er noe som produsenten selv gir. Vanligste er å si 1 års garanti på produkter som er levert av lite kjente produsenter. De har også 2 års reklamasjonsrett. 2 til 3 års garanti gjelder for varer som er en kjent merkevare. De har også 5 års garanti. Skjønner ikke at Elkjøp driver sånn. Dem er da best tjent med fornøyde kunder.

Lenke til kommentar
hadde vært fint om du postet evt tilbakemelding fra logitech

Sitter nå med en Razer fordi MX518 ville ikke lenger spraye i CS heller :(

9584551[/snapback]

 

Logitech svarte dagen etterpå, de :)

Og de sa jeg skulle uinstallere SetPoint og prøve musen uten drivere (eller de kalte det "see if it works with the native drivers on you computer").

Om det ikke virket, så skulle jeg prøve musen på en annen PC, og se om samme problem oppstår der.

Så stod der plutselig uten sammenheng;

- Results of the above troubleshooting

- Your Full Postal Address with area zip code & Daytime Telephone Number

- Purchase Date

 

Regned med at de ville jeg skulle svare på e-posten med de opplysningene, og siden de vil ha full addresse så håper jeg de sender meg en ny! :) (Det har de gjort med andre brukere!) Om det blir slik, go Logitech! :thumbup:

Lenke til kommentar
Ja jeg sendte faktisk en mail til Logitech også jeg! Forklarte dem problemet mitt, og hvor lenge jeg har hatt musen og så videre.

Kommer de til å gjøre noe med det tror dere?

Henvender meg litt til deg DataFMT, du som har erfaring rundt området! Hehe :)

9583410[/snapback]

 

Du sier at den er 2,5 år gammel. Da kommer alt an på hvordan den ser ut. Er den fysisk skadet, er det mindre sjangs. Hverken garanti eller reklamasjonsrett dekkes av slitasje. Hvis musen er i bra stand utseendemessig, har du en sterk sak med dette produktet. Jeg vet ikke hvor lenge garanti den har, men den bør ha 5 års reklamasjonsrett! Husk at dette ikke er det samme som garanti som de fleste tror :). Reklamasjonsrett betyr bare at butikken må høre på deg og seriøst overveie å utbedre produktet (også bytte om det ikke lar seg utbedre), ellers har du rett til å ta det videre. Du har for eksempel ikke lov til å klage på en mus som er 6 år gammel.

 

Jeg mener (ikke skyt meg) at en slik mus skal leve minst tre år. Hadde du kommet til meg å klagd på den, og den hadde sett ut som den hadde fått fin behandling, hadde jeg byttet den om jeg hadde fått grønt lys fra leverandør. Dette kan selvsagt diskuteres i det uendelige.

 

Når det er sagt vil jeg gjerne nevne mobiltelefonene. Det virker som det blir presset frem 5 års reklamasjonsrett på disse. Eller var det å tvinge produsentene til å gi 5 års garanti? Dette er jeg imot først og fremst som forbruker. Er det mange av oss som bruker en telefon i 5 år? Batteriet er jo utslitt lenge før denne tiden utløper. Dessuten kan jeg fortelle dere at mobilene blir voldsomt mye dyrere, ikke av høyere kvalitet som mange kanskje håper. Med andre ord betaler man egentlig for mer enn en mobil slik at produsenten er sikret inntekter selv om mobilen din skulle slutte å fungere før garantien går ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...