Gå til innhold

Endre innhold avhengig av dropdown


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på å lage et registreringsskjema, og har kommet bort i et lite problem.

Jeg har en dropdown(select) hvor brukeren kan velge mellom to valg. La oss si valg1 og valg 2.

Så kommer jeg til saken. Hvis brukeren velger valg1 skal neste steg være et input-felt, men hvis brukeren velger valg2 skal det komme en ny dropdown(select)

Hvordan kan jeg sette opp en variabel som endres etter hva som er valgt i den første dropdownene og som jeg kan hente ut uten at siden må lastes på nytt?

Poenget er at siden skal avære dynamisk uten å måtte laste alt på nytt..

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg holder på å lage et registreringsskjema, og har kommet bort i et lite problem.

Jeg har en dropdown(select) hvor brukeren kan velge mellom to valg. La oss si valg1 og valg 2.

Så kommer jeg til saken. Hvis brukeren velger valg1 skal neste steg være et input-felt, men hvis brukeren velger valg2 skal det komme en ny dropdown(select)

Hvordan kan jeg sette opp en variabel som endres etter hva som er valgt i den første dropdownene og som jeg kan hente ut uten at siden må lastes på nytt?

Poenget er at siden skal avære dynamisk uten å måtte laste alt på nytt..

 

På forhånd takk

9499775[/snapback]

Tror du kan gjøre noe slikt som:

<select id="valg" onchange="sjekkHvaSomErValgt()">
<option value="0">Ingen valgt</option>
<option value="1">Valg 1</option>
<option value="2">Valg 2</option>
</select>

Og så må funksjonen sjekkHvaSomErValgt() inneholde noe javascriptkode som lager de boksene du skal ha. Hvis du vil gjøre det veldig enkelt, kan du legge de to forskjellige alternativene i ulike div-bokser, og la funksjonen kun styre hvilken av disse som er synlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...