Gå til innhold

2.5" HDD, znote 6615W og sata komp.


Penetal

Anbefalte innlegg

Hei der, har til dels vraka min interne 2.5" hdd i min zepto znote 6615WD. :cry:

 

Tenkte jeg skulle ha en ny HDD på 200-250GB (fortsatt 2.5"), men er ikke sikker på om jeg har sata/150 eller /300. Har sett litt rundt og finner ingen 2.5" med 7.2k rpm unten å være sata/300. :hmm:

Etter som jeg ikke vet om jeg har /300 setter jeg pris på litt lys her. Kjøpte pc'n på netshop hvis du skulle trenge litt info på den.

 

Har sikla litt på Seagate Momentus 7200.2 200 GB SATA G-Force Protection kun fordi jeg tydelig kan se at den har G-Force Protection. Jeg kan teke meg at jeg trenger litt sånn etter som jeg flytter og setter fra meg laptopen tildels vodelig hvis humøret ikke er på topp.

 

Så, hvis noen der ute vet om jeg har sata/300?

Om sata/300 er bakover kompitabelt uten tap av rpm?

Og/eller om noen gode 2.5" på min. 200GB til under 1500kr som helst tåler en støyt?

 

Takker så mye! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke så mye om Seagaten, men hvis det er røff behandling som er kriteriet bør du se på denne.

 

Seagate lover støttoleranse på 300 G i operativ tilstand, og 900 G når den er slått av. Hitachi lover 350 G og 1000 G.

 

Hvis du kan klare deg med 5400 rpm, kan du vurdere denne, som virkelig tåler en smell med sine 400/1000G.

 

Jeg er usikker på om Hitachiene har en sensor som oppdager fall slik som Seagate sin, så hvis du har planer om å utsette laptopen for en svevetur før det smeller er kanskje Seagate et bedre valg. Så vidt jeg kan se støtter begge diskene SATA-300. Hitachi's er stilt inn på SATA-150 som default, så kompabiliteten skulle uansett være i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...