Gå til innhold

Fifa 08 Demo


xindrum

Anbefalte innlegg

Nå har jeg testet ut demoen av fifa 08, og er veldig interesert i hva dere andre synes om demoen.

Personlig er ikke Fifa 08 noe jeg vil skryte av, men det er utrolig mange finesser i spillet, som for eksempel fintene, noe jeg liker, men plages med å få til å fungere i gameplayet....

Samtidig er jeg meget iritert over at demoen på langt nær kjøres i 60fps (som låvet), men det blir vell fikset til utgivelsen.

En annen ting er et problem med selve gamplayet i seg selv, hvorfor i alle dager kan man stille keepern i det hjørnet som motspillern sikter mot, det er på langt nært realistisk i min verden....

En ting til, jeg synes at selve gameplayet er ganske tregt i seg selv, hvis man vender til en side tar det nesten "et par sekunder" før man kan gjøre noe annet.

Samt det at spilleren som har ballen springer UTROLIG tregt uansett speed skill, noe som har gjort meg sprø x antal ganger.....

Det som er fint med spillet er en nydelig stemning i, og nydelig å se på.

Det jeg likte aller best var frisparkmotoren (untatt dette med keeperen i multiplayer), den er faktisk veldi dynamisk og fin og man kan få til utrolig mye fint på døball.

Selve "Skudd mot mål" delen er det ingen ting å si på, jeg rett og slett elsker keeperens bevegelser, noe som gir en veldig naturtro opplevelse, (helt topp)

 

Helt til slutt vil jeg veldig gjerne høres deres "følelser" om spillet slik det fåreligger for åss i dag, selv om jeg venter til PES 2008 kommer...... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At spilleren som har ballen løper treigt er noe jeg vil påstå ikke stemmer i det hele tatt, jeg vil heller påstå at det er motsatt. Spiller med ball burde vært tregere, er alt for lett å løpe forbi forsvarsspillere (selv om jeg forsåvidt er blitt vant til det).

 

Også greit at de endelig putt inn finter i 360-versjonen igjen og det er bare hysterisk morsomt å runde motspilleren i f.eks. 2 player mens du gjør en tunell e.l. Synes det var ganske enkelt å få til fintene og man kan få noen riktig fine løp om man bruker de riktig.

 

Gameplayet kan vel oppleves som treigt pga antall animasjoner man må gjennom for enkelte ting, men jeg vil påstå det er mer realistisk enn at man får en instant reaksjon hver gang man foretar seg noe. Det tar litt tid å sentre en ball og det tar litt tid å snu seg når man er i full gallopp. Dette blir man uansett vant til og tenker litt i "forveien" før man foretar seg noe.

 

Synes demoen virker lovende, med en rekke forbedringer fra FIFA 07 (som jeg faktisk likte *shock*). Så dette kan bli moro.

 

P.S. spiller bare mot andre mennesker enten Live eller mot kompiser, da det å spille mot AI'en suger hemningsløst.

Lenke til kommentar

Mitt syn er at FIFA08 knuser 07 med god margin!

 

At man nå kan stille passnings,skudd osv til Assisted,Semi eller Manual er jo genialt, da det alltid har irritert meg at man vil sentre til fyren til høyre for deg, mens spillet nekter og sender den til en håpløs plassert spiller til venstre.

Det er vanskeligere å mestre, men gud hvor befriende og faktisk bestemme selv hvor du vil ha ballen.

At finter er tilbake var også på sin plass, selv om de er vanskelige å få effektive.

 

Nei 07 var en for "scripted" opplevelse for meg, mens 08 virker mye mer fritt til å spille din egen stil..

Lenke til kommentar
Mitt syn er at FIFA08 knuser 07 med god margin!

 

At man nå kan stille passnings,skudd osv til Assisted,Semi eller Manual er jo genialt, da det alltid har irritert meg at man vil sentre til fyren til høyre for deg, mens spillet nekter og sender den til en håpløs plassert spiller til venstre.

Det er vanskeligere å mestre, men gud hvor befriende og faktisk bestemme selv hvor du vil ha ballen.

At finter er tilbake var også på sin plass, selv om de er vanskelige å få effektive.

 

Nei 07 var en for "scripted" opplevelse for meg, mens 08 virker mye mer fritt til å spille din egen stil..

9506534[/snapback]

 

Joda, enig med deg i mye, men jeg savner det at man kan stille inn kontrollen selv.. Siden jeg er veldig vant med PES, dær de var mulig.

Lenke til kommentar

Synes Fifa08 ser ut til å bli en bra spill jeg og. Men det er vanskelig å score mål i demoen. Tror det vil mer trening til at pasningene og fintene sitter. Tror fintene kommer til sitt fulle i Be a Pro-modusen, som jeg har mye tro på.

Er jo fortsatt noe småpirk som ikke sitter helt som det skal. Pasningene for eksempel. Har hatt uendelig mange feilpasninger på grunn av spillere som nekter å møte ballen. De bare står å ser på mens det andre laget snapper opp ballen. Men liker det nye skuddsystemet da. Tror det blir mange spektakulære mål etterhvert. Spillet er hvertfall bestillt og jeg gleder meg som en unge til å spille Fifa på Xbox.

Lenke til kommentar
Til alle som skal ha FIFA (og PES og NHL også, for den saks skyld)..

 

Det vil være en norsk, onlineliga for disse spillene hos http://www.serie360.com

 

Besøk siden, det kan være verdt det!

9523668[/snapback]

 

Dette gjelder kun 360?

Tror jeg skal ha PES08 på PS3 istede da jeg er redd hakkinga fra pes6 fortsatt er der.

Har allerede testet spillet og det hakket fortsatt når mange spillere er på skjermen samtidig.

Lenke til kommentar
Til alle som skal ha FIFA (og PES og NHL også, for den saks skyld)..

 

Det vil være en norsk, onlineliga for disse spillene hos http://www.serie360.com

 

Besøk siden, det kan være verdt det!

9523668[/snapback]

 

Dette gjelder kun 360?

Tror jeg skal ha PES08 på PS3 istede da jeg er redd hakkinga fra pes6 fortsatt er der.

Har allerede testet spillet og det hakket fortsatt når mange spillere er på skjermen samtidig.

9524176[/snapback]

 

Hakket?

 

Har aldri hakket hos meg, ihvertfall ikke som jeg har lagt merke til!

Lenke til kommentar

Hakker ikke her heller. Høres ut som et hardware problem. Spør i Xbox-faq-tråden.

 

Anbefaler alle å prøve pro-cam. Det er vel den kameravinkelen som vil bli brukt i Be-A-Pro, men den fungerer greit for meg til å styre alle spillerne, hvertfall offensivt. Man får virkelig føle hvordan det er i en mot en-dueller hvertfall. Hos meg gikk pasningsspillet mye kjappere med denne kameravinkelen, og fikk til noen lekre gjennombruddspasninger, samt finter. Prøv det!

Lenke til kommentar

Bare en snau uke igjen nå!! Gleder meg skikkelig til dette spillet nå. En ting som er greit med FIFA er at det ikke finnes noen grenser for spilletid. Tror jeg satt et helt år med FIFA07 på PS2, med noen avbrekk nå og da.

 

Det jeg er mest spent på er hvordan vanskelighetsgradene er i forhold til hverandre. I demoen er jo vanskelighetsgraden semipro, men fortsatt rimelig vanskelig å score mål. I 07 var jo semipro en sikker vinner.

 

Det trengs vel trening for å få det til denne gangen og. Tør ikke å tenke på hvordan World Class er. Tror faktisk det er en høyere vanskelighetsgrad også.

 

Når 08 kommer tror jeg jeg begynner med en sesong amateur, så får vi se hvordan det blir derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...