Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen blir for varm


Anbefalte innlegg

heij har en 1 års gammel laptop fra hp :blush: er litt usikker på om dette hva rett diskusjons gruppe men prøver for deom og ser om noen kan hjelpe :hmm:

 

 

ok probleme er at etter jeg formaterte laptopen og la inn xp pro, så har i det siste vifta på pcen kjørt i et mer en vanelig og pcn skrur seg ikke av for at den blir for varm men fifta bare går i et.

 

lurer på om det har noe og si om hvordan instilingen på batterie i kontrolpanelet har noe å si? :whistle:

 

 

har 4 andre kompiser som har like dan pc og dæmmes er bestilt fra samme plass men ingen av demmes pca har hatt mitt problem... :mad:

 

 

 

 

så takk for alle som svarer på mitt innlegg :innocent:

post-130229-1189718091_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som sannsynligvis har skjedd er at viftebladene er blitt tynget med støv. Altså; støv blir dratt inn i maskinen, fester seg på viftebladene og dermed må viftene jobbe hardere for å kjøle. Du kan prøve å bruke en liten pensel og en støvsuger for å rense viftebladene, fremfor å skru opp maskinen selv - noe som vil gjøre at du mister reklamasjonsretten.

 

Og for guds skyld - lær deg å skrive bedre norsk.

Lenke til kommentar
Det som sannsynligvis har skjedd er at viftebladene er blitt tynget med støv. Altså; støv blir dratt inn i maskinen, fester seg på viftebladene og dermed må viftene jobbe hardere for å kjøle. Du kan prøve å bruke en liten pensel og en støvsuger for å rense viftebladene, fremfor å skru opp maskinen selv - noe som vil gjøre at du mister reklamasjonsretten.

 

Og for guds skyld - lær deg å skrive bedre norsk.

9491369[/snapback]

 

 

 

 

takk for at du svarte, :)

 

hva litt stressa når jeg skreiv innlege så kan sikkert blitt nån små feil+ æ skriv på dialekt....

Lenke til kommentar

La du inn win som produsenten sendte med eller en du hadde selv? Hvis sistnevnte, har du sjekket at strømoppsett er satt til Bærbar eller Maks batteri? Er det en prosessor med speedstep el.l. ? Kan være du bør installere nye prosesordrivere for å "aktivere" speedstep. Høyreklikk Min Datamaskin og sjekk på egenskaper hvilken hastighet prosessoren jobber på når pcen "idler".

Lenke til kommentar
La du inn win som produsenten sendte med eller en du hadde selv? Hvis sistnevnte, har du sjekket at strømoppsett er satt til Bærbar eller Maks batteri? Er det en prosessor med speedstep el.l. ? Kan være du bør installere nye prosesordrivere for å "aktivere" speedstep. Høyreklikk Min Datamaskin og sjekk på egenskaper hvilken hastighet prosessoren jobber på når pcen "idler".

9493002[/snapback]

 

 

 

la inn en win versjon æ tidligere har brukt på den stasjonere pcen min.

 

så skal skjekke batteri innstilingen no... :)

 

 

takk for at du svarte på innlege mitt :D

 

 

 

 

 

"From the makers of the Blue Screen of Death, introducing The BLACK Screen of Death!! ..But still not as cool as the RED screen of DOOM!"

Lenke til kommentar
bærbare er veldig sårbare for støv, så det skal lite til før vifta begynner og jobbe litt ekstra. men har du sjekka cpu bruk i oppgavebehandlig? det skjer jo at man får inn spyware som henger maskina på 100% prosessorforbruk, da blir det for litt viftestøy

9492902[/snapback]

 

 

 

 

Hei har rensett vifta i pcen min skrudde opp deksle og hadde en liten rengjøring.

 

cpu en kjører nesten på ingen ting bare 0-2% har instalert nye drivere til prosesoren.

Å kjørt gjennom ccleander adware 07 etc. batteri instilingen står på (bærbar) og fortsatt så går vifta i ET, så æ gjer snart opp.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"From the makers of the Blue Screen of Death, introducing The BLACK Screen of Death!! ..But still not as cool as the RED screen of DOOM!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...