Gå til innhold

Booting fra cd på eldgammel pc...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen forslag til hvordan jeg skal boote fra cd istedenfor diskett på en pc fra 1995....få ikke valgt D i bios, noen ideer...?

Hjelp :cry:

mvh Christian

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å oppgradere bios, hvis du er heldig så støtter kanskje en nyere versjon booting fra cd.

Ellers må du kanskje lage noen oppstartsdisketter

Skrevet
Du kan jo prøve å oppgradere bios, hvis du er heldig så støtter kanskje en nyere versjon booting fra cd.

tja, er så gammel at jeg finner ikke noe om bios eller noe sånt, men skal legge inn Slackware, får laga en av diskettene, men resten er for store for en diskett...!!??, filene er 1,4mb og de får ikke plass på en standard diskett???

merkelig

Skrevet
Ta en standard bootdisk, og start cd-install derifra. Win98 disker er ofte kjeke å bygge om. Ferdig med cd-driver osv.

øh, skal legge in linux, har ikke windows eller noa annet

Skrevet
Ta en standard bootdisk, og start cd-install derifra. Win98 disker er ofte kjeke å bygge om. Ferdig med cd-driver osv.

øh, skal legge in linux, har ikke windows eller noa annet

Da pleier det være et bootdisk img på 1ste CDen.

Skrevet

tja, er så gammel at jeg finner ikke noe om bios eller noe sånt, men skal legge inn Slackware, får laga en av diskettene, men resten er for store for en diskett...!!??, filene er 1,4mb og de får ikke plass på en standard diskett???

merkelig

Hvordan lager du diskettene?

Skrevet

Det kan være at IDE kontrollerne er for gamle til å kjøre CDROM, CDROM kan rett og slett ikke være støttet. I Gamle dager var vel SCSI CDROM vanlig først.

Har du kjørt CDROM på maskina før?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...