Myou Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 (endret) Oy, begynner å bli jævla lei denne pcen nå, ikke vært noe annet enn problemer med den siden dag 1. Tenkte jeg skulle prøve å fikse dette problemet her hvertfall. Har seg sånn at jeg lastet ned Notebook Hardware control, man kan se div system info, bl.a. hvor mye cpu'en er klokket, temp, batteri osv. Til vanlig, så ligger tempen på cpu'en på 65 grader. Hvis jeg fyrer opp ett spill som for eks Dark Messiah of might and magic, eller Neverwinter Nights 2, så står det at tempen er på... skal vi se.. her omdagen var den på 97 grader det er det høyeste, og programmet skal jo da absolutt ha meg til å slå av pcen.. (skjønner godt) Og at når jeg spiller for eks ett av de spillene, så har de ofte en tendens til å henge seg opp. ikke blåskjerm. fryser fast. Edit: kan legge til at normal temp er på ca 65 grader til vanlig. Så vil vite hva dere tror om dette. noe galt med vifta, for dårlig kjøling.. eller hva F*** det nå enn er. Intel Core 2 Duo proc T7200 2 Ghz, 4mb L2 cache. Endret 13. september 2007 av 4S Matrix
Pantera Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Kan virke som om du har litt dårlig cpu-kjøling, ja. Du bruker kanskje den kjølern som fulgte med cpu'n? Har selv en Intel Core 2 Duo, som ved vanlig bruk ligger rundt 40 grader. Og hvordan er kjølinga i maskina sånn generelt? Har du bra luftgjennomstrømning i kabinettet? Er jo en egen kategori for kjøling under hardware-delen av forumet, så du burde absolutt ta deg en tur dit, å sjekke. Pantera
b21a Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Lenge siden du har støvsugd kjøleribbene? Kan også være at kabinettet ditt er for "tett". Prøv å kjøre spillet med sidepanelet av. (hvis det er mulig). Hvis det da blir bedre ville jeg montert en kabinett vifte for å få bedre sikulasjon av lufta inne i kabinettet. Du sier forøvrig ingen ting om modell og eventuell grafikk kort, hvis du bruker et onboard grafikk vil jeg nok tro at det er problemet ditt siden ingen (imho) onboard grafikk kort er "bra" nok til spilling. Hadde samme problemet med min pc, men der var synderen grafikk kortet som genererte varme inne i kabinettet, så problemet forsvant når jeg installerte en vifte for raskere gjennomstrømning av lufta i kabinettet.
Kakebakelate Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 er ikke det en laptop han har? har du prøvd å laste ned ny bios?
Pantera Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 er ikke det en laptop han har? har du prøvd å laste ned ny bios? 9491399[/snapback] Ja, da kan det kanskje bli vanskelig å åpne kabinettet for å støvsuge kjøleribbene, eller montere en ny monster cpu kjøler Men kanskje trådtsrater kan si noe om hva slags pc det er? Merke og modell? Pantera
Myou Skrevet 14. september 2007 Forfatter Skrevet 14. september 2007 Har en Acer travelmate 8215WLMI - Intel core 2 Duo proc T7200 2.0 Ghz 667 Mhz FSB 4 Mb L2 Cache - ATI mobility Radeon X1600 - 2 Gb minne DDR2 (support dual channel) - 160 gb harddisk Har en utgang for viftestrømmen her, og der har det en tendens til å bli sykt varmt. Vet om en som kanskje kan fikse noe litt kraftigere vifter, og ja, bruker de viftene som fulgte. Håper den infoen hjalp.
Kakebakelate Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 som kriseløsing kan du jo bruke ei brodvifte hjemme bare for å kjøle den ned..
GeirGrusom Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 (endret) Jeg hadde problemer med kjøling på skjermkortet mitt, helt til jeg renset kjøleribba for støv. edit: æsj, jeg må lære meg å lese bedre igjennom alle inleggene før jeg poster Endret 14. september 2007 av GeirGrusom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå