Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

First time boot - ingenting på skjermen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har akkurat montert min nye PC, alle delene er montert inni! Jeg ble kjempelettet da den slo seg på første gang jeg trykket på "på" knappen, men desverre uten bilde! Skjermkortet er koblet opp med en DVI til DVI kabel...

 

Hva kan problemet være? Jeg har foreløpig ikke prøvd å boote med noen CD i DVDromen heller...

 

PS: Et spørsmål til, skal en HDD og DVD-rom kobles opp likt, med en sata kabel til hovedkortet hver og en sata strømkabel til hver?

9482424[/snapback]

 

Har du sjekka om rambrikken/e sitter skikkelig i? Har du flere enn 1 brikke så prøv å boote med forskjellig antall brikker og i forskjellige slotter. Hvis du har satt sammen pcen riktig, så kan det hende det er noe galt med en kabel. Du må bare feilsøke til du finner feilen.

9483517[/snapback]

 

Du spør: "PS: Et spørsmål til, skal en HDD og DVD-rom kobles opp likt, med en sata kabel til hovedkortet hver og en sata strømkabel til hver?"

Svar: Ja det skal det. En strømkabel og en S-ATA kabel til HDD, og en S-ATA kabel og strømkabel til DVDen.

Lenke til kommentar

Ja, ok, var bare usikker på det! SJekk akkurat at RAMen ssatt ordenlig i, det gjorde den!

 

Men en ting da jeg installerte kjøleren på CPUen, gjorde jeg det utenfor kabinettet, hørte jeg et litt uvanlig "knekk", som kan ha kommet fra Hoverkortet, kan det ha blitt ødelagt av det? Man må jo bruke så jævlig mye makt på de jævla greiene som skal feste kjøleren i HK!

Lenke til kommentar
Ja, ok, var bare usikker på det! SJekk akkurat at RAMen ssatt ordenlig i, det gjorde den!

 

Men en ting da jeg installerte kjøleren på CPUen, gjorde jeg det utenfor kabinettet, hørte jeg et litt uvanlig "knekk", som kan ha kommet fra Hoverkortet, kan det ha blitt ødelagt av det? Man må jo bruke så jævlig mye makt på de jævla greiene som skal feste kjøleren i HK!

9483639[/snapback]

 

Det er ikke lett å svare på, men det at du får svart skjerm kan skyldes at det er noe galt med HK. Hvis du får sjekka cpu, ram, skjermkort etc i en annen pc, og alt det fungerer, så vil jeg tro det er noe galt med HK. Det du kan gjøre er å demontere alt og så sette det sammen igjen. Noen ganger hender det at det hjelper. Det skal ikke være nødvendig å bruke så mye kraft når du monterer CPU-vifta, sikker på at du gjorde det på den riktig måten?

Endret av ronron25
Lenke til kommentar
Sa du ikke at det var en utgang på HK som så ut som en vga utgang? Med mindre dette er den vanlige 9 pin serielle, så ta ut skjermkort og brøv å koble opp med det innebygde skjermkortet.

 

Har du forsøkt med bare en ram brikke?

 

Forsøk også gjerne uten ram og sjekk om PCn "sier" noe da.

9484473[/snapback]

 

Dette HK'et har da ikke innebygget skjermkort! Har det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...