Gå til innhold

Irriterende melding: diskopprydning / diskplass

Onkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ikke mye plass til overs på C:-disken min, og med jevne mellomrom forteller Win XP meg, med en boble nederst i høyre hjørne, at jeg har lite diskplass og foreslår diskopprydning. Hvis jeg kjører diskopprydning finner den aldri noe å fjerne, og den "manglende" plassen er ikke noe problem heller. Disken er faktisk perfekt partisjonert, alt som er der skal være der. Men beskjeden kommer ofte i veien for tray-ikoner og annet, så bobla irriterer meg.

Jeg vet at det går an å slå av denne varslingen, men har glemt hvordan og nå finner jeg det ikke igjen. :blush: Noen som vet hvordan jeg gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

mener du dette:

kontrolpanel>administrative verktøy>tjenester>alerter/varsling og velg " deaktiver "

lykke til

Endret av gaggen
Skrevet (endret)

Mulig det finnes en mer elegant løsning, men fra regedit kan man gjøre det meste:

Start regedit (Klikk: Start->Kjør. Skriv: regedit)

Gå til HKEY_CURRENT_USER\ Software\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\ Policies\ Explorer .

I høyre felt vil du muligens finne NoLowDiskSpaceChecks. Hvis ikke, gjør du følgende:

Lag ny DWORD (høyreklikk i høyrefeltet og velg Ny. Velg DWORD-verdi) og kall den for nettopp NoLowDiskSpaceChecks

Dobbeltklikk på den og sett verdidataen lik 1.

Klikk OK og lukk regedit.

Restart pc'n.

Endret av norbat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...