Gå til innhold

Hovedkort, hvilket skal jeg kjøpe?! :D


Anbefalte innlegg

`heisann folkens.

jeg skal kjøpe meg ny data nå og lurer på hvilket hovedkort jeg skal ha til q6600, 8800gtx, 2 hard disker og 4x1gig ram.

brodern har Asus P5N-E SLI, men han sier chipsettet blir så veldig varmt.

ps: det må ha raid!

 

EDIT: jeg skal også overklokke litt, ikke no veldig ekstremt men bare for ytelsens skyld :dribble:

 

takk

 

 

 

 

 

:ph34r:

Endret av schoolbus1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det hovedkort i dag som ikke har støtte for raid? Hva med Gigabyte GA-P35-DS3, ellers så finnes det DS4 og DQ6, alle veldig klokkevennlige kort, men med forskjellige kjøleløsninger. Med dagens marked kan du lett klokke intel prosessorer til nye høyder, men det som er problemet er om de 4 enkle amd 2,5 kjernene(barcelona) kan ta intels quad 2x2x2,6ghz(quad), eller 2x3ghx(conroe). Skulle jeg satset livet ville jeg gått for e6850 fordi det er en høyere klokkefrekvens. Man kan si at jeg er en nostalgiker som like singlecore for mye, men jeg tror faktisk ikke at 4 kjerner har så mye å tilby og det er fordi jeg har sett bioshock på en gammel enkeltkjerne maskin. Nextgen er alltid oppskrytt. Alt jeg vet om historie forteller meg at raskere er bedre enn flere, og iallefall når avstanden er 0,6ghz. Det er faen meg mye det, selv om jeg har sett en q6600 klokket til 4ghz, men det var da like stabilt som meg selv. Uansett. Ta en e6850.

Lenke til kommentar

Det vil si hva du vil i spillverdenen. For har du ingen ambisjoner i Bioshock så er DS3 noe for deg men hvis du støtter Nextgen games noe for deg så la dq6 kortet råde. Det er ikke helt sant for de har alle P35 brikkesett, og hadde jeg kjøpt hovedkort idag så hadde jeg valgt DS3. Fordi det er ett kort som ikke tar all verden for å være rett.

Lenke til kommentar
Det vil si hva du vil i spillverdenen. For har du ingen ambisjoner i Bioshock så er DS3 noe for deg men hvis du støtter Nextgen games noe for deg så la dq6 kortet råde. Det er ikke helt sant for de har alle P35 brikkesett, og hadde jeg kjøpt hovedkort idag så hadde jeg valgt DS3. Fordi det er ett kort som ikke tar all verden for å være rett.

9484218[/snapback]

 

jeg skjønner ikke helt ass. jeg skal spille spill, ha raid, 4 rambrikker, 2 hd'r og klokke litt. hvilket kort er best?

Lenke til kommentar
Kjøp ASUS P5K Deluxe, jeg har nettopp fått det i hus og har bare positivt å si om det :)

9495310[/snapback]

 

jeg tenkte meg dette istedet jeg https://prisguiden.no/product.php?productId=58166

etter det jeg har skjønt så har det nyere og bedere chipsett, noe som jeg tror er bra :p

eller hva mener folket, er det stor forskjell mellom P35 og Nvidia nForce 680i SLI ?

jeg bestiller alle delene imorra, tror det blir Asus P5N32-E SLI jeg kjøper.

jeg liker nye ting :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...