Gå til innhold

Hva gjøre en it-ingeniør?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ok, men bortsett fra det med mye utdanning og arbeidsledighet :grumpy: , hva gjør man da?

 

Får en telefon fra en stakkar med problemer med datamaskinen sin, drar til stakkaren, trykker på en knapp på datamaskinen og tar 2000 kroner for det :-)

 

Sikkert noen som har andre arbeidsoppgaver enn å hjelpe andre, men det er en ting som noen av de gjør.

Lenke til kommentar

Er selv utdannet høg.ing.datateknikk fra hibu kongsberg, gikk software linjen der... den utdannelsen passer for det første til å utvikle software, fra å snakke med kunden, sette opp prosjektet, utvikle softwaren, til å teste den... Tror noe av det viktigste utdannelsen gjør, er å lære deg opp til å kunne lære ting på egenhånd, sånn at du har lettere for å følge utviklingen som faktisk er på markedet... verktøyene endrer seg stadig og det gjør krav fra kundene også...

Lenke til kommentar
Selv tenker jeg på en it-utdannelse, men må man ha tre år med MX uansett it-utdannelse? Selv går jeg mitt første år MY...

 

Flere høyskoler tilbyr utdannelse innen IT, selv om man ikke har matte på vgs. Jeg går Drift og Vedlikehold av EDB systemer, 2 årig studie. Man trenger ikke matte, fysikk eller kjemi ifra vgs for å ta slike studier :woot:

 

Du kan jo lese mere om studiet her..

Lenke til kommentar
ok, men bortsett fra det med mye utdanning og arbeidsledighet :grumpy: , hva gjør man da?

 

Får en telefon fra en stakkar med problemer med datamaskinen sin, drar til stakkaren, trykker på en knapp på datamaskinen og tar 2000 kroner for det :-)

 

Sikkert noen som har andre arbeidsoppgaver enn å hjelpe andre, men det er en ting som noen av de gjør.

 

Tja. Jeg er bare serviceelektroniker, men gjør akkurat det :D

 

En ingeniør ville neppe få en slik jobb da han er "for høyt utdannet" Arbeidsgiver ville tro han/hun ikke ville kunne holde på vedkommende, og de har vel rett.

 

Det er grunnet arb. ledigheten jeg ikke tar mer utdanning foreløpig.Flere jobber for serviceelektronikee enn for ingeniører. Skjønt en dag! En vakker dag!!!

Lenke til kommentar
:woot: vil dokker bli i norge så er det hard å få jobb. men er dokker villig til å flytte på dokker rundt om i eu. så kan dokker få en dårlig betalt support job www.planetrecruit.com www.monster.co.uk www.jobserve.com www.jobsearch.co.uk lykke til

 

:rofl::rofl::rofl:

 

tja, vi er bare nede i en dal, det vil alltid være et stort behov for slik arbeidakraft i fremtiden, alt blir automatisert

Lenke til kommentar
Men spørsmålet er om vi vil få bruk for de med relativt lav utdannelse, altså 3 år med IT, eller Data Siv.ing som har en bredere kompetanse.

Det vil vere bruk for begge delar. Sjløv om arkitektar brukar CAD, så treng vi likevel snekkarar/murarar/rørleggarar.

3 år på høgskule kan vel heller ikkje reknast som låg utdanning ;-)

 

Sjølv har eg bakgrunn i elektronikk/tele, men jobbar no med programvare...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...