Gå til innhold

Spill + Film og Internett maskin 8000kr


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har mekka sammen en pc som ser grei ut for min bruk.

Her er handlelista:

 

iagddaabo.jpg

 

Har noen spørsmål også :)

 

1. Vil alt være kompitabelt? Ser harddisken er sata2, vil det være noe problem?

 

2. Trenger jeg noe ekstra cpu vifte?

 

3. Er E6600 en god processor som vil holde ut en god stund? Ikke minst de dx10 krevende spillene. Eller bør jeg satse på Q6600?

 

4. Ser det ut som en grei og fin maskin uten flaskehalser?

 

Tusen hjertlig takk til dem som hjelper meg med dette her. Nå har jeg holdt ut med min 4 år gamle maskin, og skal bli godt å føle seg frisk igjen :)

 

EDIT: Ops, feil harddisk. Skal ha denne istedet:

SAMSUNG SpinPoint T133S 300GB SATA2 : 540kr

Endret av tAno16
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempeflott Ethernet :)

 

1. Mener du hovedkortet? Og ja, den har 2x PCI express :thumbup:

 

2. Da venter jeg med det, og lar det gå til innkjøp om jeg får behov for det siden.

 

3. Det var bra :), men vil quad yte bedre/like bra til spill enn duo?

 

4. Da er jeg egentlig storfornøyd, og vil sannsynligvis gå til innkjøp av denne ;)

 

takk :w00t:

 

Kan kansje være vanskelig å se på komponentene uten direkte link til handlekurven.

 

-- Handlekurven --

 

Edit2: Ser ut til at handlekurven er basert på cookies =(

Endret av tAno16
Lenke til kommentar

E legger meg nå, men tar kontakt med deg i morgen så skal e komme me en vurdering;-)

 

edit: Med quad, kan du jobbe med ting i bakgrunnen uten at dette påvirker spillet, altså kan kjøre os og evt andre programmer på core 0 og 1 og spill på 2 og 3.

vil også anbefale 4 GB ram nå, 2 GB er standard og holder til de meste, men skal du spille og kanskje kjøre et program og to i bakgrunnen så vil du dra nytte av 4 GB ram.

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar

Ja, nå tenker jeg dette blir det endelige kjøpet:

 

paglmaabo.jpg

 

1. Byttet Gainward mot XFX

 

2. La på ekstra kjølevifte til processor.

 

3. Byttet til Q6600

 

:)

 

I. Bare håper kabinettet er bra, og passer til komponentene. Stod ikke noen erfaringer så dette er noe jeg må stole blindt på.

 

II. Så det var flere erfaringer på XFX, så det må vel være mer populært. Tenkte: 'Hvorfor ikke?'

 

Takk for all hjelp med denne :thumbup:

Endret av tAno16
Lenke til kommentar
I.  Bare håper kabinettet er bra, og passer til komponentene. Stod ikke noen erfaringer så dette er noe jeg må stole blindt på.

Jeg ville ikke gjort dette fordi det er så mange leverandører i denne verden som leverer kabinetter som er elendige. Jeg håper du kan stoppe orderen og få deg selv ett Antec182, hvis ikke så har du lært din lekse og håper du lar alle vite hvordan det går.

 

II. Så det var flere erfaringer på XFX, så det må vel være mer populært. Tenkte: 'Hvorfor ikke?'

 

Greien med XFX er at de leverer kort som de allerede har klokket, ikke alltid men, siden de er dyrere så er det ofte saken. Så du får gjerne ett kort du uten de største vanskelighetene kunne ha klokket selv. Det er derfor de er dyrere.

 

Spent på å høre hva du syns om ditt nye monster. :)

Lenke til kommentar

takk skal du ha Mr_Motsatt.

 

Avbestiller ikke nå. Men lærer nok en lekse. Nå er det jo slik at kabinettet ikke er den dyreste komponenten ;).

 

Så dersom den ikke funker tar jeg det på angrefristen. Og bestiller et annet.

Ellers så er det likegreit. kjøper et nytt, og kan beholde denne til min nåværende pc. Ingen kabinett kan være verre enn det :)

 

Skal gi feedback på monsteret mitt ja, det som er mest spennende er støynivået.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...