1r9b1k7 Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 (endret) Er det noen som vet om det går ann å endre startinnstillingene i Microsoft Word? Tenker da på skriftstørrelse og linjeavstand. Blir lei av jeg HVER gang må endre fra størrelse 12 til 14 og fra enkel til halvannen linjeavstand. edit: LØST Endret 11. september 2007 av 1r9b1k7
persistent Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Litt usikker på hvordan det er i 2007-utgaven, men i alle andre versjoner av word benyttes det en mal som heter normal.dot som inneholder standardinnstillingene når du åpner et nytt dokument. Så jeg vil tro at om du endrer i denne så vil du få det som du ønsker. Hent opp normal.dot og gjør de endringene som trengs og lagre den. Så kan du prøve
zonko Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Slet med det samme selv, og jeg slo hodet mange ganger i bordet før jeg fant løsningen. Lag et dokument slik du vil ha det som standard (som den game normal for min del) -> finn knappen "endre stiler" i hjemarkfanen -> trykk bruk som standard. Vips er alt i orden
1r9b1k7 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Skrevet 11. september 2007 -> finn knappen "endre stiler" i hjemarkfanen -> trykk bruk som standard. Vips er alt i orden 9470540[/snapback] Hva er "hjemarkfanen" ? Gjerne post screenshots av den. Er ikke akkurat dreven på word.
kjeklulf Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hvilken versjon av Word har du? Det er alltid nyttig informasjon for de som forsøker å hjelpe.
1r9b1k7 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Skrevet 11. september 2007 (endret) Det er 2003 versjonen jeg har. Endret 11. september 2007 av 1r9b1k7
zonko Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Aha...trodde det var 2007 du hadde, fordi det var der jeg hadde samme spørsmål. Har ikke 2003 foran meg, så da må noen andre steppe inn
persistent Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Som jeg sa tidligere, alle slike endringer gjøres i normal.dot. Nå husker jeg ikke akkurat stien til der den ligger, men kjører du et søk vil du finne den. Åpne den i Word, gjør de endringene du vil og lagre den. Neste gang du åpner et nytt dokument i Word vil det være formatert som du gjorde det i normal.dot.
kjeklulf Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 (endret) Nå er ikke jeg tilhenger av å gjøre den typen endringer i Normal.dot, det fører ofte med seg uforutsette ting ved en senere anledning. Hvis du absolutt vil gjøre det kan du gjøre følgende: Start med et nytt tomt dokument og klikk Format -> Stiler og formatering så du får frem oppgaveruten Stiler og formatering. Høyreklikk på stilen Normal og velg Endre. Still inn slik du vil ha den, hak av for Legg til i mal og klikk Ok. Lagre dokumentet og lukk programmet. Du kan etterpå slette dokumentet du lagret. Endret 11. september 2007 av kjeklulf
1r9b1k7 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Skrevet 11. september 2007 Tusen takk for svar! Det funket fint det du beskrev kjeklulf.
kjeklulf Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Godt. Vær klar over at stilen Normal er "moren" til andre andre stiler og malen Normal.dot er "moren" til alle andre maler. Det kan føre til at det skjer uventede formateringsendringer i dokumenter ved en senere anledning. Det er grunnen til at jeg ikke gjør slike endringer på denne måten. Jeg lager i stedet en ny stil med de innstillingene jeg ønsker og lagrer denne stilen i Normal.dot (eventuelt en annen mal). Da er det bare å huske å ta denne stilen i bruk før jeg begynner å skrive i et nytt tomt dokument.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå