Gå til innhold

Lykken er en liten pytt


PMnormal

Anbefalte innlegg

Men om du slutter å legge ut de mer abstrakte bildene dine her på bildekritikken så frarøver du kanskje mange andre gleden ved å se de. Jeg er sikker på at flere setter pris på dem, men vet ikke helt hvordan de skal kritisere det. Og det kommer vel nye brukere dann og vann. Noen kritiserer, andre bare nyter bildene. Jeg befinner meg for tiden mest i den siste bolken. JEg ser bildene til dyktige folk (og de er det faktisk en del av her inne på forumet) og koser meg med det.

Helt enig her. Jeg legger også inn en og annen kommentar hvis jeg har en å gi, men har jeg ikke det lar jeg være. Kommentarer som "fint" synes jeg sier lite, hvis det ikke kan konkretiseres hvorfor det er fint, eller at man har innspill til hvordan det kan gjøres enda bedre. Da lar jeg heller være hvis jeg ikke kan komme med noe - selv om jeg synes det er svært mange bra bilder her også!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for fine innlegg som nesten har overbevist meg om å fortsette med disse bildene. Onkel Kompost kalte uttrykket postakopalyptisk, eller noe slik. Det passer jo faktisk ganske godt, selv om jeg ikke har tenkt i de banene opprinnelig.

 

Kunst kan man ikke kritisere teknisk. Noen har utdypende forklaringer på hvorfor de liker eller ikke liker kunst, men det er langt fra alle som føler at de kan nok til å skrive slik. Det er heller ikke nødvendig. Man vet jo om man liker noe, eller ikke. Jeg er litt avhengig av å vite om folk liker det eller ikke, og når kun noen veldig få skriver inn, så får jeg ikke noe repressentativt grunnlag til å fundere over. Bare skriv om man liker det eller ikke, så får jeg et grunnlag for å selv vurdere arbeidene mine.

 

Etter hvert så har det desverre gått opp for meg at disse bildene ikke passer så godt på nettet heller, hvis man ikke ser dem samlet. Til det er formatet for smått. De krever rett og slett litt størrelse for at man skal klare å se det for seg i A3, som jeg synes er det perfekte format for bildene i denne serien. Dere får legge godviljen til her. Spesielt gjelder det dette bildet her, som nok kan bli en smule "flatt" i liten versjon.

 

Takk for alle kommentarer. Er det noen flere som liker eller missliker bildet?

Lenke til kommentar
Takk for alle kommentarer. Er det noen flere som liker eller missliker bildet?

9478974[/snapback]

 

Tja.

 

Grunnen til at jeg ikke har kommentert bildet er at jeg rett og slett ikke klart å gjore opp en mening om bildet.

 

Jeg tror at ideen er god, men for meg blir det for mange forstyrrende elementer. Den skrå sprekken er nok det mest forstyrrende, deretter antydning til grafiiti (eller malingsflekk) øverst (litt til venstre).

 

Tom

 

Ps. Du må ikke slutte å legge ut bilder.

Lenke til kommentar

Et interessant motiv i grunn som man kunne jobbet med en liten stund. Jeg føyer meg vel også inn blandt dem som mener dette blir litt flatt slik som det presenteres. Et lite bilde på noen hundre pixler vs A3 print er en ting, helt klart, men jeg kunne vel helst sett at en litt mer spennende angrepsvinkel på motivet (som er rustpytten) kunne vært mer fordelaktig.

 

Om jeg skulle satt meg selv foran samme motivet hadde jeg antaglig lett etter en litt lenger brennvidde i baggen, gått nærmere og sannsynlig konsentrert meg om linjene/rutemønsteret sammen med vannet/refleksjonen/texturen i rusten. Prøvd forskjellige utsnitt/komposisjoner for å sett om jeg fikk noe som funka.

 

Forøvrig veldig bra beskrivelse av motiv og ikke minst tankegang for valg av innstillinger!

Lenke til kommentar
Det er mulig at jeg vender tilbake for detaljstudier av pytten min, men siden den er så og si 2D så ser jeg ikke muligheten for noen annen vinkel, uten at man ødelegger den stilige formen. Det er nok det som er motivet her. Sprekken til høyre er bare krydder for å heve smaken litt, nesten som fløte i sausen.

9480802[/snapback]

 

Krydder er viktig, det skal være sikkert, og sprekken er fin fløte i dette tilfellet. Creme Fraiche. :)

Lenke til kommentar

Har sett en stund på ditt bilde og lurer på hva det er du forsøker å formidle..dette er slett ingen avbildning og det er mulig det ligger en dypere tanke bak dette motivet, men jeg klarer ikke å finne ut hva det skulle være. Jeg likte fargene i vannet og de delvis synlige linjene som ligger på bunn syns jeg minner om en konstruksjon som holder vannet "oppe".

Lenke til kommentar

Det er nok bare en formidling av min estetiske sans, som fremdeles er opphengt i åttitallets deppekultur. Det forlorne har mange vakre elementer, som gamle deppehoder som meg kan dvele ved. Rock'n'roll.

Kanskje jeg mener at man kan finne skjønnhet i mye som man tar for gitt, til og med i mennesker. Se der, da fikk jeg en mening å sette på bildene mine.

Take a good look within and you will see.

 

"Krydder er viktig, det skal være sikkert, og sprekken er fin fløte i dette tilfellet. Creme Fraiche". Takk for den, ragamuffin :D

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...