Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trege hastigheter fra Torrent.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har brukt Torrent i en stund nå og brukt noen få forkjellige prog. Blant annet, Bit Torrent, BitComet og Utorrent dom jeg bruker nå. Og sjelden har jeg fått mere en 20kb/s og jeg trodde dette var normalt helt til nå, som etter det jeg har hørt er veldig sakte. Så jeg lurer på er det noen som vet om det er noen begrensinger på PCen min/ internett linjen min?

Så jeg trenger hjelp hvis noen vet hvordan jeg får fikset dette.

 

EDIT: Når jeg starter BitComet får jeg beskjed om at et eller annet om "Half Open TCP" og at jeg må patce. Jeg har gjort dette, men merket ingen forskjell så jeg fjernet patchen.

Endret av Linkage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har brukt Torrent i en stund nå og brukt noen få forkjellige prog. Blant annet, Bit Torrent, BitComet og Utorrent dom jeg bruker nå. Og sjelden har jeg fått mere en 20kb/s og jeg trodde dette var normalt helt til nå, som etter det jeg har hørt er veldig sakte. Så jeg lurer på er det noen som vet om det er noen begrensinger på PCen min/ internett linjen min?

Så jeg trenger hjelp hvis noen vet hvordan jeg får fikset dette.

 

EDIT: Når jeg starter BitComet får jeg beskjed om at et eller annet om "Half Open TCP" og at jeg må patce. Jeg har gjort dette, men merket ingen forskjell så jeg fjernet patchen.

9467158[/snapback]

¨

 

Hei, du må åpne opp den porten som torrent programet ditt bruker, ellers vil du få sugen hastighet. Du finner det i webinterfacen i din router. som har addresse 192.168.0.1 eller 192.168.1.1

 

Mvh

Bashir Naimy

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har brukt Torrent i en stund nå og brukt noen få forkjellige prog. Blant annet, Bit Torrent, BitComet og Utorrent dom jeg bruker nå. Og sjelden har jeg fått mere en 20kb/s og jeg trodde dette var normalt helt til nå, som etter det jeg har hørt er veldig sakte. Så jeg lurer på er det noen som vet om det er noen begrensinger på PCen min/ internett linjen min?

Så jeg trenger hjelp hvis noen vet hvordan jeg får fikset dette.

 

EDIT: Når jeg starter BitComet får jeg beskjed om at et eller annet om "Half Open TCP" og at jeg må patce. Jeg har gjort dette, men merket ingen forskjell så jeg fjernet patchen.

9467158[/snapback]

¨

 

Hei, du må åpne opp den porten som torrent programet ditt bruker, ellers vil du få sugen hastighet. Du finner det i webinterfacen i din router. som har addresse 192.168.0.1 eller 192.168.1.1

 

Mvh

Bashir Naimy

9467357[/snapback]

Jeg får opp passord å brukernavn på routeren, men jeg har ikke noen av delene, hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Det er ikke bare routeren, jeg måtte ikke gjøre en lefse på min Jensen Airlink men jeg måtte in på speedtouchen min (telenor modemet mitt)

Man kan også gjøre noen triks inne på u-torrent som bosta nedlastningen min med nesten 100kbps (no shit)

bare søk på utorrent slow speed ellrno på google

Nå laster jeg ned med ca 296 - 320 kbps og jeg er fornøyd

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har brukt Torrent i en stund nå og brukt noen få forkjellige prog. Blant annet, Bit Torrent, BitComet og Utorrent dom jeg bruker nå. Og sjelden har jeg fått mere en 20kb/s og jeg trodde dette var normalt helt til nå, som etter det jeg har hørt er veldig sakte. Så jeg lurer på er det noen som vet om det er noen begrensinger på PC-en min/ internett linjen min?

Så jeg trenger hjelp hvis noen vet hvordan jeg får fikset dette.

 

EDIT: Når jeg starter BitComet får jeg beskjed om at et eller annet om "Half Open TCP" og at jeg må patce. Jeg har gjort dette, men merket ingen forskjell så jeg fjernet patchen.

9467158[/snapback]

¨

 

Hei, du må åpne opp den porten som torrent programet ditt bruker, ellers vil du få sugen hastighet. Du finner det i webinterfacen i din router. som har addresse 192.168.0.1 eller 192.168.1.1

 

Mvh

Bashir Naimy

9467357[/snapback]

 

Jeg kan ikke finne webinterfacen til min ruter?

Jeg har prøvd både http://192.168.0.1 og http://192.168.1.1 i adressefeltet i internett, men ingen av de funka. Det er mulig jeg gjør det helt feil, isåfall hva er riktig?

 

Håper jeg snart får svar for jeg må få åpna en port!

 

MVH Andreas

Lenke til kommentar

Andreas opne opp en commandpromt og skriv inn : ipconfig /all .

 

Adressen til modemet/routeren din om du nå er koblet direkte til din ISP sitt leverte "modem" så vil denne komme frem under Gatewayadressen . Om du derimot sitter koblet til en router som sitter bak "modemet" fra ISP vil det være denne sin adresse som kommer frem under gateway .

 

Det er nå det begynner bli interessant for om "modemet" faktisk er en router og du har enda en router bak må du porte inn disse portene på begge eller velge sette isp-routeren i bridge eller eventuelt koble ut dhcp i din egen router samtidig som du kobler over fra wan til lan .

 

Altså så trengs det litt mere info på ditt utstyr for å gi mere utfyllende svar til deg .

Lenke til kommentar
Det er ikke bare routeren, jeg måtte ikke gjøre en lefse på min Jensen Airlink men jeg måtte in på speedtouchen min (telenor modemet mitt)

Man kan også gjøre noen triks inne på u-torrent som bosta nedlastningen min med nesten 100kbps (no shit)

bare søk på utorrent slow speed ellrno på google

Nå laster jeg ned med ca 296 - 320 kbps og jeg er fornøyd

9470550[/snapback]

 

å hvor rask linje har du? 320kbps sier ikke så mye, vis du har 20000 ned foreksempel...

Lenke til kommentar
Andreas opne opp en commandpromt og skriv inn : ipconfig /all .

 

Adressen til modemet/routeren din om du nå er koblet direkte til din ISP sitt leverte "modem" så vil denne komme frem under Gatewayadressen . Om du derimot sitter koblet til en router som sitter bak "modemet" fra ISP vil det være denne sin adresse som kommer frem under gateway .

 

Det er nå det begynner bli interessant for om "modemet" faktisk er en router og du har enda en router bak må du porte inn disse portene på begge eller velge sette isp-routeren i bridge eller eventuelt koble ut dhcp i din egen router samtidig som du kobler over fra wan til lan .

 

Altså så trengs det litt mere info på ditt utstyr for å gi mere utfyllende svar til deg .

9536717[/snapback]

 

Tuuusen takk, fant adressen, den sto som standard getaway :D

Det andre du sa fatta jeg ikke så mye av, men jeg er tydeligvis koblet direkte til IPS sitt leverte "modem", eller?

 

Er det noe mere jeg bør tenke på før jeg åpner en port?

 

Jeg har faktisk lurt litt på om sikkerheten svekkes når man åpner en port.

 

MVH Andreas

Lenke til kommentar

Riktig grense på opplastingshastighet er veldig viktig. For stor opplastingshastighet vil føre til en dårligere nedlastingshastighet. Det er mye data som må sendes for å hente de riktige delene. For lav opplastingshastighet vil føre til en dårlig ratio, og da vil du bli nedprioritert av opplasterne.

 

Starter du uTorrent og trykker CTRL+G så får du opp et vindu hvor du kan teste om routeren har forwardet porten korrekt. Du kan også sette hastighetsgrense i dette vinduet.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Ja den porten du opner opp vil også gjøre at eventuelle "angrep" vil kunne komme igjennom brannveggen din nettop på denne porten . Husk å opne opp i Windows brannveggen også nå .

9536929[/snapback]

 

ok, men min pc er det ikke farlig om noen hacker, men om jeg åpner en port som brukes av uTorrent, kan dette også åpne en vei inn i andre maskiner som får internett fra samme ruter? Denne andre maskinen er pappas, og inneholder passord til netbank osv, men det er ikke uTorrent på denne maskinen!

 

Er det kun min pc jeg åpner en port til?`

 

MVH Andreas

Endret av 19andr1
Lenke til kommentar
ok, men min pc er det ikke farlig om noen hacker

 

Dette er feil.

Det ER farlig om noen hacker PC-en din. Problemet er ikke at folk kan se hva du har på maskinen. Problemet er at de som har hacket PC-en din samtidig har hacket 1.000.000 andre PC-er. Alle disse pcene bruker de til å spy ut milliarder av spam-mail. I værste fall brukes disse pcene til å ddos'e en root dns-server og kneler hele internett.

 

Flere undersøkelser viser at opptil 80% av alle privatmaskiner koblet til nettet er infisert av en eller annen zoombie. Hadde flere tatt sikkerhet en smule mere seriøst, hadde vi sluppet mye dritt på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...