Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hjelp med blåskjerm!


Anbefalte innlegg

hei alle sammen..

 

Fikk mitt nye nettverkskort i dag,

 

Linksys WMP300N

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c...d=1296213404B04

 

etter at jeg innstalert kortet og driverne startet problemet.

 

Får koblet meg på nettet, og alt ser tilsynelatende ut til og være i orden

når jeg starter nettleseren går det 5sec, så låser pcen seg og jeg får blåskjerm.

 

har prøvd og avinstalere og legge inn på nytt, det finnes heller ingen nyere drivere og få tak i....

 

kjører Windows XP.

 

er det noen som har noen lure tips?

post-117245-1189447998_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tyder det jo på at det enten er feil i driverne, eller at kortet har en fysisk defekt. Prøv først å installere kortet (med samme drivere som du brukte i din maskin) i en annen maskin. Hvis det da IKKE kommer blåskjerm på den andre maskinen, er det straks flere feilkilder. Hvis du derimot FÅR de samme feilene er det 1 av 2: kort eller driverne.

Lenke til kommentar

0x0000009C: MACHINE_CHECK_EXCEPTION

 

This is a hardware issue: an unrecoverable hardware error has occurred. The parameters have different meanings depending on what type of CPU you have but, while diagnostic, rarely lead to a clear solution. Most commonly it results from overheating, from failed hardware (RAM, CPU, hardware bus, power supply, etc.), or from pushing hardware beyond its capabilities (e.g., overclocking a CPU).

Error Message: STOP: 0x0000009C... {KB 329284} Win XP

Understanding and Troubleshooting the Stop 0x0000009C Screen {KB 162363}

 

Du kan prøve og kjøre "Chkdsk /R" fra Windows CDen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

er et velkjent problem att WMP300N faktisk ikke vil fungere, blåskjerm, pc fryser, finner ikke router osv... helt utrolig att linksys sender ut slikt. hadde selv problemer med att PC-en frøs, og var lettere oppgitt for å si det mildt. bladde meg side opp og side ned på et linksys forum, og fant til slutt ut.

 

det er to modeller av denne

 

WMP300N (for usa, men den selges her i norge også) svart antenne

WMP300N-EU/UK (europa) grå antenne

 

forskjellen er brikkesettet, Atheros på EU modellen, og Broadcom på den "vanlige" WMP300N

 

og har du WMP300N-EU modellen, så vil du få det til å fungere. WMP300N tror jeg du bare kan glemme.

 

kortet fungerer faktisk ganske bra når du først får det til å fungere, har selv 5 av 5 i signal, 15 meter og 3 vegger unna routeren.

 

så kort sagt, kjøp EU modellen (WMP300N-EU) og installer nyeste driver.

 

og på EU modellen: velg norge på linksys siden så du får driver til EU modellen. og en ting til du skal gjøre er å gå til enhetsbehandling og finne kortet der, trykk egenskaper og skru power save mode av.

 

det har kommet enda en ny driver EU modellen, kom for noen dager siden, og fikk faktisk bedre signal, og den er mer stabil. hendte seg kortet ikke fant router, så jeg måtte restarte par tre ganger før den fant, men ser ut til att dette problemet er borte nå.

 

 

er de beina på antenna di grå, så har du EU modellen, sjekk ut det

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...