Gå til innhold

Har kjøpt nytt hovedkort-Kan det ha vært brukt?


lucky666

Anbefalte innlegg

Kjøpte et nytt Asus P5K Premium hovedkort for noen dager siden.

 

Det første som forundret meg,var at det var fullt opp med fingermerker på cmos batteriet.Etter at kortet var montert,bar det inn i bios,og til min store overraskelse var både klokkeslett og dato satt til riktig tid.

 

Nå har jeg vel kjøpt 15-20 hovedkort opp gjennom årene,men har aldri sett det jeg nevner.

 

Jeg mistenker at kortet har blitt sendt inn igjen på angrefrist,eller har vært brukt som demo.

 

Hva tror folket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det fungerer og ikke har noen som helst tegn til å være brukt bortsett fra fingermerke, synes jeg jo ikke du har noe å klage over - selv om det skulle vise seg å være angrefrist-vare. Men jeg opplevde senest i dag at et hovedkort som var flunk nytt (Asus P5N-E SLI) var helt oppdatert på dato, klokken var et par timer forsinket men riktig antall minutter (tidsoner?).

 

Det sparer deg i verste fall for en liten innstilling av klokken i bios, det er da ikke så galt? :)

Lenke til kommentar

Det er ikke veldig unormalt at klokken er delvis eller helt riktig. Det som derimot er skremmende er fingermerkene på batteriet. De som monterer slikt er enten maskiner, eller mennesker med hansker på, så dette kommer nok fra butikken. Dersom du har kjøpt en B-vare (demo, angrerett) så vil jeg påstå du har krav på avslag på produktet, eller bytte i et nytt produkt hvor butikken står for utgiften ved dette.

 

Hvilken butikk har du handlet hos? Mange av de større har full kontroll over hvilke produkter som har "vært ute" hos kunder før.

Lenke til kommentar

jeg hadde nok blitt litt skeptisk.. hvorfor er det blitt testet for så å bli sendt tilbake? men å sende slikt tilbake til butikken vil du ikke tjene på, siden du ender opp med å betale frakt. kanskje du kan maile butikken for å spørre om kompensasjon? rabatt eller en gratis vifte eller noe? uansett har du noen dager du nå kan teste om alt på hovedkortet fungerer som det skal. så får du sende det inn om det har mangler eller feil.

Lenke til kommentar

Ja,det er merkene på batteriet jeg ikke liker.Tyder på at det har vært klokket.Hvorfor skulle ellers batteriet vært tatt ut?

 

Jeg har en anelse hvorfor kortet er blitt prøvd og blitt veiet for lett,men det er en annen sak :(

 

Uansett,jeg har mailet butikken om dette før jeg satte igang denne tråden.Saken er at jeg ble usikker etterpå om det er noe å grine om.Får se hva som kommer ut av det.

 

Det er prinsippet,kjøper man en vare til over 2000 vil en ha den ubrukt.

Lenke til kommentar

hei,

 

det kan godt hende det er brukt siden det er mange som returnerer p5k premium for tiden.

 

grunnen er at sata controlleren kun fungerer 100% med disker fra seagate.

Jeg har selv dtette kortert og opplever store problemer med samsung harddisken min.

(jeg har en seagate 80Gb som fungerer utberket)

 

Les mer HER

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar

Fikk svar på mail fra butikken i dag:

 

"Hei!

 

Det er ingen indikasjoner på at dette er en vare som har kommet tilbake på angreretten i vårt system.

Det som kan ha vært en mulighet, uten at dette er sjekket med lager/teknisk, er at CMOS er oppdatert/skiftet batteri om det har vært en feil med noen serier. Vi tror altså ikke det er noe brukt kort du har mottatt. Er ellers manual, CD plater, forpakning etc uten tegn til "brukt" så kan du nok være trygg på at denne varen er ny - ubrukt.

 

Hører fra deg igjen, dersom du har ytterligere info. Vi ønsker så klart at du skal bli fornøyd."

 

Da slår jeg meg til ro med det.

Lenke til kommentar
Hvis det fungerer og ikke har noen som helst tegn til å være brukt bortsett fra fingermerke, synes jeg jo ikke du har noe å klage over - selv om det skulle vise seg å være angrefrist-vare. Men jeg opplevde senest i dag at et hovedkort som var flunk nytt (Asus P5N-E SLI) var helt oppdatert på dato, klokken var et par timer forsinket men riktig antall minutter (tidsoner?).

 

Det sparer deg i verste fall for en liten innstilling av klokken i bios, det er da ikke så galt? :)

9462262[/snapback]

 

Det er klart han skal klage om varern har vore brukt sjølv om den fungerer.

Seinskader med tanke på statisk elektrisitet. Hovedkortet kan fungere fint i dag, i morgen og neste måned, men om 11 måneder kan det ta kvelden pga ein klovn har grilla hovedkortet med statisk elektrisitet, og grarantien er ute og du sitter der med sjegget i postkassen bare fordi ein tulling uten kunnskaper fikla med hovedkortet som du trudde var nytt når du kjøpte det.

 

Om han fikk halv pris på varen kunne han ha godtatt det.

 

Eg har sjølv kjøpt nye varer som var brukt, blei sendt rett tilbake!

Det var kaffe flekker inni manualen.

Lenke til kommentar

Virker som du har fått en brukt vare ja. Det du nevner med fingermerker på batteriet er et VELDIG avslørende tegn. Om det skjer en oppdatering av hovedkort eller skifte av batteri fra leverandørens siden vil alltid antistatiske tiltak og hansker være påbudt. Nettop fordi man ikke skal sette noen merker.

Og den forklaringen du får fra butikk at batteri kan være skiftet eller bios oppdatert? hvorfor vil en leverandør gjøre det? Normalt åpner dem ikke eska overhodet.

 

Som noen andre nevner også, problemer kan komme om 1 dag 10 dager eller 10måneder. Anbefaler deg å bruke angrefristen, fortell butikken at du føler du fikk en brukt vare og at du gjerne vil heve kjøpet av bytte den i en ny ubrukt vare. Da er du sikker på at en klåfingra svett gutteromsnerd ikke har overklokka eller skada kortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...