Gå til innhold

BK: Høyspent mot solen


Oljens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for innspill. Bildet kan nok være litt lysere, men det blir vanskelig å kutte til høyre pga. den andre masten. Etter litt eksperimentering fant jeg ut at shadows and highlights fungerte best for å gjøre bildet lysere og 3:2-formatet med beskjæring av bunnen i bildet fikk bort stylteeffekten og skapte mer symmetri og balanse i bildet.

Versjon 2:

post-65206-1189456019_thumb.jpg

Versjon 3:

post-65206-1189456404_thumb.jpg

Endret av Oljens
Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg Mixy. Motivet er ikke spesielt spennende, men for meg som er relativt fersk er det lærerikt å forbedre noe som ikke er spesielt bra i utgangspunktet. Bildet er tatt med kompaktkamera og har derfor en del støy, og hevingen av lyset i de mørke partiene til høyre har økt støymengden ytterligere.

 

EDIT: I dette tilfellet oppdaget jeg at shadows & highlights var en enklere veg til å gjøre bildet lysere enn kurver som jeg vanligvis bruker.

Endret av Oljens
Lenke til kommentar
EDIT: I dette tilfellet oppdaget jeg at shadows & highlights var en enklere veg til å gjøre bildet lysere enn kurver som jeg vanligvis bruker.

9469429[/snapback]

Jeg synes også at shadows og highlights er ofte best på høy-kontrast bilder. Nå har jeg kun Photoshop Elements 4, og der har jeg ikke en gang kurver, kun levels. Som forøvrig er til lite nytte når bildet dekker hele spektret fra sort til hvitt.

 

Tom

Lenke til kommentar

Melder meg på når det gjelder bilde nr. 2 - klart best av disse :)

Jeg synes det er litt småkult, men veldig synd med de utbrendte partier. Den sola ødelegger altfor mye av bildet slik at det ikke blir spesielt fint å se på, men jeg synes allikevel det har potesiale, såfremt man er i stand til å beherske lyset, noe som ikke alltid er like lett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...