Gå til innhold

vb2005 finner ikke en cab-fil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får denne feilmeldinga:

Error 1 Deployment and/or registration failed with error: 0x8973190d. Error opening file 'C:\Programfiler\Microsoft Visual Studio 8\SmartDevices\SDK\CompactFramework\2.0\v1.0\WindowsCE\WCE500\ARMV4I\InTheHand.Mobile.2.1.CAB'. Error 0x80070003: Systemet finner ikke angitt bane.

Den angjeldende cab-fila har InTheHand setup'en desverre lagret slik: C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 8SmartDevices\SDK\CompactFramework\2.0\v1.0\WindowsCE\WCE500\ARMV4\iInTheHand.Mobile.2.1.CAB

Spørmålet mitt er hvordan jeg kan fikse det slik at vb2005 forstår at cab-fila ligger under Program Files og ikke under Programfiler.

Feilen inntreffer i forbindelse med Project -> Add Reference ...: InTheHand.WindowsMobile.PocketOutlook. Path'en her sier at InTheHand.WindowsMobile.PocketOutlook.dll ligger under Programfiler/..., og det stemmer, men det er altså path'en til cab-fila som dll'en på en eller annen måte referer til som ikke stemmer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bruke norsk Windows til programering er håpløst. Feilmeldinger som du får på norsk er umulig å finne hjelp om når du søker på google f.eks.

Jeg ville heller installert engelsk Windows.

Men istedenfor å flytte filen du nevnte tror jeg det er lurere å bare kopiere den slik at den ligger på begge stedene.

Skrevet

"

Men istedenfor å flytte filen du nevnte tror jeg det er lurere å bare kopiere den slik at den ligger på begge stedene."

Tusen takker for tipset jorn79, du har helt rett, fordi her er svaret jeg fikk fra Peter Foot:

"The installer should detect the Visual Studio folder from the registry

and install to a subfolder. I'm not sure why it has installed to a

separate folder in this case. You should be able to resolve this by

moving the files manually into the equivalent folder in your

'C:\Programfiler\Microsoft Visual Studio 8\' directory."

Har nå gjort tipset, og nå funker det hele perfekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...