Gå til innhold

Lyd fra PC til hjemmekinoanlegg


Anbefalte innlegg

Har kobla PCen til TVen via DVI-HDMI, og vil nå ha lyden fra PCen til hjemmekinoanlegget mitt. Har et 5.1 surroundset med DVD-spiller som hjemmekinoreciever. Har bare analog tilkoblingsmulighet, ettersom den eneste digitale lydinngangen (SPDIF, coaxibel) finnes på TVen.

 

Har nå kobla opp slik at det går en converter fra èn enkelt minijack til analoge phonokabler, som er kobla til recieveren. Problemet mitt er da at jeg får ikke ordentlig surroundlyd, da samme lyden blir sendt i både front- og bakhøyttalerne, samt at senterhøyttaleren ikke gir lyd fra seg. :hrm:

 

Noen som har noen forslag til hvordan kabler jeg må ha mellom PCen og recieveren for å få full surround? Har 7.1 kanals innebygd lydkort på et ASUS P5B-E plus hovedkort.

 

Setter stor pris på alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får surround f.eks fra Wii'en min om jeg kobler lydkablene rett inn i recieveren, så det burde gå emd PC også tenker jeg.

 

Har dette settet. med DVD-spilleren som reviecer. Den har bare en enkelt phonoinngang, og ikke noe digital inngang, desverre :(

 

http://www.samsung.com/no/products/homethe...e/ht_thx22r.asp

 

Problemet som jeg forstår det er at lyden sendes ut via bare en inngang fra pcen, så all lyden blir lik til alle høyttalerne på hjemmekinoanlegget. Har koblet minijack inn i den grønne inngangen på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Jeg har IKKE SPDIF inngang på forsterkeren min, det er akkurat det som er problemet. Lyden må gå igjennom Phono, og det er derfor jeg ikke helt vet hvordan jeg skal koble kablene. Må jeg ha typ dobbel minijack til phono? Slik som det er nå har jeg bare 2-kanalslyd, mens jeg helst vil ha 5.

Lenke til kommentar
Jeg har IKKE SPDIF inngang på forsterkeren min, det er akkurat det som er problemet. Lyden må gå igjennom Phono, og det er derfor jeg ikke helt vet hvordan jeg skal koble kablene. Må jeg ha typ dobbel minijack til phono? Slik som det er nå har jeg bare 2-kanalslyd, mens jeg helst vil ha 5.

9459963[/snapback]

 

Phono er ingen inngang med en plugg-standard.

 

Spdif er ingen plugg-standard men en overføringsstandard.

 

Men har du ingen digitalinngang så må du bruke 3-4 mini-jack kabler fra hovedkort til forsterkerens 5.1 analog inngang.

 

Ser faktisk ut som du har kjøpt noe uten innganger, er kun en analog inn, og den er sikkert stereo. Trist og leit det der.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...