Gå til innhold

3D Marks resultater


Mawerick

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ligger rett bak deg med nesten 5300 poeng. Samme drivere og skjermkort som deg (Toshiba X200)

 

Du har klokket litt høyere så du slår meg på alle testene utenom CPU, men jeg kan prøve å makse overklokking en annen gang :)

 

Har faktisk ikke klokket så mye over :)

 

ang overklokk: hva er for mye temp egentlig?òg er tempen det eneste man skal bekymre seg over når man klokker?

 

Vanskelig og si. Jeg har GPU på under 70 grader når jeg spiller. Noe mere vil jeg helst ikke ha.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Hm, med litt smått med overklokking klarer jeg å dinge 3765. Men temperaturen kommer opp i 81 grader under for eksempel Crysis osv, og jeg lurer på om dette er for mye? :D

 

ang overklokk: hva er for mye temp egentlig?òg er tempen det eneste man skal bekymre seg over når man klokker?

 

Har ikke mye erfaring med overklokking, mitt passivt kjølte Mobility Radeon 9700 blir ustabilt lenge før det sliter med temperaturen, men jeg kan gi følgende info:

 

- utover temperaturen er det bare det at systemet kan bli ustabilt og fryse. Dette er ikke ett større problem enn at du restarter PC-en og justerer frekvensene ett par hakk tilbake.

 

- en halvleder, for eksempel prosessoren i ett skjermkort, ødelegges av varme. Når temperaturen nærmer seg 90-100 grader, slites prosessoren. Over lengre tid vil slik slitasje ødelegge prosessoren. Ved ca 125 grader ødelegges prosessoren permanent i løpet av sekunder. Det sier seg dermed selv at man bør begynne å ta det med ro når 80 grader passeres...

Lenke til kommentar
Vel, kjørte litt monitoring, og jeg når 83 grader uklokket når jeg spiller Crysis. Dette var iløpet av kanskje... 10 minutter. Noe sier meg at systemet er generelt varmt? Idler forsåvidt på 50-56 grader (avhengig av hvor lenge den har stått på) :hm:

 

En av grunnene jeg valgte X200.

X200 er kanskje en smule tykkere, men jeg merker ikke noe som helst varme på tastaturet etter flere timer spilling. Så holder GPU under 70 grader i spill, selv om jeg har klokket den.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...