Gå til innhold

Hvilket bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husene er vel omtrent jevnbyrdige, 30D har 5 FPS mot D80s 3, og noe bedre byggekvalitet (uten at D80 på noen måte er dårlig bygget). Ellers er de vel i bunn og grunn ganske like.

 

Av de 2 objektivene der er det vel en gjengs oppfatning at 18-135 er et bedre objektiv og at det matcher D80 bedre enn Canons 18-55 matcher 30D.

 

Jeg ville valgt D80 med 18-135.

 

-A

Lenke til kommentar

Dessverre er det alltid en del missforståelser ute å går:

 

Two cowboys from Texas walk into a roadhouse to wash the trail dust from their throats. They stand at the bar drinking and talking about current cattle prices. Suddenly, a woman at a nearby table, who is eating a sandwich, begins to cough. After a minute or so, it becomes apparent that she is in real distress. One of the cowboys looks at her and says, "Kin ya swaller?" The woman shakes her head, no. "Kin ya breathe?" The woman begins to turn blue and shakes her head. The cowboy walks over to the woman, lifts up the back of her dress, yanks down her panties, and runs his tongue all over her butt cheeks in a circular motion. The woman is so shocked, that she has a violent spasm and the obstruction flies out of her mouth. As she begins to breathe again, the cowboy walks slowly back to the bar and takes a drink from his beer. His partner says, "Ya know, I'd heard of that there 'Hind Lick Maneuver,' but I ain't never seen nobody do it."

 

 

 

Men velg det som passer deg best. Selv er jeg rimelig fornøyd med d80 :) Men igjen er optikken noe du fort blir fattig på.

Lenke til kommentar
Dessverre er det alltid en del missforståelser ute å går:

 

Two cowboys from Texas walk into a roadhouse to wash the trail dust from their throats. They stand at the bar drinking and talking about current cattle prices. Suddenly, a woman at a nearby table, who is eating a sandwich, begins to cough. After a minute or so, it becomes apparent that she is in real distress. One of the cowboys looks at her and says, "Kin ya swaller?" The woman shakes her head, no. "Kin ya breathe?" The woman begins to turn blue and shakes her head. The cowboy walks over to the woman, lifts up the back of her dress, yanks down her panties, and runs his tongue all over her butt cheeks in a circular motion. The woman is so shocked, that she has a violent spasm and the obstruction flies out of her mouth. As she begins to breathe again, the cowboy walks slowly back to the bar and takes a drink from his beer. His partner says, "Ya know, I'd heard of that there 'Hind Lick Maneuver,' but I ain't never seen nobody do it."

 

 

 

Men velg det som passer deg best. Selv er jeg rimelig fornøyd med d80 :) Men igjen er optikken noe du fort blir fattig på.

9449608[/snapback]

HA HA HA HA :!: :!: :!:

Den var det klasse over :yes:

Lenke til kommentar
Hehe ;) men hvilket er best sett bort i fra objektivene da?

9450352[/snapback]

vanskelig å kalle det ene bedre enn det andre. de har begge funksjoner som er bedre enn det andre. 30d har 5fps,d80 har 3

d80 har 10mpix, 30d har 8.2 (ikke at det er så viktig egentlig).

ergonomien er noe du selv må avgjøre hvilken du liker best.

osv osv....

 

begge er svært gode kameraer.

Lenke til kommentar
Hehe ;) men hvilket er best sett bort i fra objektivene da?

9450352[/snapback]

Hvorfor tror så mange at det finnes noe som er best? Det strider jo mot all logikk at kvaliteter som oppfattes som subjektive kan deles inn i bedre og best.

9450853[/snapback]

 

Enig der :yes:

 

Cli: Jeg synes det er viktig å huske på bruken av produktet. Hva er ambisjonene dine, og hvorfor skal du kjøpe deg kamera? Hvis svaret er at du bare skal ta noen bilder, mener jeg at du ikke trenger noen av disse to? Men er dette en hobby som gir deg mye glede, vil svaret mitt være at du kommer til å bli like fornøyd med begge, teknisk.

Så da gjenstår det bare å finne ut hvilket du synes passer best i hendene dine. Derfor bør du ta deg en tur til butikken og prøve de. Kjenn på de. Ta noen bilder. (Prat med de :whistle: ) og etterhvert vil du få den rette følelsen og kjøper derfor riktig kamera for deg :yes:

Endret av preje
Lenke til kommentar

Hvis du er en fotograf som ønsker deg et speilreflekskamera med kun ett objektiv så er det ikke så nøye hvilket kamerapakke av disse du kjøper.

Bildekvaliteten fra disse pakkene vil nok være temmelig like.

Utifra min erfaring er 30D noe større og gir en litt bedre kvalitetsfølelse enn D80 og dermed føles bedre for mine middelsstore hender.

Nikonobjektivet gir en bedre kvalitetsfølelse i hånda enn dette Canonobjektivet , men bildekvaliteten tror jeg er ganske lik.

Dette Canonobjektivet skal ha en bedre bildekvalitet enn sitt rykte på grunn av byggekvaliteten men Nikonobjektivet er nok vel så bra.

Tenker du derimot langt frem og vil ha bedre optikk og annet stasj til kameraet du velger blir saken en litt annen.

Da må du se igjenom sortimanget til Canon og Nikon for å se hva som finnes , du må også finne ut hva du liker best å fotografere for å se hvilken produsent som gir deg mest muligheter.

Om du tenker på å bytte kameraet etter du har opparbeidet deg mye utstyr og optikk vil nok disse to kameraprodusentene fortsette overgå hverandre også i årene som kommer ,Canon blir råest det ene året og Nikon det andre osv.

Så på den siden tror jeg du er trygg uansett hva du velger.

Så mitt råd om du har tid , er å gå i butikken på hjørnet å prøv begge kameraene , se igjennom systemene og velg utifra hjertet og behovet.

Slik gjorde jeg det.

Godt valg :D

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...