Gå til innhold

Hvorfor bruker DU palestinaskjerf?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg brukte et i dag :p det var kaldt som faen... men jeg har derimot ikke et sånn stort hvitt et. Har et som er grått og svart!

 

Brukte det før når jeg hadde typisk blitser stil, men så skifta jeg brått over når jeg så hvor patetisk det egentlig var/er.

 

Ser mange på Vidregående som da bruker det fordi det er "inn" noe som er ganske latterlig.

Lenke til kommentar

Jeg bruker det, for å vise hva jeg mener om palestina - israel...

Hvis jeg ikke føler for å gå med det "ekte skjerfet" bruker jeg ett annent som er lilla å svart.

 

så har det å blitt en vane nå, fryser lettere på halsen nå en jeg gjørde før, så syns det er behageli å gå med. varmt er det å digg :)

 

Syns å det er helt på tryne idiotisk med sånner som går rundt med det uten å vite hva det betyr, det er faktisk mote noen plasser... å det er ikke akkurat bedre med de som tror de er dritkule fordi de går med det...

Lenke til kommentar
Jeg bruker det, for å vise hva jeg mener om palestina - israel...

Hvis jeg ikke føler for å gå med det "ekte skjerfet" bruker jeg ett annent som er lilla å svart.

 

så har det å blitt en vane nå, fryser lettere på halsen nå en jeg gjørde før, så syns det er behageli å gå med. varmt er det å digg :)

 

Syns å det er helt på tryne idiotisk med sånner som går rundt med det uten å vite hva det betyr, det er faktisk mote noen plasser... å det er ikke akkurat bedre med de som tror de er dritkule fordi de går med det...

9498877[/snapback]

 

Og hva er det du mener om palestina-israel som dette skjerfet er med på å understreke?

Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg et palestinaskjerf (eller Shemagh, om du vil) i OD og svart.

Ganske praktisk lite plagg egentlig, varmer rundt halsen om vinteren, beskytter også mot støv, vind og diverse.

 

 

At det kalles palestinaskjerf og at det knyttes til den palestinske regionens såkalte frigjøringskamp skjønner jeg ikke helt.

Burde heller kalles midtøstenskjerf.

Lenke til kommentar
Og hva er det du mener om palestina-israel som dette skjerfet er med på å understreke?

9502094[/snapback]

 

Jeg støtter palestinerne i sin kamp mot israelerne :)

Var vel Britene som styrte palestina, og ga deler av palestina til israelerne rundt 1930 en gang... Skjerfet blir da å brukt for å symbolisere motstand mot den britisk okkupasjon av palestina.

 

Pallestinaskjerf ble også forbudt...

Under britenes styre i Palestina på 30-tallet ble de palestinske bøndenes hverdagslige svart-hvite skjerf for første gang et symbol på motstand. Britene forsøkte å forby det, men det forsterket selvsagt bare symbolets effekt.

På 60-tallet ble det igjen en periode ulovlig for palestinere å bruke skjerfet offentlig, etter påbud fra de israelske okkupasjonsstyrkene.

Alt dette forsterker jo bare motstandet mot israel...

 

Nå er det litt siden jeg var inn i dette temaet. husker ikke alt rett nå. hvordan det var med staten å folket i israel å palestina...

Når folk spør om hva det betyr, svarer de fleste: støtter kampen til palestinerne mot israel. sier det samme selv, men er det mere de lurer på pleier jeg å svare, men som sagt er det litt siden jeg var inn i dette så husker ikke helt :p

Lenke til kommentar
veit... hjalp litt å lese på det, å kopiere litt :p friske opp litt i skallen :)

Tok det først fra en kompis på nettby før jeg fant det på dagbladet...

9508601[/snapback]

 

Om man skal kopiere sine politiske holdninger fra dagbladet så er det vel palestinaskjerf og en dæsj kommunisme man ender opp med...

Lenke til kommentar
Kunne godt tenkt meg et palestinaskjerf (eller Shemagh, om du vil) i OD og svart.

Ganske praktisk lite plagg egentlig, varmer rundt halsen om vinteren, beskytter også mot støv, vind og diverse.

 

 

At det kalles palestinaskjerf og at det knyttes til den palestinske regionens såkalte frigjøringskamp skjønner jeg ikke helt.

Burde heller kalles midtøstenskjerf.

9503423[/snapback]

 

Kjøp deg ett annet skjerf?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...